۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

بهترین سیستم بازی برای منچستر

سرمربی هلندی شیاطین سرخ عنوان کرد بهترین سیستم بازی برای این تیم ۲-۵-۳ است.
کد خبر : ۱۸۹۷۴۹
صراط: تیم فوتبال منچستریونایتد که تور آماده‌سازی پیش‌ از فصل خود را در آمریکا برپا کرده این روزها با سیستم 2-5-3 بازدهی خوبی از خود نشان داده است. شیاطین سرخ ابتدا در دیداری دوستانه موفق شدند با نتیجه 7 بر صفر از سد لس‌ آنجلس گلکسی بگذرند و در ادامه در تورنمنت جام قهرمانی بین‌المللی گینس با نتیجه 3 بر 2 رم را از پیش‌رو برداشتند.

لوئیز فن‌خال، سرمربی منچستریونایتد در آستانه دیدار امشب (سه‌شنبه) شاگردانش مقابل اینتر در جام گینس به شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت» گفت: دلیل اینکه سیستم 2-5-3 را برای منچستر انتخاب کردم این است که می‌توانم به تمامی بازیکنانم بازی بدهم. همچنین توانایی این را دارم تا خاویر هرناندس و دنی ولبک را در خط حمله به کار بگیرم.

وی افزود: رونی هم می‌تواند در پست هافبک نفوذی یا مهاجم نوک بازی کند. البته او به من گفت که توانایی بازی در پست بال چپ و حتی بال راست را دارد ولی ترجیح می‌دهم از او در پست هافبک نفوذی یا مهاجم نوک استفاده کنم.

سرمربی 62 ساله سرخپوشان منچستر با اشاره به نام‌هایی همچون وین رونی، روبین فن‌پرسی، خوان ماتا، خاویر هرناندس، دنی ولبک، مروان فلینی و آندر هررا عنوان کرد: وقتی به کیفیت بازیکنانی که دارم نگاه می‌کنم می‌بینم که می‌توانم بازیکنانی بیشتری را در این سیستم به بازی بگیرم. با این روش 2 مهاجم، یک هافبک نفوذی، 2 هافبک میانی و 2 بال تخصصی را می‌توانیم مورد استفاده قرار بدهیم.

فن‌خال همچنین در مورد پیوستنش به منچستریونایتد اظهار داشت: به پیشنهاد شیاطین سرخ خیلی فوراً جواب «بله» ندادم چون چندین پیشنهاد دیگر هم داشتم پس به همه آنها فکر کردم. به این خاطر منچستر را انتخاب کردم  چون سرمربیگری این تیم چون چالش بزرگی بود. من پیش از این در آژاکس، بزرگترین باشگاه هلند، در بارسلونا، بزرگترین باشگاه اسپانیا و پس از آن در بایرن‌مونیخ که در آلمان شماره یک است کار کرده‌ام. پس به این خاطر به منچستریونایتد پاسخ مثبت دادم چون باشگاه بزرگی است.


منبع: تسنیم