۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵

پ.ک.ک مانع رای دادن به اردوغان شد

رسانه های چاپ ترکیه با اشاره به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی در این کشور گزارش دادند که پ.ک.ک مانع رای دادن به اردوغان شده است.
کد خبر : ۱۸۹۹۲۱
صراط: رسانه های چاپ ترکیه از آغاز رای گیری از اتباع ترکیه مقیم 56 کشور جهان برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند.

پ.ک.ک مانع رای دادن به اردوغان شد

پ.ک.ک مانع رای دادن به اردوغان شد

رئیس جمهوری ترکیه پیش از این با رای نمایندگان پارلمان انتخاب می شد اما این بار برای نخستین بار رئیس جمهور این کشور به طور مستقیم با رای مردم انتخاب می شود.

رسانه های ترکیه با اشاره به آغاز رای گیری در آمریکا، آلمان، بلژیک، فرانسه، هلند، سوئیس، ایتالیا، بخش ترک نشین قبرس، نروژ، رومانی، عربستان و ترکمنستان به مدت چهار روز گزارش دادند که رای گیری در کشورهای کانادا، استرالیا، روسیه، بلغارستان و قزاقستان سه روز ادامه دارد.

پ.ک.ک مانع رای دادن به اردوغان شد

بر این اساس نظرسنجی، انتشار نتایج آن، تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در معابر عمومی و استفاده از تمامی امکانات و خدمات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی از امروز پنجشنبه ممنوع اعلام شده است.

رسانه های ترکیه شمار واجدان شرایط رای دادن در خارج از ترکیه را بیش از سه میلیون نفر اعلام کرده اند که رای دهندگان باید از میان "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر و رهبر حزب عدالت و توسعه، "اکمل الدین احسان اوغلو" دبیرکل سابق سازمان همکاری اسلامی و نامزد مشترک 15 حزب سیاسی ترکیه و "صلاح الدین دمیرتاش" رهبر حزب دموکراتیک خلق یک نفر را انتخاب کنند.

اردوغان 60 ساله از سال 2003 نخست وزیر این کشور بوده است و بسیاری از نظرسنجی ها از پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حکایت دارد.

پ.ک.ک مانع رای دادن به اردوغان شد

در همین رابطه اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک از کردهای این کشور خواسته تا با شرکت در انتخابات به صلاح الدین دمیر تاش رای داده و از رای دادن به اردوغان خودداری کنند.

پ.ک.ک مانع رای دادن به اردوغان شد


منبع: مهر