۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۵

رتبه‌ نخست تصادفات موتور در کشور

رئیس پلیس راهور کشور در بازدید از جاده های گلستان گفت:در 4 ماه نخست سالجاری در استان گلستان 16 درصد آمار تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
کد خبر : ۱۸۹۹۶۲
صراط: سردار اسکندر مومنی گفت:با وجود تعداد زیاد موتورسیکلت و نزدیکی مناطق مسکونی بهم و رفت و آمد با این وسیله، گلستان در تصادفات موتور سوراران جزء استان های نخست کشور است‌.

وی ضمن ابراز نارضایتی از آمار بالای کشته شدگان در تصادفات موتورسیکلت، اظهار کرد: مهمترین راهکار برای رفع این مشکل فرهنگ سازی و استفاده مناسب از موتورسیکلت است.

رئیس پلیس راهور کشور با اشاره به رعایت نکردن مقررات توسط بسیاری از موتورسیکلت سواران، افزود: مهمترین مشکل در این زمینه عدم فرهنگ سازی برای استفاده از کلاه ایمنی است، در حالی که بیشتر آمار تلفات ناشی از حوادث به همین دلیل است.

وی افزود: در تعطیلات عید فطرو مقارن شدن آن با تعطیلات آخر هفته و شروع موج دوم سفرهای تابستانه تردد در جاده های کشور نسبت به ایام نوروز14 درصد بیشتر بوده است.رئیس پلیس راهور کشوراظهار کرد: مسافران عزیز با مدیریت هرچه بهتر خود در زمان برگشت ، روز جمعه را برای بازگشت در نظر نگیرند و با ترافیک سنگین برخورد نکنند.

سردار مومنی ادامه داد:به دلیل نبود شرایط بزرگراه در مناطق شمالی و ترافیک های بوجود آمده در ایام تعطیل ، برای مردم و همچنین مسافران مشکلاتی را بوجود اورده است که رانندگان عزیزبا صبوری و رعایت قوانین سفر ایمنی برای خود و دیگران نیز به وجود بیاورند

رئیس پلیس راهور کشور تصریح کرد: در این ایام 20 درصد سفرهایی که انجام شده به استان های مازندران،گیلان،خراسان رضوی،قم و فارس ختم می شود و استان گلستان هم به عنوان معبر ورودی سفرها و هم به عنوان مقصد ،بی سابقه ترین حجم ترافیکی را در این ایام پشت سر گذاشت.