۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۸

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر

طبعیت هرسال روی خشن خود را چندبار با روش‌های مختلف به ما نشان می‌دهد، از گردباد و زلزله گرفته تا طوفان و سونامی. نگاهی داریم به یکی از مخرب‌ترین بلایای طبیعی که با وجود پیش‌بینی‌پذیری همچنان خسارات بسیاری را به همراه می آورد.
کد خبر : ۱۸۹۹۶۷
صراط: طوفان ها که معمولا در میان اقیانوس ها شکل می گیرند، قبل از اینکه به خشکی برسند قابل رویت هستند و به همین دلیل شهرها و مناطق تحت خطر می توانند خود را برای این بلایای طبیعی آماده کنند.

با این حال هر چقدر هم برای این طوفان های عظیم آماده باشیم باز هم نمی توان به صورت کامل از وارد شدن خسارات عظیم توسط آن ها جلوگیری کرد.

در این گزارش 10 عدد از مخرب ترین طوفان های تاریخ با میزان خسارت آن ها را برای شما معرفی می کنیم.

طوفان‌های اخیر در تایلند و اندونزی و شاید مهم‌ترین گزینه،‌طوفان تهران این پدیده‌ را بیش از پیش زیر ذره‌بین برده است.


آندرو - 26.5 میلیارد دلار
طوفانی که در سال 1992 به صورت کاملا ناگهانی شکل گرفت. این طوفان در ابتدا به شکل ضعیفی در اقیانوس شکل گرفت و به همین خاطر هیچ کس انتظار نداشت تا قدرت یک طوفان کامل را به دست آورد. این طوفان خسارات مالی بسیار زیادی را بر جای گذاشت و در اثر آن 15 نفر کشته شدند.

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر

 

دونا - 29.6 میلیارد دلار
طوفانی که در سال های 1960 به عنوان یکی از قدرتمندترین طوفان های قرن شناخته شد در کنار سواحل آفریقا شکل گرفت و به سمت قاره آفریقا حرکت کرد. این طوفان از قسمت های بسیاری در آمریکا عبور کرد و در راه خود خسارات جانی و مالی بسیاری ایجاد کرد. دونا در نهایت به کانادا رسید و پس از وارد کردن خساراتی در آن کشور از بین رفت.

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر


آیک - 29.5 میلیارد دلار
این طوفان در سال 2008 در آمریکا و کوبا خسارات بسیار زیادی را ایجاد کرد و در کشور هاییتی نیز باعث خرابی شد.

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر


طوفان 1928 دریاچه اوکیچوبی - 33.6 میلیارد دلار
در سال 1928 زمانی که هنوز طوفان ها نام گزاری نمی شدند، در جنوب فلوریدا طوفانی وارد شد که خسارات بی نظیری را به آن مناطق وارد کرد. بخش عظیمی از این خسارات در اثر ورود آب بسیار به دریاچه اوکیچوبی به وجود آمد.

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر


طوفان کوبا - فلوریدا - 38.7 میلیارد دلار
در سال 1944 در اواخر جنگ جهانی دوم طوفانی وارد آمریکا شد که از چندین ایالت مختلف عبور کرد و با به وجود آوردن سیل های بسیار تا مزارع بسیاری به صورت کامل تخریب شوند. در اثر این طوفان بیش از 300 نفر کشته شدند.

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر


طوفان نیو انگلند - 39.2 میلیارد دلار
همانند بسیاری از طوفان هایی که در آمریکا رخ داد، این طوفان نیز در اقیانوس شکل گرفت و سپس به سمت خشکی حرکت کرد. این طوفان شامل گردبادها و بارش های شدیدی هم بود که به افزایش هرچه بیشتر خسارت ها کمک کرد.

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر


سندی - 65 میلیارد دلار
نیویورک شهری است که به ندرت در مسیر طوفان های شدید قرار می گیرد اما این شهر در سال 2012 طوفانی را تجربه کرد که باعث شد تا بورس وال استریت برای آولین بار در چندین سال تعطیل شود. سندی که از یک موج بزرگ در اقیانوس اطلس به وجود آمده بود توانست عنوان یکی از بزگ ترین طوفان های تاریخ جهان را به خود اختصاص دهد. در اثر این طوفان نیویورک دچاز خساراتی جدی همانند قطعی برق، اب گرفتگی تونل های مترو و خودرو شد.

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر


طوفان 1900 گالوستون - 78 میلیارد دلار
در سال 1900 طوفانی در میان اقیانوس اتلانتیک شکل گرفت و به سمت کوبا حرکت کرد، این طوفان پس از گذر از کوبا بسیار قدرتمندتر شد و هنگامی که به آمریکا رسید یکی از قوی ترین طوفان های زمان محسوب می شد. خساراتی که وارد شد بی نظیر بود و در حدود 10 هزار نفر جان خود را در اثر این طوفان از دست دادند.

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر


کاترینا - 108 میلیارد دلار
مخرب ترین طوفان سال های اخیر با نام کاترینا شناخته می شود و هنگام وقوعش خساراتی بی حد و اندازه بر جای گذاشت. این طوفان تقریبا شهر نیو اورلئون را به زیر آب برد و باعث شد تا افراد بسیاری در اثر آن جان خود را از دست بدهند.  این طوفان باعث شد تا ضعف دولت آمریکا در برابر این چنین بلایایی به شدت نمایان شود و باعث شد تا بخش های بسیاری از چندین منطقه به علت عدم آمادگی نابود شود.

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر


طوفان 1926 میامی - 157 میلیارد دلار
در سال 1926 طوفانی وارد شهر میامی شد که خسارات بی نظیری را به این شهر وارد کرد. این طوفان در آن سال ها 105 میلیون دلار خسارت ایجاد کرد که بر اساس تورم امروزه به ارزش 157 میلیارد دلار است. با اینکه اگر چنین طوفانی این روزها به وقوع بپیوندد خسارات آن چندان نخواهد بود اما به دلیل ساخت ضعیف ساختمان ها در آن سال ها این طوفان توانست لقب مخرب ترین طوفان تاریخ را به دست آورد.

مرگ‌بارترین طوفان‌های دنیا + تصاویر


منبع: بازارخبر