۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

جزئیات جدید از سقوط هواپیمای الجزایری

بر اساس اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای الجزایری این هواپیما قبل از سقوط با دو طوفان سهمگین مواجه شده بود.
کد خبر : ۱۹۰۰۱۶
صراط: تحقیقات اولیه از بررسی یکی از صندوق های سیاه هواپیمای خطوط هوایی الجزایر که هفته گذشته سقوط کرد نشان می دهد که هواپیما قبل از سقوط با دو طوفان سهمگین مواجه شده بود.

رسانه های الجزایر به نقل از رسانه های فرانسوی نقل کردند که بر اساس اطلاعات اولیه که دفتر تحقیق و بررسی بحران در فرانسه بر آن نظارت دارد و گیلبر دیندیری فرمانده ستاد ارتش بورکینافاسو آن را تایید کرده است خلبان هواپیمای سرنگون شده الجزایری به علت مواجهه با طوفان خواستار تغییر مسیر پرواز خود شده بود که از ارتفاع 10 هزار متری ظرف سه دقیقه سقوط می کند.

پس از بررسی جعبه سیاه اول معلوم شد که هواپیما قبل از سقوط با طوفانی سهمگین مواجه می شود و با یک چرخش به دنبال تغییر مسیر بوده و این اطلاعات را تصاویر رادار بورکینافاسو هم ضبط کرده که در آن کادر پرواز هواپیما خواستار تغییر مسیر هواپیما می شوند و در همین حال هواپیما با طوفان قوی تر دیگری روبرو و دچار تکان های شدید شد که ارتباط خود را با برج مراقبت از دست داد و در حالی که با سرعت یک هزار کیلومتر در پرواز بود از ارتفاع 10 هزار متری سقوط می کند.

این هواپیما بیست و چهارم جولای از واگادوگو پایتخت بورکینا فاسو عازم الجزیره پایتخت الجزایر بود که پس از پنجاه دقیقه از شروع پرواز در شمال کشور مالی سقوط کرد.

 یکصد و 10 نفر مسافر و شش خدمه در این پرواز حضور داشتند که بخش عمده ای از آن ها نیز مسافران خارجی از جمله پنجاه شهروند فرانسوی بودند.

این هواپیما متعلق به شرکت خصوصی اسپانیایی «سوئیفت ایر»  و در اجاره شرکت هواپیمایی الجزایر بود.

شرکت اسپانیایی اعلام کرده است این هواپیما از نوع «مک دونالد ام دی 83 » بوده است.

مقامات فرانسه هم پیش از این اعلام کردند که احتمالا وضعیت جوی نامناسب علت سانحه هوایی هواپیمای مسافربری الجزایر بوده و احتمال هدف گرفته شدن هواپیما از زمین بعید است.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز