۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹

مصر گذرگاه رفح را بست

مسئولان مصری امروز جمعه در حالی گذرگاه مرزی رفح را بستند که تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه همچنان ادامه دارد.
کد خبر : ۱۹۰۰۶۵
صراط: «ایاد البزم» سخنگوی وزارت امور داخلی غزه گفت که مسئولان مصری از ساعت 12 ظهر امروز جمعه گذرگاه مرزی رفح را بسته و از عبور دو دستگاه اتوبوس شامل 120 مسافر ممانعت کردند و این اتوبوس ها با توجه به ادامه شلیک خمپاره در گذرگاه، همچنان در داخل گذرگاه در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

البزم همچنین تصریح کرد که ما با مسئولان مصری برای بازگشایی گذرگاه رفح و عبور آنها از گذرگاه تماس حاصل کردیم و همچنین تماس هایی نیز با صلیب سرخ جهانی به منظور تامین امنیت مسافران در حین بازگشت به خانه هایشان تماس گرفتیم اما ارتش اسرائیل با هر گونه هماهنگی در این زمینه مخالفت کرده و مسافران همچنان در پشت گذرگاه در شرایط دشوار و ترس از جانشان قرار دارند.

وی رژیم اشغالگر اسرائیلی را مسئول جان این مسافران دانست و از صلیب سرخ خواست تا هر چه سریع تر اقدامی در این باره نماید.

این در حالی است که در حملات امروز جمعه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح واقع در جنوب نوار غزه 70 فلسطینی شهید و 400 نفر دیگر زخمی شدند.

آتش‌بس سه ‌روزه میان مقاومت و رژیم صهیونیستی از امروز جمعه آغاز شد اما رژیم صهیونیستی با گذشت دو ساعت از شروع آتش بس، اقدام به حمله توپخانه‌ای به شرق رفح کرده و بیش از 70 فلسطینی را به شهادت رساند.

یک مقام اسرائیلی همچنین در این رابطه گفت: ما به رابرت سری نماینده سازمان ملل اطلاع دادیم که آتش بس بشردوستانه به پایان رسید.

منبع: تسنیم