۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۹

اولین ایستگاه مستقل هواشناسی+تصاویر

اولین ایستگاه مستقل هواشناسی در فرانسه راه اندازی شده است و دوستداران ورزش در فضای باز می‌توانند اطلاعات مربوط به وضعیت هوا را از طریق این دستگاه مشاهده کنند.
کد خبر : ۱۹۰۰۹۲
صراط: اولین ایستگاه مستقل هواشناسی که قادر به ارزیابی و گزارش وضعیت آب و هوایی، فشار هوا، سرعت و جهت باد و قدرت باد در زمان واقعی است در فرانسه راه اندازی شده است.

Pioupiouنام دستگاهی است که توسط شرکت گرونول ساخته شده است؛ این دستگاه به صورت مستقل داده‌ها و اطلاعات آب و هوایی را در اختیار کاربر می‌گذارد.

برای استفاده از این دستگاه نبود برق یا اینترنت و مکانی که کاربر قرار گرفته است مهم نیست  چون درهر کجا می‌توان از آن استفاده کرد؛ کاربر توسط پیام کوتاه اطلاعات را دریافت می‌کند و می‌تواند از راه دور دستگاه را غیر فعال و غیرقابل استفاده کند.

نصب آن بسیار آسان است و نیاز به اتصال به WIFI ندارد؛ در واقع  کاربر با پرداخت سالانه 20 یورو می‌تواند به طور مداوم به شبکه ملی SIGFOX متصل شود؛ سپس با چند کلیک بر روی سایت مورد نظر قادر است تمام داده‌ها و اطلاعات را از طریق گوشی‌هوشمند، کامپیوتر یا تبلت مشاهده کند.

Pioupiou توسط یک پنل خورشیدی کوچک که شبیه تمبر پستی است طراحی شده است و دارای یک تراشه کوچک GPS است؛ ارتفاع این دستگاه 20 سانتی‌متر، طول 30 سانتی‌متر و 300 گرم وزن دارد.

این شبکه هنوز خیلی جوان است اما قادر به پوشش 79 درصد پروازهای آزاد، 77 درصد نقاط مربوط به کایت سوارها، 91 درصد اماکن قایقرانی، 90 درصد فرودگاه‌ها و 83 درصد مناطق دیگر قادر به پوشش است.

هدف از ساخت این دستگاه دادن اطلاعات آب و هوایی به ورزش دوستان در فضای باز و جهانی شدن است.

این پروژه با قیمت 199 یورو فروخته می‌شود و در حال حاضر در خاک فرانسه استفاده می‌شود اما در ماه مارس 2015 برای استفاده جهانی به بازار عرضه می‌شود.
منبع: فارس