۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

چند درصد مسافران از تعطیلات بازگشته‌اند؟

بازگشت سفرها از ظهر پنجشنبه شروع شده و حدود 70 تا 75 درصد مسافران تا دیشب برگشته‌اند و حدود 25 درصد نیز امروز را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند.
کد خبر : ۱۹۰۱۳۵
صراط: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در مجموع سفرهای اخیر ۱۶۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تردد جاده‌ای ثبت شده است که یک‌سوم این سفرها مربوط به استان‌های مازندران، البرز و گیلان بوده است و خوشبختانه تصادفات بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته است.

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در حاشیه بازدید از پلیس راه شرق استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازگشت سفرها از ظهر پنجشنبه شروع شده و حدود 70 تا 75 درصد مسافران تا دیشب برگشته‌اند و حدود 25 درصد نیز امروز را برای بازگشت انتخاب کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با تقدیر و تشکر از شهروندان به دلیل مدیریت سفر گفت: به نسبت رفت، حجم ترافیک کمتر است اما همچنان در برخی محورها ترافیک پرحجم را شاهدیم و خوشبختانه راهبندان سنگین نداشته‌ایم.

سردار مؤمنی بابت ترافیک سنگین رفت و ازدحام بیش از حد از مردم عذرخواهی کرد و افزود: از صبر و حوصله مردم و همراهی و همکاری شهروندان صمیمانه تشکر می‌کنم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: در طول این تعطیلات از روز یکشنبه تاکنون 162 میلیون و 160 هزار تردد جاده‌ای ثبت شده است که یک سوم آن یعنی در حدود 30 درصد مربوط به سه استان مازندران، البرز و گیلان بوده است.

وی ادامه داد: قم، فارس و خراسان رضوی در رده‌های بعدی قرار دارند که این آمار نشان دهنده گرایش سفر به استان‌های شمالی بوده است؛ جاده‌های شمالی، دیگر کشش این حجم ترافیک را ندارد و هرچه محدودیت یک طرفه اعمال کنیم، جوابگوی ترافیک نیست پس باید الگوی سفر تغییر کند تا از بار ترافیک کاسته شود.

سردار مومنی سرعت متوسط را در مجموع جاده‌های کشور 83 کیلومتر عنوان کرد و گفت: در استان‌های شمالی سرعت متوسط مقداری پایین‌تر آمده بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: تصادفات بیش از 20 درصد کاهش یافته و تعداد سفر طی این چند سال رکورد بی‌سابقه‌ای را ثبت کرده است که از ایام نوروز 93 بیشتر بوده است.

این مقام انتظامی در پاسخ به پرسشی در مورد آمار وزارت نفت در مورد میزان مصرف سوخت خودروها در این ایام گفت: با توجه به آماری که به صورت شفاهی از وزارت نفت داشته‌ام، بیش از 86 میلیون لیتر در یکی دو روز ابتدای تعطیلات رکورد زده شده است.

وی از دولت و مسئولان خواست تا به گونه‌ای تعطیلات را ساماندهی کنند تا همه افراد در آن واحد به سفر نروند و دولت و مسئولان نیز برای تکمیل آزادراه تهران شمال اقدام کنند و تعریض جاده هراز - فیروزکوه نیز هر چه زودتر انجام شده تا از حجم زیاد ترافیک کاسته شود.

وی گفت: جاده چالوس برای روزی 100 تردد ساخته شده است اما در این ایام روزی 40 تا 50 هزار تردد را داشته و با توجه به اینکه 25 میلیون نفر در شمال البرز زندگی می‌کنند، باید راه و مسیر رفت و برگشت جدا داشته باشیم؛ امید است که جاده‌های هراز و فیروزکوه تعریض و تکمیل شوند چرا که جاده چالوس یک جاده گردشگری است نه ترابری.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد مسافران و شهروندان از مسافرت بازگشته‌اند و حدود 25 درصد مانده‌اند که این حجم بازگشت تا پایان شب ادامه دارد.

وی افزود: تا پایان شب و تا بازگشت همه مسافران این روند ادامه دارد و اگر محدودیتی نیاز باشد به صورت مقطعی ایجاد می‌شود.
منبع: فارس