۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

مخالفت همسر یک مسئول با ساخت یک سریال؟

اين مسئله هم مطرح مي‌شد كه چون همسر معاون سيما روانشناس است، دارابي جلوي پخش سريال را گرفته است.
کد خبر : ۱۹۰۲۸۴
صراط: پخش چندباره برخي از سريال‌ها از شبكه‌هاي مختلف سيما، اعتراضات زيادي را در پي داشته است؛ اعتراضاتي كه تا اكنون با بي‌توجهي تلويزيون مواجه شده است.

اين در حالي است كه حتي پخش اوليه برخي از اين سريال‌ها، با انتقادهاي فراواني نسبت به مفاهيم آنها رو‌به‌رو بوده است. نمونه بارز اين سريال‌ها ساختمان پزشكان است كه تقريباً همه شبكه‌هاي سيما كه سريال از آنها پخش مي‌شود، آن را پخش كرده‌اند و باز هم خبر از تكرار آن از شبكه‌اي جديد به گوش مي‌رسد. ايسنا روز گذشته در انتقاد از اين رويه سيما نوشت: پس از پخش سريال «ساختمان پزشكان» از شبكه‌هاي سه، تماشا، آي‌فيلم، كانال‌هاي جام جم و. . . ، اين بار شبكه سلامت سيما، قصد روي آنتن بردن اين سريال طنز را دارد. در اين خبر آمده است: قرار نيست سريال «ساختمان پزشكان» به طور كامل از شبكه سلامت پخش شود و فقط قسمت‌هايي را كه مربوط به بيماران است در حوزه‌هاي مختلف نظير سلامت روحي و سلامت جسمي روي آنتن مي‌برد.  «ساختمان پزشكان» سريال پربيننده‌اي بود كه با محوريت قرار دادن كاراكتر «دكتر نيما افشار» روانپزشك لحظات مفرحي را براي خانواده‌ها رقم مي‌زد.

پس از پايان اين سريال بود كه علي دارابي معاون سيما در جلسه‌ تقدير از عوامل اين سريال، از ساخت سري دوم «ساختمان پزشكان» استقبال كرد، اما در حالي كه همه چيز براي توليد سري دوم اين مجموعه آماده به نظر مي‌رسيد و صحبت از انتخاب بازيگران و نوشتن سيناپس‌ها بود، روابط عمومي شبكه سه سيما در اطلاعيه‌اي رسمي اعلام كرد: «شبكه سه سيما هيچ‌گونه تصميمي براي توليد سري دوم مجموعه تلويزيوني «ساختمان پزشكان» ندارد و نخواهد داشت.»  همزمان با پخش قسمت‌هاي آغازين «ساختمان پزشكان»، اعتراض‌ها به اين سريال شروع شد. پزشكان و روانپزشكان، محوريت اين انتقادات را تشكيل مي‌دادند و به نشان دادن كاراكتري مثل «دكتر نيما افشار» انتقاد داشتند.

حتي از گوشه و كنار به گوش مي‌رسيد كه مسئولان سيما هم نسبت به اين سريال دل خوشي ندارند و جرح و تعديل‌هايي در آن به وجود آورده‌اند. اين مسئله هم مطرح مي‌شد كه چون همسر معاون سيما روانشناس است، دارابي جلوي پخش سريال را گرفته است، اما دارابي در جلسه‌ تقدير از «ساختمان پزشكان»، صريحاً اين ادعا را رد كرد و گفت: مي‌گفتند علت اينكه سريال «ساختمان پزشكان» پخش نشده همسر آقاي دارابي است كه روانشناس است و به همين خاطر پخش نشده است، اما روانشناسان نبايد ناراحت شوند.

به غير از اعتراضات روانپزشكان به اين سريال تلويزيوني، اقشار مختلف جامعه نيز از اينكه در ساختمان پزشكان، نوعي ولنگاري در روابط خانوادگي ترويج مي‌شود، اعتراض نمودند كه اين اعتراضات هم مانند گلايه‌هاي پزشكان به اين سريال راه به جايي نبرد.  رويه نامناسب تلويزيون در ناديده گرفتن اصول حرفه‌اي در مورد بازپخش نكردن سريال‌هاي يك شبكه در فواصل نزديك به هم از شبكه‌هاي ديگر، با آنكه توجيه پر كردن آنتن را در پي دارد اما در عمل بيننده‌هاي تلويزيون را از پيگيري برنامه شبكه‌هاي داخلي منصرف مي‌كند.