۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷

اظهارات عراقچی درباره کمک‌های ایران به غزه

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت که هنوز مجوزهای لازم برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه ایران برای مردم غزه صادر نشده و تماس ها با دولت مصر در این زمینه در جریان است.
کد خبر : ۱۹۰۴۷۷
صراط: معاون وزیر خارجه کشورمان گفت که هنوز مجوزهای لازم برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه ایران برای مردم غزه صادر نشده و تماس ها با دولت مصر در این زمینه در جریان است.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در پایان نشست یک روزه وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران در جمع خبرنگاران به تشریح بخش هایی از بیانیه تهران پرداخت و گفت: تصمیمات مهمی اتخاذ شد از جمله درخواست فوری برای رفع محاصره غزه و بازگشایی گذرگاه ها، یکی از اصلی ترین خواسته های جلسه امروز جنبش عدم تعهد بود، البته درخواست فوری توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نیز مطرح شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود ایران در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه مذاکرات هسته ای در وین را متوقف کرده و به تهران بازگشته؟ گفت: خیر؛ آن مسیر جداگانه خود را طی کرد. گفت وگوهای هسته ای در مسیر خود در حال انجام است.

عراقچی با یادآوری این نکته که البته مسائل بین المللی همواره بر هم تاثیر دارند، خاطرنشان کرد: مسلما تاثیرات اینها هم بر هم وجود خواهد شد.

معاون ظریف درباره ارسال کمک های غذایی و دارویی ایران برای مردم بی دفاع غزه با بیان اینکه در حال هماهنگی هستیم، گفت: ارسال این کمک ها باید از طریق صلیب سرخ و دولت مصر هماهنگ شود. ما در حال انجام هماهنگی ها هستیم و هنوز مجوزهای لازم صادر نشده و تماس ها با دولت مصر در جریان است.

وی در ارزیابی از سیاست مصر در قبال غزه عنوان کرد: دولت مصر در نشست تهران حضور و مشارکت خوبی داشت و امیدواریم تلاش هایی که مجموعه کشورهای اسلامی و منطقه و جنبش عدم تعهد صورت می دهند به توقف جنایات رژیم صهیونیستی منجر شود.
منبع: فارس