۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲

کدام نهاد کنسرت‌های کیش را لغو می‌کند؟

پیروز ارجمند گفت: از زمان استقرار مدیریت جدید در دفتر موسیقی، تعداد کنسرت‌ها 8 برابر شده اما نکته جالب توجه اینجاست که 80 درصد لغو کنسرت‌ها نه مربوط به وزارت ارشاد است و نه مربوط به گروه‌های فشار، 80 درصد معمولاً خود برگزار کننده‌ها کنسرت‌ها را لغو می‌کنند
کد خبر : ۱۹۰۴۸۳
صراط: پیروز ارجمند گفت: از زمان استقرار مدیریت جدید در دفتر موسیقی، تعداد کنسرت‌ها 8 برابر شده اما نکته جالب توجه اینجاست که 80 درصد لغو کنسرت‌ها نه مربوط به وزارت ارشاد است و نه مربوط به گروه‌های فشار، 80 درصد معمولاً خود برگزار کننده‌ها کنسرت‌ها را لغو می‌کنند

نشست خبری جشنواره تابستانه کنسرت‌های پاپ جزیره کیش با حضور محمدرضا خانزاده مدیر موسسه هنری اکسیر نوین و پیروز ارجمند مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد برگزار شد.

محمدرضا خانزاده در ابتدای این نشست با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره کنسرت‌های کیش از همین هفته و از 15 مرداد آغاز و تا 31 شهریور ادامه خواهد داشت. در این مدت هدف اصلی ما از برگزاری این است که کنسرت‌های متفاوتی برگزار کنیم و اتفاقی جدید در زمینه موسیقی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به شرکت‌کنندگان این کنسرت گفت: در این کنسرت خواننده‌هایی چون مرتضی پاشایی، چارتار، بابک جهانبخش، رضا صادقی، سیروان خسروی، شهرام شکوهی، مازیار فلاحی، مهدی یراحی، فرزاد فرزین، بهنام صفوی، محمد علیزاده و زانیار خسروی حضور خواهند داشت.

خانزاده با اشاره به دعوت از خواننده و گروه‌های سنتی برای اجرا در این جشنواره تابستانه گفت: از تعدادی از خوانندگان و گروه‌های موسیقی سنتی دعوت به عمل آوردیم تا در این کنسرت‌ها ما را همراهی کنند همایون شجریان، علیرضا قربانی، حسین علیزاده، شهرام ناظری از جمله هنرمندانی هستند که از آنها دعوت بعمل آمده است.

در ادامه این نشست پیروز ارجمند با اشاره به بحث‌های مطرح شده در خصوص تفکیک جنسیتی کنسرت‌های موسیقی گفت: بحث‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود تنها بخشی از مشکلات و بحران‌هایی است که دفتر موسیقی با آن دست و پنجه نرم می‌کند. بحث تفکیک جنسیتی برای اولین بار در خراسان شمالی مطرح شد و سپس در شهر ارومیه ادامه یافت، قطعاً برگزاری کنسرت‌های اینچنینی نظر وزارت ارشاد نیست و این موضوع پیشنهاد نیروی انتظامی است. این تصمیم هنوز نهایی نشده، بی‌تردید شأن مردم ایران بیش از این است ، باید به ساحت مقدس خانواده احترام بگذاریم، ما معتقدیم که کنسرت‌های موسیقی یکی از سالم‌ترین فضاها هستند.

وی افزود: این دیدگاه نیروی انتظامی مورد تائید ما نیست و دفتر موسیقی وزارت ارشاد به برگزاری کنسرت‌های اینچنینی مجوز نمی‌دهد، دلایل نیروی انتظامی این است که برخی افراد در کنسرت‌ها هنجارشکنی می‌کنند، خب اگر برخوردهای اینچنینی باشد می‌توان با فرد خاطی برخورد کرد با این وجود باز هم با برخوردهای انتظامی در سالن‌های کنسرت مخالفیم.

ارجمند در ادامه با اشاره به فعالیتهای دفتر موسیقی در مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد در فعالیتهای هنری آزاد نیستند و باید از قوانین تبعیت کنند ، آنچه که هم‌اکنون در مناطق آزاد اتفاق می‌افتد مورد تائید ما نیست، بسیاری از کنسرت‌هایی که در این مناطق برگزار می‌شود مجوز نمی‌گیرند و این امری غیرقانونی است، هدف اصلی ما از برگزاری این جشنواره تابستانه این است که برگزاری کنسرت‌ها در مناطق آزاد را به شکل قانونمند اجرا کنیم.

مدیر دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت استان‌ها در زمینه موسیقی به نحو احسن استفاده کرد و آگاهانه آن را مدیریت کرد، این جشنواره شروع این اتفاق است، تحقیقات ما نشان می‌دهد که میزان استقبال در شهرستان‌ها نسبت به کنسرت‌ها 7 برابر تهران است.

ارجمند در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر این موضوع که لغو کنسرت‌ها در شهرستان‌ها به چه صورت انجام می‌شود، گفت: از زمان استقرار مدیریت جدید در دفتر موسیقی، تعداد کنسرت‌ها 8 برابر شده اما نکته جالب توجه اینجاست که 80 درصد لغو کنسرت‌ها نه مربوط به وزارت ارشاد است و نه مربوط به گروه‌های فشار، 80 درصد معمولاً خود برگزار کننده‌ها کنسرت‌ها را لغو می‌کنند، در همین چند روز گذشته شاهد لغو 3 کنسرت از سوی برگزار کننده‌ها بوده‌ایم البته اگر قرار باشد برگزار کنندگان کنسرت دست به لغوهای این‌چنینی بزنند با آنها برخورد می‌شود.

ارجمند در ادامه به رقم بلیط‌های کسنرت‌ها در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: طی صحبتهایی که انجام شده بنا شده تا قیمت بلیط در شهرستان‌ها به 25 هزار تومان کاهش یابد.
منبع: فارس