۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
حجت‌الاسلام قرائتی:

بهتر است دختران پیش از دانشگاه ازدواج کنند

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به عقیده بنده دختران باید پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.
کد خبر : ۱۹۰۷۱۷
صراط: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: به عقیده بنده دختران باید پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی دقایقی پیش در هشتمین همایش دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در محل هتل جم اظهار کرد: نیاز اجتماعی از جمله نیازهای مهم بشریت بوده که جدا از این نیاز هر انسان نیازهای شخصی و عالی هم داشته که دین پاسخگوی نیاز عالی انسان است.

وی افزود: از ویژگی‌های دین این است که با طبیعت و فترت آدمی سازگار بوده و باید قابل عمل باشد. یعنی همراه با پیشرفت علم، دین شکوفاتر می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دین به منزله روش زندگی است، گفت:‌در انتخاب این روش برخی از تمایلات فردی خود بهره گرفته و برخی با تکیه بر تمایلات دیگران روش زندگی خود را انتخاب کرده که در هر دو صورت پشیمانی به بار می‌آید و در دین و روش زندگی فقط باید به خالق تکیه کرد.

قرائتی علم را به سه دسته تقسیم کرده و خاطرنشان کرد: سه نوع علم مفید، مضر و خنثی داریم و باید همواره توجه به علمی کرد که مفید و ثمربخش باشند و سرمایه‌گذاری بر آن دستاوردها و نتایج مطلوب داشته باشد چرا که امروز هر پژوهشی ارزش ندارد.

وی افزود: علم واقعی علمی است که جذب زرق و برق دنیایی نشده و در حقیقت باید گفت که اهمیت علم بستگی به محتوای آن داشته نه مدرک و باید به این مسئله توجه ضروری شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه باید تمام شرایط دین را حفظ کرد، گفت:‌ حتی اگر باید مجبور شویم رفاه زندگی را رها کرده باید بر حفظ دین خود اصرار بورزیم.

قرائتی گفت: بنده خیلی با ازدواج دانشجویی موافق نبوده و به نظر من دختران باید در دوران دبیرستان و پیش از ورود به دانشگاه ازدواج کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
۱۲۷
۶۳
با این تورم های وحشتناک دوره احمدی نژاد و نابودی صنعت و کشاورزی در دولت قبلی و به تبع ان بیکاری ، دیگر فرضیه ازدواج دائم به رویا تبدیل شده.