۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

یک وعده جدید درباره داروهای ناصرخسرو

دکتر جلال غفارزاده به تشریح برنامه سازمان غذا و دارو برای مقابله با عرضه داروهای قاچاق در خیابان ناصرخسرو پرداخت.
کد خبر : ۱۹۰۹۷۸
صراط:مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو از عزم جدی وزارت بهداشت برای مقابله با عرضه داروهای قاچاق در کشور خبر داد و گفت که تا یک ماه آینده اقدامات جدی برای برچیدن داروهای قاچاق از ناصرخسرو انجام خواهیم داد‌.

دکتر جلال غفارزاده به تشریح برنامه سازمان غذا و دارو برای مقابله با عرضه داروهای قاچاق در خیابان ناصرخسرو پرداخت و گفت: در دو ماه اخیر جلسات متعددی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و پلیس برگزار کرده‌ایم تا بتوانیم برای همیشه با معضل قاچاق دارو به صورت ریشه‌ای برخورد کنیم‌.

وی همچنین از برگزاری این جلسات با وزیر بهداشت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه کمبودهای دارویی تامین و بازار دارو نیز اشباع شده است، دیگر جای هیچ عذر و بهانه‌ای برای مقابله با قاچاق دارو نمی‌ماند‌ از همین‌رو در جلساتی که با پلیس برگزار کرده‌ایم، این هماهنگی حاصل شده و به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود‌.

غفارزاده با اشاره به برگزاری جلسات با حضور صنف عرضه دارو و همچنین داروخانه‌داران گفت: کلیت برنامه ما در رابطه با آن دسته از داروهایی است که خارج از چرخه رسمی کشور توزیع و عرضه می‌شود‌. مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان غذا و دارو از داروی قاچاق به عنوان تهدید جدی سلامت مردم و بیماران یاد کرد و افزود: بسیاری از داروهایی که در نقاطی مثل ناصرخسرو عرضه می‌شود، فقط داروهای درمانی نیستند‌ بلکه دارونماهایی هستند که بیشتر از داروهای درمانی، سلامت مردم را تهدید می‌کند‌.

وی به داروهای سقط جنین و نیروزا به عنوان دارونماها اشاره کرد و ادامه داد: الان خیالمان راحت است که به داروهای خارج از شبکه توزیع رسمی نیازی نداریم و آنچه به عنوان داروی قاچاق عرضه می‌شود، بیشتر دارونماها هستند و کمتر شاهد عرضه داروهای درمانی در خارج از شبکه رسمی توزیع دارو هستیم‌.

غفارزاده با تاکید بر انجام هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های دخیل در امر مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت: به همین منظور کارگروهی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز تشکیل شده است و حداکثر تا یک ماه دیگر و از اواخر شهریورماه برنامه سازمان غذا و دارو برای برچیدن ناصرخسرو اجرایی می‌شود و این برنامه به هیچ وجه مقطعی نخواهد بود‌.

وی از برگزاری دوره‌های توجیهی آموزشی برای پلیس و نیروهای بهداشتی و درمانی در جمع‌آوری داروهای قاچاق خبر داد و گفت: رویکرد ما مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور است‌‌. روزانه تماس‌های زیادی از افرادی داریم که از مصرف کالاهای قاچاق آسیب دیده‌اند و دنبال شکایت هستند‌.
منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز