۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
روحانی خطاب به منتقدان مذاکرات:

به جهنم بروید و جای گرم برای خود پیدا کنید!

حسن روحانی گفت: هر وقت مذاکرات شروع می‌شود برخی‌ می‌گویند ما داریم می‌لرزیم، به جهنم بروید و جای گرم برای خود پیدا کنید.
کد خبر : ۱۹۱۰۸۸
صراط: رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه تورم نقطه به نقطه را از 45 درصد به 14 درصد رساندیم، گفت: تورم را تا پایان سال به زیر 25 درصد خواهیم رساند.

حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان در همایش سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با بیان اینکه سیاست خارجی دکتری مستقل ندارد و جزئی از استراتژی ملی است، گفت: مردم در خرداد سال گذشته به ما گفتند در برخورد با بیگانگان با منطق و استدلال و از موضعی شجاعانه اما مدبرانه با در نظر گرفتن منافع بلندمدت حرکت خود آغاز کنیم.

وی ادامه داد: تورم نقطه به نقطه را از 45 درصد به 14 درصد رساندیم و تورم را تا پایان سال به زیر 25 درصد خواهیم رساند.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه برنامه دولت بدون در نظر گرفتن موفقیت یا عدم موفقیت مذاکرات هسته ای است، تصریح کرد: در سیاست خارجی اگر محاسبات ما درست نباشد یا هزینه زیادی خواهیم داد یا شکست می‌خوریم.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: عده‌ای در جهان ایران‌هراسی، اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را رواج می‌دهند و عده‌ای نیز در داخل تعامل‌هراسی را رواج می‌دهند.

رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه برخی در داخل می‌گویند چرا به خارجی‌ها نزدیک می‌شوید، تصریح کرد: برخی ترسوها و بزدل‌های سیاسی اعتماد به نفس ندارند و همه را مانند خودشان گمان می‌کنند.

وی ادامه داد: هر وقت مذاکرات شروع می‌شود برخی‌ می‌گویند ما داریم می‌لرزیم، به جهنم بروید و جای گرم برای خود پیدا کنید.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه بهترین دیپلمات‌های جهان را داریم، خاطرنشان کرد: دولت کار بزرگی کرده، یک نمونه آن همین توافق ژنو است که اگر عده‌ای ممنون این زحمت‌کشان نباشند دیر یا زود ممنون خواهند شد و تاریخ قضاوت خود را انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد:‌ ما می‌خواهیم با همه دنیا حتی همه کشورهایی که سال‌ها با آنها در تنش بودیم رابطه برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه اگر اطمینان پیدا کنیم منافع ملی ما در خطر نیست در آینده می‌توانیم به یک رابطه عادی با این کشورها برسیم، تصریح کرد: بعضی از تاریخ عقب هستند و حرف‌هایشان برای صد سال پیش بوده است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه ما به دنبال برد - باخت نیستیم، خاطرنشان کرد: دنیا بداند که ما هیچ عجله‌ای در مذاکرات نداریم و مسئله هسته‌ای یک بحران تصنعی است.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه سخنان خود پیرامون مذاکرات هسته‌ای گفت: ما در بحث هسته‌ای هیچ عجله‌ای نداریم ولی تاخیر را به صلاح نمی‌دانیم. بنده عرض می‌کنم که پایه‌های تحریم شکسته است و در این هیچ تردیدی ندارم و باید بدانیم شرایط گذشته باز نخواهد گشت و ما با تحریم مقابله کردیم.

وی افزود: ما همزمان در مذاکره با 1+5 در حال شکستن تحریم‌ها هستیم و آنها هم می‌دانند که ما چگونه تحریم‌ها را می‌شکنیم. ما تحریم‌ها را ظالمانه و ضد بشری می‌دانیم و به آنان گفته‌ایم که تحریم‌های شما غلط و ضد بشری بوده است. شما داروهای بیماران ما را نیز تحریم کردید که این موضوع در تاریخ می‌ماند.

رئیس‌جمهور با غلط خواندن تحریم‌های هسته‌ای گفت: ما در عین اینکه تحریم‌ها را غلط می‌دانیم اما برنامه اقتصادیمان را به طور جدی دنبال می‌کنیم تا مشکلات کشور را حل کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: ما مسئله هسته‌ای را یک بحران تصنعی می‌دانیم ما در بحث هسته‌ای هیچ مشکلی نداریم. قطعا آنان بعد از توافق نهایی نیزخواهند گفت که جلوی ایران را در ساخت بمب هسته‌‌ای گرفته‌ایم.

وی با طرح این سوال که چرا اسرائیل امروزه بیش از هر زمان دیگری رسوا شده است گفت: امروز اسرائیل در افکار عمومی دنیا از لحاظ اخلاقی و حقوقی محکوم شده است. چرا در فضای مجازی اسرائیل محکوم شده است چرا که فضای دنیا تغییر کرده است. امروز یک قدرت جدید به میدان آمده و آن شبکه‌های اجتماعی و جوانان هستند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: هیچ زمانی مانند جنگ اخیر غزه به اسرائیل شکست نخورد و مفتضح نشد. امروز اسرائیل در افکار عمومی دنیا آدم‌کش و کودک‌کش است و منهدم‌کننده بیمارستان‌ها و مدارس است. حتی بزرگ‌ترین مدافعان اسرائیل نیز نتوانستند از آن دفاع کنند. چراکه شرایط دنیای امروز فرق کرده است و روشن شده است که چه کشوری به دنبال سلاح کشتار جمعی است و چه کشوری به دنبال آن نیست.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هیچ زمانی به دنبال سلاح کشتار جمعی نبوده و نخواهد بود گفت: چه آژانس باشد و چه نباشد جمهوری اسلامی به د نبال سلاح جمعی نبوده، نیست و نخواهد بود. این موضوع را دنیا بداند که ما به جد به دنبال مذاکره و حل مسائل هستیم و دنیا بداند که ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌پذیریم. مذاکره باید در زمان معقول و به راه‌حل درست برسد و ما در این خصوص آماده‌ایم با منطق و استدلال صحبت کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه از شفاف‌تر شدن مسائل هسته‌‌ای‌مان هراسی نداریم گفت: ما خود در این زمینه داوطلب هستیم ما خودمان آژانس را دعوت کردیم تا دوربین‌هایشان در مراکز هسته‌ای ما قرار گیرد.

وی افزود: دنیا باید واقعیت کنونی را بپذیرد و لمس کند و بداند ما اراده جدی برای حل و فصل مسائل داریم و به هیچ عنوان از حقوقمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم. این دولت، دولتی نیست که بخواهداز حقوق ملت خود عقب‌نشینی کند.دولتی که بهترین و بالاترین پشتیبانی مردمی را به همراه دارد و در بهترین شرایط برای اتحاد با سران دیگر قوا است.

وی افزود: سایر قوا نیز در کنار ما هستند و همه ما درکنار هدایت‌های رهبری هستیم و یک ید واحده در کشور هستیم و به هیچ کس اجازه نمی‌دهیم بین قوا اختلاف بیاندازد و خدایی ناکرده که الحمدالله وجود نیز ندارد به رهبری توهین کند.

روحانی تصریح کرد: ما یک ملت بزرگ‌، خودباور، مستقل، دلیر، مسلمان و ایثارگر هستیم و امروز ایستاده‌ایم و در میدان مذاکره نیز البته با لبخند سخن می‌گوییم، آنانی که از لبخند خوششان نمی‌آید رویشان را برگردانند. ما در مذاکرات البته با لبخند حضور خواهیم داشت و تدبیر می‌کنیم و انشالله به پیروزی دست پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همین جا لازم می‌دانم که از وزیر امور خارجه متخصص، مدبر و هوشیار و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از طرف مردم تشکر کنم. تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بداند 90 درصد مردم پشتیبان آنان هستند و دعای خیر رهبری بدرقه آنان بوده و خواهد بود.

 وی ادامه داد: امیدوارم ایشان راضی باشند که بگویند همین اواخر در ماه مبارک رمضان رهبری معظم انقلاب فرمودند من مرتب برای تیم مذاکره کننده هسته‌ای دعا می‌کنم و حس می‌کنم که کارزار سختی دارند.

روحانی خاطرنشان کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب و ملت ما اینچنین هستند تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای قوی است و اعتماد به نفس بالا داشته و کاملا مسلط به قوانین بین‌المللی است.

وی گفت: ‌نگوییم ما یکی هستیم و طرف مقابل 6 کشور؛ که یک مرد جنگی به از صد هزار؛ ما منطق داریم و تکیه‌مان بر قانون است.

رئیس‌جمهور از اقتصاد و فناوری به عنوان یکی از مهمترین مسائل زمان ما یاد کرد و گفت: ‌همه شما سفرا بدانید که تلاش‌تان در کنار سایر وظایف‌تان باید روان‌سازی روابط ما با جهان باشد.

وی افزایش سرمایه‌گذاری و روان‌سازی روابط تجاری، بانکی و پولی را کار بزرگ سفارتخانه‌ها برشمرد و افزود: در چارچوب اقتصاد مقاومتی از مشکلات عبور خواهیم کرد اما امروز هیچ کس در دنیا بدون رابطه با دیگران نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد.

روحانی همسایگان و منطقه را اولویت اول سیاست خارجی کشور خواند و اظهار کرد: در این 11 ماه عمر دولت به اکثر همسایگان نزدیک‌تر شده‌ایم و با بقیه نیز صمیمی هستیم. به جز یکی دو کشور که امیدواریم آنها هم به جرگه اکثریت بپیوندند و «شاذ من الغنم» نباشند.

وی ادامه داد:‌ منطقه برای ما اهمیت دارد همچنان که روابط با دیگر کشورهای آسیایی و جهانی نیز برای ما مهم است و اکنون جایگاه ما در منطقه و جهان بهتر شده است.

رئیس‌جمهور به استقبال مردم و رسانه‌ها در سفرهای سازمان ملل و داووس اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها گفتند که رژیم صهیونیستی می‌خواست هر آنچه ما -ایران- بافته بودیم پنبه کند اما اعتراف کردند و در نظرسنجی‌هایشان نشان داده شد که بافته‌های خودشان پنبه شد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط جهان تغییر کرده است و اقتصاد و فناوری در کنار هم معنی می‌یابد، بیان کرد: باید با اقتصاد و فناوری تؤامان با سرعت بیشتر به پیشرفت دست یابیم.

روحانی با ابراز امیدواری نسبت به ره‌توشه کردن مباحث جلسه امروز و دیگر جلسات و نیز رهنمودهای مقام معظم رهبری از سوی سفرا گفت: ای ره‌توشه موجب دستیابی ما به اهداف بیشتر شده و موجب خوشحالی مردم خواهد شد که آن نیز به نوبه خود خوشحالی خدا و حضرت ولی عصر (عج) را در پی خواهد شد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط روحانی تورم
نظرات بینندگان
پیام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۱۹۷
۲۳۵
خداییش شیخ ما خوب ..........ها تو این یکسال که بخاری ازتون بلند نشد به جز گند زدن سه سال بعدی رو هم می بینیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یاحضرت عباس ! این چرا اینقدر عصبانیه؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
هشت سال گذشته كه بخار پز شديد بس نبود !!!!!!!!!!!!!!!!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۳۱۹
۲۴۰
درود بر روحانی
مرعشی
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت بر شما جناب ناشناس ۱۱:۴۰


سلام بر هاشمی
درود بر روحانی
سلام بر ناطق نوری
سرباز روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۳۱۷
۲۴۰
حرف حساب جواب ندارد.درود بر روحانی. بزدلان سیاسی.یعنی مصباح ودارودسته او پاسخ خود را گرفتند.
سرباز امام سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
در حدی نیستی به علما توهین کنی.
رضا
|
Kazakhstan
|
۱۷:۲۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۱۰۹
۶۱
خدایش از این با دل و جرأت صحبت کردن روحانی کیف کریم ....... فعلا اون برادران همیشه دلواپس و لرزان منتظر باشن برا آتیش روحانی .........
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۸۴
۴۶
ادب مرد به ز دولت اوست
شعبانی
|
Germany
|
۲۰:۲۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۹۶
۶۱
درود بر شیخ حسن.
درود بر دولت راست گویان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۸۳
۳۳
صراط روحاني با تو و امثال تو هم بود!!!!!!خودتو نزني به كوچه علي چپ
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۴۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۹۵
۴۵
روحانی حالا واقعا مچکریم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۹۳
۵۴
خاک برسر یه مشت بزدل دلال و کاسب تحریم درود بر روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۶۶
۸۴
حالابه محسن رضایی ایمان آوردم وقتی در مناظره انتخابات دید روحانی عصبانی شده گفت میترسم وقتی رئیس جمهور شدید با این ادبیات چه بلایی به سرمردم خواهد آمد؟
هالو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۸۲
۳۲
آخ آخ
بابا با این حرفت این تندورهای بیسواد را که لح و لورده کردی
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۶۰
۲۰
اقای روحانی توقع دارید منتقدان برای شما چه ارزویی کنند جهنم یا بهشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جهنم
برزو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۸۵
۴۹
آفرین بر روحانی عزیز که انگار میخواد مردانه توی دهن یاوه گویان بزنه!
صابری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۶۰
۶۱
محسن رضایی خطاب به روحانی در مناظرات:
"آقای روحانی اگر بخواهد با این عصبانیت و این داد و بیدادی که کردند سکان کشور را بدست بگیرند، خداوند رحم کند به این کشور."
داود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۴۱
۵۱
اقای روحانی نبایدفراموش کند؛اولا ریس جمهورملت باشخصیت وبزگ ایران است دوماایشان لباس مقدس روحانیت رابه تن کرده است سوما یادش نرودمردم حق دارندبدانند مسولین سیاست خارجه دراین دولت جدیدتابحال چه گلی برسراین ملت رده اندچهارم اینکه ایشان مردم رانزاده است که برای بارچندم بااین ادبیات .. سخن می گوید....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۶ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۷۲
۵۳
من روحانی را دوست دارم. بهترین رئیس جمهور ایران است. درود بر روحانی
العبد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۴۴
۲۴
ادب مرد به ز دولت او
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۶۴
۲۱
چرا آب رو نمیریزید همونجا که میسوزه!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
۵۳
۶۲
از رییس جمهور مملکت انتظار چنین ادبیاتی را نداشتیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۶۷
۴۴
عشق یعنی این روحانی.
محب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۴۸
۷۱
معنای شعار اعتدال رو هم فهمیدیم...
احمدی نژاد کجایی؟؟
روح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۴۱
۲۹
ادب مرد به ز دولت اوست ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۵۹
۳۶
روحاني عزيز خوب حال برخي ها را ميگيري وميسوزانيشان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۱۵
۱۴
چشم
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۳۸
۵۱
این ادبیات در شان رئیس جمهور نیست
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۴۶
۵۲
زقیمت ها دوصد فریاد دارم-
حسن جان از کلیدت در فرارم-
ز ارزانی دگر نامی نمانده-
سه سالی در عزایش سوگوارم
-زنم سیلی بصورت تا که مردم
-نداند از تورم در فشارم-
امیدم نا امیدست از امیدت-
امیدی بر تدابیرت ندارم-
خریدم مرکبی از جنس قاطر
-پرایدت را به رویا میسپارم
-ظریف ات با صلابت گشته پیروز
-ژنوها را یکایک میشمارم-
ندارم چاره ای جز گریه زاری
-بیا حالم ببین، در احتضارم
-رود این روزها با درد و سختی
-ولیکن شاکر پروردگارم.
شاهین
|
Germany
|
۱۱:۰۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۵۸
۳۳
بعضی وقتا این واکنشا لازمه

اینو با شرو برای احمدی مقایسه نکنید لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۵۱
۵۲
متاسفانه با این ادبیات ناشایست نشان داد تحمل نقد را ندارد و این برای رییس جمهور نقص بسیار بزرگی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۳۹
۴۱
{ادب مرد به زدولت اوست}جناب روحانی:والله بالله تالله به سه لفظ جلاله قسم خوردی که بقول خودتان به دوران احمدی نژاد برنگردی اگر بافرض این نوع سخنان در ان دوران مرسوم شده چرا قسم خود را شکستی؟یک رئیس جمهور اونهم در کسوت روحانیت در شان ومقامش نیست ازاین نوع کلمات(افراطی.کم سواد.ترسوها.بزدل.به جهنم که منتقدین مذاکرات میلرزندو.....)بر زبان بگویددرس عبرت بگیرید
آقا كريم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۳۳
۴۲
من فكر ميكردم از م.ا. بد اخلاق تر نداريم.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۴۷
۲۴
اقای روحانی باحرف که نمیشه مشکلی رو حل کرد
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۶۹
۴۸
زنده باد روحانی. صراط فقط به دنبال تخریب است. این روش شما نتیحه عکس خواهد داد.
ناشناس
|
-
صراط فقط حرف حق را میزند بر عکس فرارو.
مجیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
۵۵
۳۲
ادب مرد به از دولت اوست....