۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۵
کاهش سن استفاده از موبایل به ۷ سال

مقایسه آمار اعتیاد دختران و پسران به موبایل

متخصص علوم رفتاری گفت: امروزه 80 درصد از تلفن‌های همراه در دست افرادی است که استفاده شغلی نداشته و فقط برای گفت‌وگوی روزانه یا ارسال پیامک‌های دوستانه، ارسال جک، بازی‌های تلفنی و ورود به نرم افزارهای اجتماعی استفاده می‌شود.
کد خبر : ۱۹۱۱۹۳
صراط: متخصص علوم رفتاری گفت: امروزه 80 درصد از تلفن‌های همراه در دست افرادی است که استفاده شغلی نداشته و فقط برای گفت‌وگوی روزانه یا ارسال پیامک‌های دوستانه، ارسال جک، بازی‌های تلفنی و ورود به نرم افزارهای اجتماعی استفاده می‌شود.

مجید ابهری در گفتگوی با شفا آنلاین با اشاره به نتایج یک پژوهش از اعتیاد 2 برابری دختران نسبت به پسران درزمینه استفاده از تلفن همراه خبر داد.

وی در ادامه اظهار داشت: امروزه 80 درصد از تلفن های همراه در دست افرادی است که استفاده شغلی نداشته و فقط برای گفتگوی روزانه یا ارسال پیامک های دوستانه، ارسال جک، بازی های تلفنی و ورود به نرم افزارهای اجتماعی استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بین بخش اعظمی از جوانان استفاده از تلفن همراه از یک وسیله ارتباطی ضروری به یک اسباب بازی تبدیل شده که به طور قطع این روند خطرات زیادی دارد.

آسیب شناس اجتماعی ادامه داد: 60 درصد از دختران مورد پژوهش از گوشی های همراه برای ورود به شبکه های اجتماعی و بازی های مرتبط استفاده می کنند و 30 درصد آنها هنگام اتمام شارژ یا جا ماندن تلفن یا قطع آن به هر شکلی دچار استرس می شوند.

وی تصریح کرد: در حالی که 80 درصد از پسران در کنار استفاده های نرم افزاری، از تلفن همراه برای مکالمه استفاده می کنند.

وی تأکید کرد: با توجه به بافت فرهنگی کشور؛ مخصوصأ شهرهای غیر از پایتخت و از آنجا که دختران سرگرمی های گسترده ای ندارند، 2 برابر پسران به تلفن همراه وابستگی دارند.

ابهری اظهار داشت: در چنین شرایطی که با ضعف گسترده درباره فرهنگ  استفاده از تلفن همراه درکشور برخورداریم اعمال آموزش نحوه کاربرد صحیح، استفاده منطقی از تلفن همراه توسط رسانه ها یا آموزش و پرورش در صرفه جویی وقت جوانان و استفاده بهینه از عمر آنان بسیار موثر است.

وی یادآور شد: با توجه به ارزان بودن برخی از سیم کارت های اعتباری، پیش بینی می شود حداقل سن استفاده از تلفن همراه به 7 یا 8 سال رسیده باشد.حال آنکه  نوجوانان و جوانان برای تهیه انواع گوشی های مدرن و گران قیمت با یکدیگر به رقابت های آزار دهنده می پردازند.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930520001255#sthash.eqpMqPFG.dpuf