۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲

سهم مسلمانان میانمار از دیپلماسی دولت

وضع زندگی مسلمانان روهینگیا به حدی اسفناک بوده است که گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر توسط دولت میانمار جنایت علیه بشریت است.
کد خبر : ۱۹۱۳۹۵
صراط: در حالی که در طی هفته های گذشته رسانه های جهان بر حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تمرکز کرده بودند و اخبار نسل کشی مردم مظلوم فلسطین را مخابره می کردند در گوشه ی دیگری از دنیا فرزندان شیطان فرصت را غنیمت شمرده و به سلاخی مسلمانان ستمدیده میانمار مشغول گشتند.

بودائیان افراطی میانمار که سابقه زنده زنده سوزاندن مسلمانان بی دفاع در آتش را در کارنامه وحشی گری های خود دارند این بار اما در دور جدید خشونت های خود علیه مسلمانان روهینگیا اقدام به سلاخی کشته های مسلمانان کرده اند.

با عرض پوزش از مخاطبین محترم به دلیل انتشار تصویر زیر، ایران اسلامی ناچار به نشان دادن اوج وحشی گری و قساوت به کار رفته علیه مسلمانان مظلوم میانمار است.
 

مسلمانان روهینگیا علاوه بر قتل و آزار و اذیت توسط افراطیون این کشور با وضع اسفناک زندگی در اردوگاه آوارگان در این کشور دست و پنجه نرم می کنند.


بیش از 140،000 نفر از مسلمانان این کشور بیش از دو سال است که برای در امان ماندن از خشونت ها خانه و روستای خود را رها کرده و در اردوگاه آوارگان زندگی می کنند.

به دلیل تبعیض و محدودیت هایی که دولت میانمار علیه مسلمانان اقلیت این کشور اعمال می کند دسترسی سازمان‌های بین المللی و امدادرسانی برای کمک به این گروه ستمدیده با مشکل مواجه است و  زنان و کودکان گرفتار در این اردوگاهها با محدودیت دسترسی غذا، آب پاک، آموزش و پرورش و مراقبت های بهداشتی مواجه هستند.
 

لازم به یادآوری است در حدود دو سال پیش و پس از آنکه دولت میانمار اعلام کرد اقلیت چند صدهزار نفری مسلمانان شهروند این کشور نیستند، بودایی‌های افراطی با حمایت نیروهای امنیتی و پلیس این کشور به دستگیری و یا قتل عام مردان و تجاوز به زنان و دختران مسلمان این کشور اقدام کردند.


بر اساس اعلام منابع مختلف خبری، در طی درگیری های گذشته بین مسلمانان و بودائیان بین 20 تا 50 هزار نفر از مسلمانان این کشور کشته شده اند.

غارت، به آتش کشیدن منازل، مساجد و روستاهای مسلمان از دیگر جنایت های صورت گرفته علیه مسلمانان غرب این کشور در سالهای اخیر بوده است.
 

به گزارش ایران اسلامی، وضع زندگی مسلمانان روهینگیا به حدی اسفناک بوده است که گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر توسط دولت میانمار جنایت علیه بشریت است و خواستار اقدام فوری و حمایت از انجام تحقیقات بین المللی از موارد نقض حقوق بشر علیه جامعه روهینگیا شده است.


به همین دلیل هم جان کری وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته برای انجام تحقیقات بین المللی به میانمار سفر کرد.
اما متاسفانه علی رغم حسیاسیت های صورت گرفته در سطح بین المللی به دلیل وضع نامناسب مسلمانان میانمار تا کنون موضع گیری مناسبی از سوی مسئولان کشورمان در حمایت از مردم مظلوم میانمار صورت نگرفته و در عین حال این سوال در ذهن تداعی می شود که با توجه به اینکه دولت یازدهم پتانسیل عظیمی را خرج دیپلماسی خود با کشور های جهان کرده است، نقش کودکان و زنان ستمدیده میانمار از دیپلماسی فعال دولت یازدهم چقدر بوده است؟