۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳

اظهارات آیت‌الله علم‌الهدی درباره وزیر علوم

یک عضو مجلس خبرگان گفت: نمی‌توان دانشگاه را با یک جریان امنیتی محدود کرد، هر قدرتی که بیاید و این محیط را محدود کند خودش شکست می‌خورد؛ زیرا محیط پویا را نمی‌توان محدود کرد.
کد خبر : ۱۹۱۴۸۷
صراط: یک عضو مجلس خبرگان گفت: نمی‌توان دانشگاه را با یک جریان امنیتی محدود کرد، هر قدرتی که بیاید و این محیط را محدود کند خودش شکست می‌خورد؛ زیرا محیط پویا را نمی‌توان محدود کرد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در مراسم افتتاحیه هفدهمین کنگره جامعه اسلامی دانشجویان کشور، اظهار کرد: به وزیر علوم گفتم که دانشگاه جای آزادی فکر و اندیشه است نه حوزه سیاست‌بازی.

وی اظهار کرد: در طول سی سال ما نوسانات سیاسی زیادی را داشتیم در دوران اصلاحات با موجی از نوسانات سیاسی روبه‌رو شدیم، در دوران سازندگی نیز توسعه اقتصادی با الگوی غربی نوساناتی را بوجود آورد، در هشت سال قبل نیز نوسانات سیاسی وجود داشت در طول این سال‌ها مدیریت حکیمانه مقام معظم انقلاب باعث شد که از مسیر اصلی خارج نشویم.

وی افزود: در طی این 25 سالی که از عمر تشکل جامعه اسلامی گذشته است، هیچ تشکلی از نظر قدرت اثرگذاری توان جامعه اسلامی را نداشت. آن روز که این تشکل متولد شد دانشگاه جولانگاه انجمن اسلامی بود، انجمنی که تا آن روزها برخی اعضاء از اهداف نظام و ولایت منحرف شده بودند. این انجمن تکه پاره شد. افرادش و اعضای موسسش کجا هستند؟ امروز به عنوان مزدور حقوق‌بگیر برای سازمان‌های جاسوسی‌آمریکا کار می‌کنند.

این عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: سردمداران تشکل جامعه اسلامی، مجموعه دانشجویان متعبدی بودند که در یک ربع قرن اخیر به عنوان قوی‌ترین تشکل ظاهر شده‌اند؛ چون پشت به پشت رهبری حرکت کردند.

وی افزود: من به فضای دانشگاهی آشنایی خوبی دارم، محیط دانشگاه یک فضای گسترده است؛ نمی‌توان با یک جریان امنیتی این محیط را محدود کرد، هر قدرتی که بیاید و این محیط را محدود کند خودش شکست می‌خورد زیرا محیط پویا را نمی‌توان محدود کرد.

وی در عین حال اظهار کرد: دانشگاه جای غوغاسالاری نیست در دانشگاه نمی‌توان چنگ و دندان نشان داد.

علم‌الهدی با برشمردن خلاءهای محیط دانشگاهی به اعضای جامعه اسلامی دانشگاه‌ها گفت: در عرصه فرهنگ سیاسی می‌توان با گذاشتن میزگردها و بهره‌بردن از تفکرات چهره‌های آکادمیک این خلاء‌ را پر کرد. مصونیت در برابر گرایش‌های نفسانی و آفت‌های فرهنگی نیز از دیگر اقدامات مقابل خلاءهای محیط دانشگاهی است. در محیط‌های دانشگاهی شرایط زندگی همه دانشجویان یکسان نیست؛ لذا با در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و اقتصادی دیگر دانشجویان می‌توان خلاءهای اجتماعی را پر کرد.

وی با بیان این‌ اعتقاد که «وضعیت مدیریت دانشگاه خوب نیست» اظهار کرد: سیاست‌بازی‌هایی می‌شود و یکی از وسایلی که جریان‌های سیاسی همواره تلاش می‌کنند آن را به دست گیرند، تشکل‌های دانشجویی نوپاست. برحسب گفته‌ها، در دانشگاه فردوسی مشهد برخی اعضایی که عضو انجمن اسلامی بودند و اکنون نتوانستند دوباره در انجمن عضو شوند دست به تاسیس تشکلی جدید با عنوان دیگر به وسیله مدیریت جدید زده‌اند. با وجود مخالف رئیس نهاد رهبری اما این انجمن جدید تاسیس شده است.
منبع: ایسنا