۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۳

دست خالی ارشاد در توجیه حمایت از یک ضدانقلاب

معاونت هنری وزارت ارشاد در توجیه حمایت ویژه خود از یک کارگردان بدنام توضیحاتی را منتشر کرد که نشان از دستان خالی این معاونت است.
کد خبر : ۱۹۱۵۵۳
صراط: معاونت هنری وزارت ارشاد در توجیه حمایت ویژه خود از یک کارگردان بدنام توضیحاتی را منتشر کرد که نشان از دستان خالی این معاونت است.

پس از اعتراضات رسانه‌ای به حاتم بخشی وزارت ارشاد به «محمد یعقوبی» کارگردانی که به صراحت به نفی قوانین جمهوری اسلامی و ارزش‌های مورد احترام جامعه ایران پرداخته بود، معاونت هنری این وزارتخانه توضیحاتی را ارائه داد. در بخشی از این توضیحات و در پاسخ به انتقادات مطرح شده درباره چرایی خدمات‌دهی بیش از حد معمول به یعقوبی، آمده که «منع قانونی برای تعدد آثار و توالی اجراها وجود ندارد.» اما جای این پرسش است که چرا در شرایطی که بسیاری از هنرمندان تئاتر کشور و به ویژه اهالی متعهد تئاتر از کمبود فضا برای اجرای آثار خود رنج می‌برند، معاونت هنری وزارت ارشاد در مدتی کوتاه سه بار به یعقوبی فرصت اجرای نمایش داده است؟
در این جوابیه همچنین می‌خوانیم «مطالب بیان شده و نقل قول‌های منتسب به کارگردان نمایش مذکور، هیچ‌گونه ارتباطی با اجراهای اخیر بر روی صحنه ندارد.» و این درحالی است که وزیر ارشاد اخیرا و به صراحت بیان کرد که مدیریت فرهنگی دولت نباید از افراد مخالف نظام و انقلاب حمایت کند. جای سوال است که چرا معاونت هنری وزارت ارشاد در برابر کارگردانی که تئاتر را شبیه به روابط جنسی می‌داند، از کشف حجاب بازیگرانش در اجراهای خصوصی ابراز رضایت می‌کند و در مواجهه با منتقدانش در فضای مجازی، ضداخلاقی‌ترین عکس‌ها را منتشر می‌کند، به شکلی خارق العاده، گشاده دستی نموده است؟
جالب این است که کارگردان هدف اشاره جز اهانت توضیحی درباره اهانت‌های گذشته‌اش ارائه نداده است اما ارشاد در مقام دفاع از نامبرده برآمده است!
منبع: کیهان
برچسب ها: صراط ارشاد