۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳

جلسات مشترک سه قوه درباره پرونده زنجانی

اموال قابل فروش را برای فروش گذاشته‌ایم و در تلاش هستیم حقوق بیت‌المال پایمال نشود و بازگردد.
کد خبر : ۱۹۱۷۱۹
صراط: وزیر دادگستری از برگزاری جلسات منظم و مشترک بین قوا برای پیگیری پرونده بابک زنجانی خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در حاشیه مراسم ختم پدر ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جمع خبرنگاران درباره پرونده بابک زنجانی اظهار داشت: مرتب این پرونده پیگیری شده است و گزارش‌گیری در این خصوص انجام می‌شود. ما هر هفته یا هر دو هفته یکبار جلساتی در این خصوص در سطح سه قوه برگزار می‌کنیم و همچنین جلسات کارشناسان قضایی مرتب برگزار و نظارت انجام می‌شود تا هر سرنخی در داخل و خارج کشور مشکوک یا قطعی بود، پیگیری و تعقیب شود.

وی ادامه داد: اموال قابل فروش را برای فروش گذاشته‌ایم و در تلاش هستیم حقوق بیت‌المال پایمال نشود و بازگردد.

درباره اظهارات اخیر نجفقلی حبیبی گفت: جواب در این خصوص در رسانه‌ها مطرح شده و صاحب‌نظران مطالبی را مطرح کردند. خوشبختانه فضای رسانه‌ها اجتماعی و بانشاط است و هرکسی می‌تواند نقد خود را از طریق رسانه مطرح کند.

وزیر دادگستری درباره اعلام اسامی بدهکاران بانکی که از سوی دولت خاطرنشان کرد: از طرق مختلف به غیر از مراحل قضایی این موضوع پیگیری شده که باید درباره معوقات افراد تفکیک قائل شد؛ تولیدکنندگانی که معوقاتشان که زیاد است باید با دیگر پرونده‌ها تفکیک شوند. الان همکاری خوبی با بانک‌ها در این زمینه داشته و سازمان بازرسی به صورت جدی اقدام کرده است.

پورمحمدی همچنین درباره روغن پالم گفت: این مورد را از طریق وزارت بهداشت پیگیری می‌کنیم و مواردی که اعلام شد، آن محصول قطع تولید شده، جلوی تولید را گرفته و برای آن جریمه درنظر گرفته می‌شود. دولت نیز در این زمینه پیگیری لازم را انجام می‌دهد.
منبع: تسنیم