۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

شرط ادعایی نتانیاهو برای آتش‌بس

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد در مذاکرات آتش‌بس، تنها زمانی که پاسخ روشنی برای نیازهای امنیتی این رژیم پیدا شود، به توافق خواهیم رسید.
کد خبر : ۱۹۱۷۳۲
صراط: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد در مذاکرات آتش‌بس، تنها زمانی که پاسخ روشنی برای نیازهای امنیتی این رژیم پیدا شود، به توافق خواهیم رسید.

«بنیامین نتانیاهو» در جلسه هفتگی کابینه خود با اشاره به مذاکرات کنونی در قاهره برای رسیدن به آتش‌بس بلندمدت میان حماس و رژیم صهیونیستی گفت: ما در میانه تلفیقی از عملیات نظامی و دیپلماتیک هستیم و تنها در صورتی که پاسخ روشنی برای نیازهای امنیتی اسرائیل وجود داشته باشد، به توافق خواهیم رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد: تا زمانی که آرامش باز نگردد، حماس از حملات سنگین رنج خواهد برد. اشتباه است که حماس فکر کند، از خطر جان به در خواهد برد. ما مردمی قوی و قاطع هستیم.

نتانیاهو ادامه داد: اگر حماس فکر می‌کند که از طریق دستاوردهای سیاسی می‌تواند «باخت نظامی» خود را جبران کند، در اشتباه است.

نخست وزیر اسرائیل در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هیئت ما در قاهره تحت دستورات شفاف برای تامین نیازهای اسرائیل فعالیت می‌کنند. تنها در صورتی که این نیازها برآورده شود، به توافق می‌رسیم.

نتانیاهو با بیان اینکه «ما تونل‌های حماس را تخریب کردیم»، مدعی شد: در طول این درگیری خسارات سنگینی بر حماس وارد شده است.
منبع: فارس