۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
چاه کن در چاه افتاد

عامل عملیات روانی دولت به جدول زد!

استراتژی تیم عملیات روانی دولت، بی اعتبار نشان دادن ادعاهای طراحان استیضاح از طریق تخریب شخصیت آنهاست. بهترین تاکتیک مقابله ، خروج امضای افرادی است که هدف تیم عملیات روانی دولت قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۹۲۰۰۶

گروه سیاسی صراط - چند هفته گذشته و با جدی تر شدن پرونده استیضاح فرجی دانا، تیم رسانه ای نزدیک به دولت با جوسازی سنگین بر ضد استیضاح‌کنندگان، علت اصلی هجمه به فرجی دانا برای استیضاح را افشا کردن لیست بورسیه‌های غیرقانونی توسط او دانسته اند.

مانور بر روی بورسیه های غیر قانونی کار را تا آنجایی کشاند که صفحه ای در فیس بوک برای حمایت از فرجی دانا شکل گرفت و حتی هدر آن نیز شعری بود در حمایت از فرجی دانا مبنی بر افشای لیست بورسیه های غیر قانونی در زمان دولت قبل.

به گزارش گروه سیاسی صراط، کار تا آنجا پیش رفت که تیم عملیات روانی نزدیک به دولت، بازی استیضاح را تمام شده می یافت ولی ناگهان نمایندگانی که پرچم استیضاح را در دست داشتند و با توجه به اینکه خواست آنها در تغییرات مدیریتی وزارت علوم میسر نشد، استیضاح را با 50 امضا به هئیت رئیسه مجلس تقدیم کردند و اولین پرده افشاگری ها درباره لیست بورسیه های غیر قانونی کلید خورد.

وقتی اجیرشده های تیم عملیات روانی دولت شکست می خورند
تصویر پست افشاکننده نام بورسیه های غیرقانونی توسط علی غزالی

علی غزالی که سابقه مدیر مسئولی در سایت "بازتاب امروز" و "آینده آنلاین" را در کارنامه خود دارد و بعد از انتخابات ریاست جمهوری شرط انصاف را در برخورد با قضایا در پیش گرفته است، بر روی صفحه شخصی خود در فیس بوک لیست بورسیه های غیر قانونی را منتشر نمود که در برخی از آنها نام فرزند چهار مدیر کل وزارت علوم به چشم می خورد.

این اسناد که به صورت غیرحرفه ای نام آنها دستکاری شده بود و تقریبا غیر قابل خواندن به نظر می رسید، به سرعت در بین رسانه های اصلاح طلب انتشار یافت بدون اینکه فکر شود که نام برخی از فرزندان معاونین وزارت علوم دولت فعلی (!!) در بین آنها وجود دارد.


وقتی اجیرشده های تیم عملیات روانی دولت شکست می خورند

وقتی اجیرشده های تیم عملیات روانی دولت شکست می خورند

نمونه ای اسناد منتشر شده توسط علی غزالی در صفحه فیس بوک شخصی اش

راست گوها به جان هم افتادند

پس از این افشاگری و پس از آگاه شدن مسئولین وزارت علوم از این واقعیت که چاهی که کنده اند خودشان را گرفتار خواهد کرد، بالاخره مسئول رسیدگی به بورس های دانشجویی در دولت فعلی دهان به اعتراض گشود، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: "لیست‌های مجعولی که در فضای مجازی از بورسیه‌ها منتشر می‌شود مورد تایید وزارت علوم نیست. فردی که جواب منفی در خصوص بورسیه خود در این دوره دریافت کرده به دنبال آن بوده تا با استفاده از ارتباط خود با سیستم قبلی، دست به این اقدام غیراخلاقی بزند و فضای جامعه را مخدوش کند و از این جهت که با بورسیه او مخالفت شده، در پی انتقام‌گیری است."

علی غزالی نیز در پاسخ به معاون وزیر علوم در صفحه فیس بوک خود آورد: "علی رغم ارادت به جناب‌عالی خود را مجاز به آن نمی‌دانیم که به خاطر مصلحت شما و باقی ماندن شما روی آن صندلی برای چند ماه و چند سال بیشتر آینده علمی کشور را به خطر باندازیم ... از ما نخواهید به خاطر آقازاده شما که می‌گویند در لیست بورسیه‌های خارج هستند و اکنون در کشور هلند اقامت دارند و شما فرموده‌اید با هزینه شخصی به آن‌جا رفته‌اند و البته با توجه به میزان هزینه تحصیل در خارج که رقم یک میلیارد توسط شما بیان شده باید به توانمندی جنابعالی در جهت تهیه این هزینه آفرین گفت به روی یک اتفاق خطرناک و بنیان افکن که آثار تاریخی دارد سکوت کنیم.
جناب آقای صدیقی شما خوب به خاطر دارید که در زمانی که آقای توفیقی سرپرست وزارت علوم بودند و هنوز آقای فرجی دانا برای وزارت معرفی نشده بودند در آن اتاق گوشه‌ای طبقه ۱۳ شهرک غرب چه کسی این اسناد و اسامی را به بنده داد و در این مدت چه کسی برای انتشارش مدام تماس می‌گرفت و پیغام می‌داد و ما هم بنا به صلاحدید و شرایط، تحریک محرکان نشدیم و اگر اکنون هم فکر می‌کنید که ما ابزار شده‌ایم و شما ضربه خود را به جریانی زده‌اید و اکنون در پی زد و بند با‌‌ همان جریان هستید و برای حذف نامتان از آن لیست مورد نظر مجلس به دنبال خوش خدمتی به آن جریان هستید سخت در اشتباهید ..."

در بین این درگیری ها بود که فواد صادقی عنصر نزدیک به هاشمی رفسنجانی که همه نام او را با سایت هایی چون "بازتاب امروز"، "آینده نیوز" و "آینده آنلاین" هم ردیف می‌دانند، بعد از آنکه دید شروع این اقدام روانی بر ضد دولت در حال تمام شدن است برای جمع نمودن وضع فعلی اقدام به انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فیس بوک کرد که به اصطلاح اقدام علی غزالی را برای تخریب دولت(!!)، اقدامی از پیش برنامه ریزی شده عنوان دارد .

صادقی در بخشی از پست خود می آورد: "باید دانست که در جریان استیضاح قرار نیست افکار عمومی به وزیر علوم رای دهد بلکه رای باید از 250 نماینده مجلس اخذ شود که هر حرکت ناسنجیده یا بظاهر ناشیانه ای می تواند در قامت دوستی خاله خرسه دشمنی زیرکانه ای با وزیر علوم باشد.

متاسفانه آقای غزالی بعد از قطع ارتباط با اینجانب، با وجود آنکه فعالیت سایت بازتاب از اردیبهشت سال گذشته تعطیل است از صفحه سایت بازتاب امروز در فیس بوک که رمز وی در اختیار او بعنوان مدیرمسئول وقت بوده است برای انتشار نظرات شخصی خود استفاده می کند که اقدامی صحیح نیست و اینجانب ناگزیر شدم که این توضیحات را بیان کنم.

آقای علی غزالی با وجود شجاعتی که قبل از دستگیری و در زمان مدیرمسئولی سایت بازتاب داشت متاسفانه پس از تشکیل دولت روند متفاوتی را در پیش گرفته است که این اقدام نمونه ای از آن می باشد."


وقتی اجیرشده های تیم عملیات روانی دولت شکست می خورند
تصویر پست فواد صادقی بر ضد علی غزالی

نکته جالب در این بین این است که پاسخ های کاربران به مطلب فواد صادقی در فیس بوک کاملا منفی بوده و مخاطبان دائما از او این سوال را مطرح کرده اند که چرا افشاگری در زمان دولت احمدی نژاد خوب بود ولی در شرایط فعلی نه؟!!.

استراتژی تیم عملیات روانی دولت، بی اعتبار نشان دادن ادعاهای طراحان استیضاح از طریق تخریب شخصیت آنهاست. بهترین تاکتیک مقابله، خروج امضای افرادی است که هدف تیم عملیات روانی دولت قرار گرفتند. با این روش، پروپاگاندای دولت در مرحله اوج گیری، سرنگون می شود!

البته پرونده 3700 دانشجوی بورسیه دکترا نباید بسته شود، ولی اینکه دولت همه ابزارهای دفاعی خود را در افشای پرونده این افراد می بیند، خنجر زدن از پشت به خود است. برخی از این افراد بصورت قانونی بورس شده‌اند و از کارمندان خود دولت هستند و اگر دولت پس از گذشت یک سال از عمر خود، تاکنون اقدامی در راستای حل این پرونده نکرده است، انگشت اتهام را به سمت خود دراز می کند. در ضمن زمینه برای اعاده حیثیت این افراد نیز وجود دارد. اینکه به خاطر چند مورد توصیه ای، کل این افراد زیر سوال رفته اند، نقطه ضعف این پروژه شکست خورده است.

وقتی اجیرشده تیم عملیات روانی دولت، شکست می خورد
استقبال از پست علی غزالی به حدی بوده که مقدار بازنشر از پست او به 700 بار رسیده است

وقتی اجیرشده تیم عملیات روانی دولت، شکست می خورد
استقبال از پست فواد صادقی بر ضد افشاگری علی غزالی سه بار بازنشر بوده است

وقتی اجیرشده تیم عملیات روانی دولت، شکست می خورد
کامنت یکی از مخاطبان در ذیل پست فواد صادقی
اعلام اسامی و جزئیات مدیران ارشد وزارت خانه فرجی دانا که از بورس برای فرزندان آنها استفاده شده


وقتی اجیرشده تیم عملیات روانی دولت، شکست می خورد

وقتی اجیرشده تیم عملیات روانی دولت، شکست می خورد


پاسخ‌های فواد صادقی به مخاطبانی که از او می پرسیدند"چرا از افشاگری بر ضد دولت روحانی بیم داری؟"
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
۱۳
۳۴
این همه وقت صرف می کنید گزارش امنیتی بر ضد فواد عزیز درست میکنی که چی؟
گویا صراط................................. که چنین گزارشاتی از توش بیرون میاد
یعنی چی سرک کشی تو فیس بوک دیگران
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
۲۸
۱۶
آیا میشه به این دولت امید داشت آیا سایر وزارت خانه ا وضعی بهتر از وزارت علوم دارند ؟
ali
|
United States of America
|
۲۰:۳۹ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
۲۴
۳۴
صراط بدجوری داری زور میزنی مواظب باش جر نخوری