۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
جوری حرف بزنید که ...

مرور یک تذکر رهبر انقلاب و چند شعار روحانی

مقایسه اظهارات روحانی با شعارهای او در زمان انتخابات، در حالی انجام می‌شود که رهبر معظم انقلاب، سال گذشته در این خصوص به نامزدهای انتخاباتی هشدار داده بودند.
کد خبر : ۱۹۲۰۰۷
گروه سیاسی صراط - انتقادات به ادبیات رییس جمهور در روزهای اخیر در حالی افزایش یافته که بسیاری از منتقدان او اظهارات شعارگونه اش در خصوص ادب، اخلاق و نسبت دادن مشکلات به دیگران را یادآوری کرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، مقایسه اظهارات روحانی با شعارهای او در زمان انتخابات، در حالی از سوی دوستان و منتقدان او انجام می‌شود که رهبر معظم انقلاب، سال گذشته در این خصوص به نامزدهای انتخاباتی هشدار داده بودند.

حسن روحانی رییس جمهور روز هیجدهم اردیبهشت 92 پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در یک سخنرانی در کرج در گفته بود: "ما باید آستانه تحمل خود را افزایش داده و از نقد و انتقاد نهراسیم. نمی‌گویم که به من رای دهید. ما باید به کسی رای دهیم که اخلاق و ادب را به ایران بازگرداند. اینکه با فرافکنی مشکلات را به دیگران نسبت دهیم و به دیگران لجن‌پراکنی کنیم که کاری ندارد. ادبیات رئیس جمهوری باید همراه با اخلاق و ادب باشد."

در این میان نکته قابل تامل بیانات رهبر معظم انقلاب حدود یک ماه بعد از اظهارات روحانی است. رهبر معظم انقلاب در روز چهاردهم خرداد ماه 92 خطاب به نامزدهای انتخابات تاکید کردند: "من به نامزدهای گوناگون عرض میکنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد."

حال یک بار دیگر بخشی از اظهارات روحانی را که کمی بیش از یک سال بعد از شعار "ادبیات رئیس جمهوری باید همراه با اخلاق و ادب باشد" بیان شده، مرور می کنیم: "یک عده شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی‌اند؛ هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید."