۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳

شریعتمداری: بعید است لاریجانی تحقیر خود و مجلس توسط وزیرعلوم را بپذیرد

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: پذیرش این تحقیر نمی‌تواند در شان رئیس و نائب رئیس محترم مجلس باشد و بسیار بعید است که آقایان به وزیر علوم اجازه تحقیر شخصیت حقیقی و حقوقی خود و سایر نمایندگان را داده باشند.
کد خبر : ۱۹۲۰۵۹
صراط: حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره استقبال اصلاح‌طلبان از اظهارات علی لاریجانی و نیاز کشور به حفظ آرامش که آن را نشانه مخالفت وی با استیضاح وزیر علوم دانسته‌اند،‌ گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای و مدعیان اصلاحات آرزوی خود را تبدیل به خبر کرده‌اند چرا که دکتر لاریجانی چه در جایگاه رئیس سازمان صدا و سیما و چه در مقام ریاست مجلس از تنش‌آفرینی مدعیان اصلاحات در دانشگاه‌ها، افت تحصیلی دانشجویان و رکود علمی در دوران تسلط 8 ساله اصلاح‌طلبان بر دانشگاه‌ها باخبر است و از سوی دیگر رخدادهای یکساله اخیر مخصوصا سقوط 2 پله‌ای رتبه علمی ایران طی یک سال گذشته نیز از نگاه ایشان پنهان نیست.

وی افزود: بنابراین تاکید لاریجانی بر ضرورت آرامش سیاسی نمی‌تواند غیر از خروج مدیریت وزارت علوم از دست‌اندازی مدعیان اصلاحات معنی و مفهوم و  یا راه‌حل دیگری داشته باشد.

مدیر مسئول کیهان در خصوص این خبر که «وزیر علوم به آقایان لاریجانی و ابوترابی قول داده است در مقابل مخالفت آنان با استیضاح طی چند هفته 2 تن از معاونان مورد نظر آقایان را عزل کند»،‌گفت: این خبر آنگونه که منتشر شده است نمی‌تواند صحت داشته باشد زیرا مفهوم آن تن دادن رئیس و نایب‌رئیس محترم مجلس به تحقیر است. چرا که در خبر آمده است ابتدا آقایان ابوترابی و لاریجانی از وزیر علوم خواسته‌اند دو تن از معاونان خود را عزل کند تا آنها به استیضاح رای منفی بدهند ولی آقای فرجی‌دانا با این شرط مخالفت کرده و در عوض قول داده است چنانچه آقایان و برخی از دوستان آنها از استیضاح صرف‌نظر کنند، طی چند هفته آینده او معاون مسئله‌دار خود را عزل خواهد کرد و این به مفهوم آن است که فرجی‌دانا علاوه بر رئیس و نائب رئیس مجلس تمامی نمایندگان استیضاح کننده را نیز تحقیر کرده و از موضع استیلا و برتری با آنها مواجه شده است.

وی افزود: البته باید توجه داشت که آقای فرجی‌دانا یک ماه قبل نیز چنین قول‌هایی داده و به آنها عمل نکرده بود.

شریعتمداری گفت: پذیرش این تحقیر نمی‌تواند در شان رئیس و نائب رئیس محترم باشد و بسیار بعید است که آقایان به وزیر علوم اجازه تحقیر شخصیت حقیقی و حقوقی خود و سایر نمایندگان را داده باشند.

وی تصریح کرد: از این آقایان انتظار می‌رود فردا در جلسه استیضاح با اتخاذ مواضع شفاف، تهمت تحقیرپذیری و تن دادن به تضعیف جایگاه قانون مجلس را از دامن خود و خانه ملت بزدایند.
منبع: فارس