۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱

زنان و کودکانی که زنده به گور شدند

افرادی از طایفه ایزدی که از چنگال تروریستها گروهک داعش گریخته اند حقایق تکان دهنده ای را فاش کردند.
کد خبر : ۱۹۲۱۱۴
صراط: خبرگزاری رویترز گزارشی درباره اوضاع اسفبار ایزدی های عراقی که در معرض کشتار جمعی قرار دارند منتشر کرده است.

سامو الیاس یکی از نجات یافتگان از جهنم داعش به شیون های زنان و کودکان هنگام یورش تروریستهای داعش که به این فریادها و شیون ها توجهی نداشتند اشاره کرد.

این نجات یافته به حملات داعش به روستای محل سکونت خود اشاره و فاش کرد: هنگامی که تروریستها وارد روستای ما شدند متوجه شدیم که درحال حفر چاله هایی هستند و بر ما آشکار شد که آنها گورهای دسته جمعی هستند.

رویترز به نقل از علی 46 ساله که مغازه سوپر مارکتی داشته، آورده است: چیزی نفهمیدیم اما دیدیم که آنها مردم را در حالی که زنده بودند در این چاله ها انداختند.

وی درحالی که به شدت اشک می ریخت ادامه داد: پس از مدتی صدای تیراندازی شندیم.هرگز نمی توانم آن صحنه را فراموش کنم. زنان و کودکان شیون می زدند و درخواست کمک داشتند. ما چاره ای نداشتیم جز اینکه بدویم تا جان خود را نجات دهیم. ما نمی توانستیم کاری برای آنها انجام دهیم.

داوود حسن 26 ساله که در تعمیرگاه خودرو کار می کرده است به رویترز گفت: آنها زنان و کودکان را در حالی که زنده بودند خاک کردند در حالی که هنوز صدای آنها در گوش من است. آنها تلاش می کردند که سرهای خود را بالا ببرند تا نفس بکشند.

حسین دانشجو 22 ساله که در کنار چادر موقتی که زنان در داخل آن گریه می کردند بیان کرد: آنها(داعشی ها) دستان زنی را به عقب خودرو بسته بودند و پایش را به خودرو دیگر بسته بودند و با حرکت خودروها بدن این زن دو تکه شد.
منبع: مهر