۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

توضیح زارعی درباره شایعه بورسیه برادرش

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد خود من که گفته‌اند و برادرم در فهرست بورسیه‌های غیرقانونی هستند، باید بگویم که من سه برادر دارم که یکی از آنها در ابتدای انقلاب شهید شده و دو نفر دیگر نیز بازنشسته هستند و اصلاً به دانشگاه نرفته‌اند.
کد خبر : ۱۹۲۱۵۶
صراط: نماینده مردم تهران در مورد نامه‌ای که وزارت علوم به شخص خودش داده است، گفت: در فهرست بعدی که تهیه شد، سه هزار نفر به 190 نفر کاهش پیدا کرد و اگر همه مصوبات سازمان دانشجویی در مورد آنها صورت گیرد این تعداد نیز به یک دهم کاهش پیدا خواهد کرد.

علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز چهارشنبه در صحن علنی، گفت: من جزو کسانی بودم که تلاش بسیاری برای رأی آوردن آقای فرجی‌دانا در روز رأی اعتماد انجام دادم و خود ایشان نیز شاهد است.

وی ادامه داد: با فرآیندی که به ویژه در چهار ماه گذشته پیش گرفته شد متأسفانه امروز در جمع استیضاح‌کنندگان قرار گرفتم.

وی با اشاره به حضور حداقل در 6 جلسه با حضور وزیر علوم که در بعضی از آنها رئیس مجلس و رؤسای فراکسیون‌ها نیز حضور داشتند، گفت: من بحث خود را به بورسیه‌ها محدود می‌کنم؛ آقای صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم اعلام کرد سه هزار بورسیه غیرقانونی در دولت قبل انجام شده است.

زارعی با اشاره به درخواست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تشکیل جلسه با حضور مسئولان قبلی سازمان امور دانشجویان و معاون دانشجویی وزارت علوم اظهار کرد: بنده خود دو روز پرونده را از نزدیک مطالعه کردم و از اول هم مشخص بود که لیست‌های تهیه شده با عجله تدوین شده است و فقط نام و نام خانوادگی بدون هیچگونه اطلاعات دیگری مطرح شده است.

وی ادامه داد: ما در آن جلسه از مسئولان وزارت علوم پرسیدیم چرا گفتید فرزندان مسئولان از بورس غیرقانونی استفاده کرده‌اند و در سایت‌ها اسامی را منتشر کرده‌اید که آنها جواب دادند ما هیچ اسمی را منتشر نکردیم و مدیران نظارت این کار را کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از معاونت و وزارت علوم خواستیم که پرونده‌ها را بیاورند و وقتی آنها را مطالعه کردیم مشاهده کردیم که هیچ موضوع خاصی نیست که آنان نیز بعد گفتند ما اصلاً چنین ادعایی را مطرح نکردیم و برای جلسه بعد نیز لیست‌ها را اصلاح کردند.

وی در مورد نامه‌ای که وزارت علوم به شخص خودش داده است، گفت: در فهرست بعدی که تهیه شد، سه هزار نفر به 190 نفر کاهش پیدا کرد و اگر همه مصوبات سازمان دانشجویی در مورد آنها صورت گیرد این تعداد نیز به یک دهم کاهش پیدا خواهد کرد.

زارعی اظهار کرد: 500 نفر در فهرست اعلام شده افزایش سن داشتند اما اگر پرونده‌ها را مشاهده کنیم می‌بینیم که 729نفری که مشمول بورس خارج از کشور شده‌اند به 430 نفر کاهش یافته و هزار و یازده نفر نیز جز مربیان هستند که اصلاً در این بحث قرار نمی‌گیرند.

وی از اعتراض اعضای کمیسیون به مسئولان وزارت علوم در مورد انتشار عدد بدون استناد سه هزار نفر سخن گفت و افزود: به آنها گفتیم چرا فضای کشور را خراب می‌کنید و چرا در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مطلب می‌نویسند که بورسیه دوستان نمایندگان مجلس با مشکل مواجه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد خود من که گفته‌اند و برادرم در فهرست بورسیه‌های غیرقانونی هستند، باید بگویم که من سه برادر دارم که یکی از آنها در ابتدای انقلاب شهید شده و دو نفر دیگر نیز بازنشسته هستند و اصلاً به دانشگاه نرفته‌اند.

این موافق استیضاح در پایان گفت: همین روش‌ها و بداخلاقی‌ها جزء دلایلی است که ما را به این نقطه یعنی استیضاح وزیر علوم رساند.
منبع: فارس