۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
رئیس سابق دانشگاه علامه

استناد وزیر علوم به یک اطلاعیه بدون مدرک جرم است

وی گفت: صحبت‌های وزیر علوم را تکذیب می‌کنم و استناد به یک اطلاعیه بدون مدرک جرم محسوب می‌شود، ما سرباز انقلاب هستیم و همه این مسائل را تحمل می‌کنیم و هستی خود را نیز برای انقلاب فدا می‌کنیم چه برسد به آبرو.
کد خبر : ۱۹۲۱۶۱
صراط: رئیس سابق دانشگاه علامه با بیان اینکه استناد به یک اطلاعیه بدون مدرک جرم محسوب می‌شود، گفت: صحبت‌های وزیر را تکذیب می‌کنم زیرا اطلاعیه مطرح شده کذب است و رئیس بسیج دانشگاه به دلیل اعتراض اخراج نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین شریعتی رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با صحبت‌های وزیر علوم در مجلس گفت: بحث اخراج رئیس بسیج دانشگاه علامه به دلیل اعتراض  یک بحث واهی است زیرا اطلاعیه بسیج دانشگاه که وزیر علوم در مجلس مطرح کرد به حالت کینه‌توزی تنظیم شده بود و این اطلاعیه به طور کلی کذب است، رئیس بسیج دانشگاه یک سال و نیم ثبت‌نام نکرده بود و براساس قانون و آیین‌نامه، چنین فردی باید اخراج شود که آموزش دانشگاه این کار را انجام داد و پس از اخراج این دانشجو پیش من آمد و من پذیرفتم که به دانشگاه برگردد، بنابراین بحث اعتراض و اخراج به خاطر اعتراض مطرح نبود.

وی در رابطه با سخنان وزیر علوم پیرامون قرار دادن شنود در اتاق‌های دانشگاه گفت: این بحث کاملا غلط است زیرا مگر رئیس دانشگاه شنود دارد؟ قرار دادن شنود نیاز به حکم دادگاه دارد و در حیطه مسئولیت مدیران اجرایی نیست بلکه در حیطه مسئولیت مسئولان امنیتی کلان کشور است و آنها این امور را سامان‌دهی می‌کنند.

شریعتی ادامه داد: ما طلبه‌ها می‌گوییم وقتی فردی در حال غرق شدن است به هر خزه‌ای دست می‌زند و حالا وزیر علوم برای موجه جلوه دادن خود به مسائلی واهی استناد می‌کند.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با صحبت‌های وزیر علوم مبنی بر بازنشست کردن اجباری یکی از اساتید دانشگاه گفت: بازرسی کل کشور استخدام یکی از اساتید را خلاف قانون دانست و خواست حکم برکناری وی از هیات علمی را صادر کرده و وی را کارشناس معرفی کنیم زیرا تحصیلات وی با تحصیلات عضو هیات علمی شدن‌اش مطابق نبود. او معماری خوانده بود و قصد تدریس اخلاق اسلامی داشت بدون آنکه در این رابطه تحصیلاتی داشته باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه با رعایت زندگی آینده این استاد و اخلاق کامل با توجه به اینکه وی بیش از 30 سال حکم داشت وی را بازنشست کرد که تبدیل به کارشناس نشود.

شریعتی گفت: در ابتدای ریاستم گزارش 80 صفحه‌ای بازرسی کل کشور به من ابلاغ شد که من براساس همان کار را انجام دادم و بحث رای دیوان عالی نیز اشتباه قاضی بود و خود قاضی رای را عوض کرد زیرا قانون هیات‌های علمی با قانون کارشناسی متفاوت است و قاضی با تصور اینکه این فرد کارشناس است در مورد وی رای داده بود ولی زمانی که متوجه شد او عضو هیات علمی است رای را عدول کرد زیرا این فرد با 32 سال فعالیت قابل بازنشستگی بود.

وی ادامه داد: وزیر علوم اطلاعیه‌ای واهی را خواند که یک استاد دانشجویان را تحریک کرده بود که برای رئیس‌جمهور نیز جواب این اطلاعیه فرستاده شد، بحث‌های وزیر علوم استفاده از احساسات نمایندگان است چون می‌داند که نمایندگان نسبت به ما حساسیت دارند و مراجع از ما دفاع کرده‌اند بنابراین وزیر علوم می‌خواهد جایگاه نمایندگان را تضعیف کند تا از حق قانونی خود از طریق حاشیه‌سازی بگذرند.

شریعتی افزود: بنده چندین تقدیرنامه از کمیته اسلامی‌سازی مجلس و هیات امنا دریافت کردم و به بسیج و راهیان نور نیز خدمت کرده‌ام که روسای بسیج شاهد هستند و اطلاعیه بسیج علوم اجتماعی نیز فقط تحت تاثیر بعضی جریانات بود که این تشکل مدتی طرفدار اصلاحات شده بود.

رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: متاسفم ما مظلوم واقع شدیم که در هر جریانی حاشیه‌ای را به بنده مربوط می‌کنند و علتش این است که من شخصی روحانی هستم و برای خدمت به انقلاب نیز فعالیت می‌کنم.

وی گفت: صحبت‌های وزیر علوم را تکذیب می‌کنم و استناد به یک اطلاعیه بدون مدرک جرم محسوب می‌شود، ما سرباز انقلاب هستیم و همه این مسائل را تحمل می‌کنیم و هستی خود را نیز برای انقلاب فدا می‌کنیم چه برسد به آبرو.
منبع: فارس