۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

واکنش افخم به مرگ یک ایرانی در فیلیپین

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که این وزارتخانه در تماس با مقامات کشور فیلیپین موضوع چگونگی در گذشت «پرویز خاکی» تبعه ایرانی بازداشت شده در مانیل را پیگیری می‌کند.
کد خبر : ۱۹۲۱۶۶
صراط: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که این وزارتخانه در تماس با مقامات کشور فیلیپین موضوع چگونگی در گذشت «پرویز خاکی» تبعه ایرانی بازداشت شده در مانیل را پیگیری می‌کند.

مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص درگذشت یک تبعه ایرانی که 27 ماه قبل بر اساس درخواست دولت آمریکا در فیلیپین بازداشت و روز دوشنبه (27/5/93)جان باخت، ضمن ابراز همدردی با خانواده وی اظهار داشت:مرحوم آقای پرویز خاکی که از27 ماه پیش و در پی درخواست دولت آمریکا از فیلیپین، توسط مقامات قضایی این کشور دستگیر و در بازداشت به سر می برد، به دلایل نامعلوم و در اثر شرایط نامساعد در یکی از بازداشتگاه‌های شهر مانیل درگذشت.

مرضیه افخم افزود: بر اساس اطلاعات واصله، دولت آمریکا با اتهامات واهی از مقامات قضایی فیلیپین درخواست استرداد این شهروند ایرانی را کرده و آنان را به شدت تحت فشار قرار داد.وزارت امور خارجه بلافاصله و پس از آگاهی از بازداشت تبعه ایرانی ، با انجام اقدامات لازم و از جمله استخدام وکلای مجرب از استرداد وی به آمریکا جلوگیری کرد و طی 27 ماه گذشته که مراحل رسیدگی قضایی این پرونده در جریان بود، تاکید بر موضوع سلامتی و نحوه نگهداری مرحوم پرویز خاکی در بازداشتگاه ، در کنار سایر پیگیری‌های قضایی، از مهمترین اقدامات بوده است.

وی اضافه کرد: در چارچوب حمایت از اتباع ایرانی به ویژه ایرانیان در بند، موضوع مرحوم آقای پرویز خاکی در دستور کار بخش‌های مختلف ذیربط قرار داشته و از کانال‌های دیپلماتیک این موضوع را پیگیری می‌کردند که متاسفانه و پیش از به نتیجه رسیدن این اقدامات، از درگذشت نامبرده در زندان مطلع شدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا که همواره تامین منافع غیرمشروع خود کشورهای دیگر را با شعار نقض حقوق بشر تحت فشار قرار می دهد این بار نیز بی اعتناء به مبانی و اصول حقوق بشر ، با اتهامات واهی زمینه ساز بازداشت تبعه ایرانی در فیلیپین شد که متاسفانه این شهروند ایرانی در غربت دار فانی را وداع کرد. وزارت امور خارجه در تماس با مقامات کشور فیلیپین موضوع چگونگی در گذشت مرحوم خاکی را پیگیری می‌کند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط فیلیپین