۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
سالک:

دغدغه نمایندگان برای ایجاد فتنه‌ای بزرگتر در کشور با ادامه کار فرجی‌دانا

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نمایندگان دغدغه داشتند تا با ادامه کار آقای فرجی‌دانا فتنه بزرگتری در کشور کلید بخورد و در واقع استیضاح وزیر اقتدار مجلس را نشان داد.
کد خبر : ۱۹۲۲۱۶
صراط: احمد سالک کاشانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح وزیر علوم در جلسه امروز مجلس گفت: استیضاح یکی از ابزارهای نظارتی مجلس برای حسن اجرای قوانین است و نمایندگان از مسیر قانونی کار استیاح وزیر علوم را به پیش بردند.

وی افزود: چه در مجلس و چه در شورای عالی انقلاب فرهنگی از آقای فرجی دانا خواسته شده بود تا افراد شایسته را به کار بگیرد و دغدغه نمایندگان این بود که در صورت ادامه این روند و ادامه کار آقای فرجی دانا فتنه بزرگتری در کشور کلید بخورد چرا که ستادی که در وزارت علوم تشکیل شده بود شخص وزیر را مدیریت می‌کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ابتدا تعداد استیضاح‌کنندگان کم بود اما پس از مدتی و با روشن شدن حقایق تعداد امضاء‌کنندگان آن افزایش یافت.

سالک خاطرنشان کرد: جوسازی رسانه‌ای چه در عرصه داخلی و چه در عرصه خارجی بر علیه استیضاح‌کنندگان گسترده و سنگین بود و من در طول مدیریتی که در جاهای مختلف و چهار دوره نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی این حجم از فشارها را ندیده بودم. شبکه‌عای ماهواره‌ای، فیس بوک و... با فشار به نمایندگان از آنها می‌خواستند تا به استیضاح رأی ندهند.

وی افزود: در داخل نیز فشارهای گسترده‌ای در مورد استیضاح وجود داشت که از جمله مقامات ارشد وزارت صنعت از صنایع استان‌ها خواسته بودند که با فشار به نمایندگان از آنها بخواهید تا به وزیر علوم رأی اعتماد مجدد بدهند.

نائب‌رئیس فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: نمایندگان مجلس در موضوع استیضاح تحت تأثیر فشارهای رسانه‌ای و درون تشکیلاتی قرار نگرفتند و تصمیمی که نمایندگان در خصوص استیضاح گرفتند اقتدار مجلس را نشان داد و علامتی به آقای رئیس‌جمهور بود تا دقت بیشتری داشته باشد.

سالک خاطرنشان کرد: تصمیم مجلس در مورد استیضاح حمایت از فرمایشات مقام معظم رهبری بود که فرمودند اعتدال نباید وسیله‌ای برای حذف نیروهای حزب‌اللهی شود و در واقع دفاع از حقوق اساتید حزب‌اللهی بود که در مدت اخیر از سوی وزارت علوم دفع شده بودند.
منبع: فارس