۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱

بسکتبالیست‌های ایران گام اول را محکم برداشتند

تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در نخستین دیدارش از رقابت‌های قهرمانی آسیا کویت را در هم کوبید.
کد خبر : ۱۹۲۲۲۱
صراط: تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در نخستین دیدارش از رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف کویت رفت و با نتیجه قاطع 132 بر 43 به پیروزی رسید و نخستین گامش را محکم برداشت. جوانان ایران فردا در دومین دیدار خود به مصاف قزاقستانی می‌رود که کویت را برده بود.

تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب مهیار مهر، نوید رضایی‌فر، عبدالصمد سرودی، محمد رضایی و محمد یوسف وند وارد میدان شود و از همان ابتدا قدرتنمایی کرد. ایران در سه دقیقه نخست کوارتر اول 10 بر صفر پیش افتاد و به هیچ وجه اجازه کار به کویتی‌ها نمی‌داد. علیرضا قمری و درو درغوکاسیان نخستین بازیکنان تعویضی ایران بودند که وارد میدان شدند. 4 دقیقه از مسابقه گذشته بود که پرتاب سه امتیازی بازیکن کویت وارد سبد ایران شد و این تیم نخستین امتیازش را بدست آورد. قمری در این کوارتر با 9 امتیاز بهترین بود و در نهایت ایران 33 بر 10 برنده شد. نکته قابل توجه این بود که میلوش پیئیچ در این مسابقه از تمامی بازیکنانش استفاده می‌کرد و در کوارتر اول تنها به علی نصیری بازی نرسید که او نیز از کوارتر سوم وارد میدان شد.

در کوارتر دوم نیز ایران با اقتدار برابر حریف نه‌چندان نام آشنای خود پیش رفت و امتیازهایش را به عدد 50 رساند. کویتی‌ها هیچ راهی برای رسیدن به سبد ایران نداشتند و در طرف مقابل جوانان بسکتبالیست‌ خیلی ساده به امتیاز می‌رسیدند. اسلم دانک علی الله وردی آب سردی بر دستان حریف بود و ایران در حالی که سه دقیقه به پایان نیمه نخست باقی‌مانده بود 50 بر 16 از حریفش پیش افتاد. برتری ایران تا پایان نیمه نخست ادامه داشت و در نهایت کوارتر دوم 32 بر 9 به پایان رسید.

در نیمه اول جدا از درخشش بازیکنان امتیازآور چون یوسف‌وند، سرودی، قمری و رضایی‌فر باید به پاس‌های هدف‌دار مهیار مهر نیز اشاره کرد.

نیمه دوم در حالی آغاز شد که ایران 65 بر 19 از کویت پیش بود. این کوارتر نیز توپ و میدان برای جوانان ایران بود و آنها با درخشش در زیر سبد و شوت‌های پیرامونی فاصله امتیازی را بیشت و بیشتر می‌کردند. شوت‌های سه‌امتیازی سرودی و قمری در کنار اقدام‌های زیر سبد محمد یوسف‌وند کاپیتان تیم ملی جوانان باعث شد تا تیم ملی هشتادمین امتیازش را نیز بدست بیاورد. سه دقیقه به پایان کوارتر سوم باقی مانده بود و ایران 87 بر 23 از حریفش پیش بود. محمد رضایی‌ نیز با ریباند‌های خود نقش زیادی در ایجاد موقعیت برای همتیمی‌هایش داشت و خودش نیز توانست امتیاز‌های ایران را به 90 برساند. دقایق پایانی این کوارتر نیز با برتری جوانان ایران ادامه داشت و در نهایت 28 بر 10 به پایان رسید.

ایران 93 بر 29 از کویت پیش بود که کوارتر چهارم آغاز شد. توپ و میدان بازهم برای ایران بود و حریف عربی حرفی برای گفتن نداشت. با شوت سه امتیازی عبدالصمد سرودی امتیازهای ایران سه رقمی شد. جوانان ایران در این کوارتر ابتدا در دفاع تمرکز نداشتند و کویت توانست چند امتیاز کسب کند اما دوباره بازیکنان میلوش به خودشان آمدند و همه چیز همانند قبل شد؛ ایران 5 دقیقه مانده به پایان مسابقه 111 بر 41 از حریفش پیش بود. این برتری تا پایان مسابقه ادامه داشت و در نهایت ایران با پیروزی 39 بر 14 در کوارتر چهارم توانست در مجموع 132 بر 43 کویت را شکست دهد و نخستین گامش را محکم بردارد.

در این مسابقه علیرضا قمری با کسب 22 امتیاز و تاثیرگذاری 20 بهترین بازیکن میدان بود.

مهیار مهر با 8 پاس منجربه گل، صمد سرودی و آرمی نظریان با 9 توپ‌ربایی، علی الله‌وردی با 8 ریباند و صمد سرودی و آرمی نظریان با تاثیرگذاری 22 دیگر مهره‌های تاثیرگذار ایران بودند.

ایران با این پیروزی با توجه به اختلاف میانگین گل صدرنشین گروه سوم شد.

در دیگر دیدارهای امروز فیلیپین 85 بر 60 اردن را مغلوب کرد، هند 73 بر 64 مالزی را از پیش‌رو برداشت و هنگ کنگ برابر ژاپن با نتیجه 96 بر 71 بازی را واگذار کرد.

منبع: ایسنا