۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰

خاطره‌ای از دوران اسارت مرحوم ابوترابی‌فرد

ما حدود سه هزار زندان را در سال بازرسی می‌کنیم، مانند کشور آمریکا که زندان‌های بسیار پیشرفته‌ای هم دارد اما ناهنجاری‌های اخلاقی و خودکشی آنجا فراوان است، چرا شما بیمار روانی ندارید و تاکنون کسی هم اقدام به خودکشی نکرده است؟
کد خبر : ۱۹۲۲۷۲
صراط: بزرگداشت آزادگان جنگ تحمیلی امروز با حضور حجت‌الاسلام ابوترابی فرد قائم مقام رییس مجلس شورای اسلامی، لاله افتخاری، سردار عراقی و تعدادی از آزادگان در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: سرمایه مقاومت اسلامی در منطقه و تشکیل گروه های ضد استکبار در منطقه از ارزش های دفاع مقدس است که اگر نبود این گروه ها شکل نمی گرفت.

وی با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی ما از دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: امنیت امروز ما از میوه های شیرین دفاع مقدس است که در جنگ با کسی حاصل شد که خودش مفلوک بود اما با اعتماد به نفس به پیروزی قطعی کشور ما را مورد هجوم قرار داد در حالی که تمام دنیا هم کنارش بودند.

قائم مقام رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز نظام ما در جایی قرار دارد که در کل عالم کسی جرات تجاوز به خاک ما را ندارد و اینکه رهبری می‌گویند اگر اسرائیل کاری کند ما تل آویو را با خاک یکسان می کنیم و بهای سنگینی دارد آغاز جنگ با ما، همه این اقتدار از برکت همان جنگ تحمیلی است.

وی گفت: در اسارتگاه ها ناامیدی و یأس، ناهنجاری‌های روحی و اخلاقی موج می‌زند اما آزادگان ما جهنم را به بهشت تبدیل کردند و برادرم می‌‌گفت: اسارت قطعه‌ای از بهشت است.

وی بیان داشت: کدام تاریخ چنین فرزندانی داشته است آزادگان ما لبریز بودند از ایمان، استقامت و صبر. نماینده صلیب‌سرخ بعد از دیدار با اسرای ما اذعان کرد که شما یک جمهوری اسلامی در اردوگاه‌ها تشکیل داده‌اید که فقط پرچم ندارد.

قائم مقام رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکبار صلیب سرخ در بازدید از اردوگاه اسرای ما از مرحوم ابوترابی می پرسد: ما حدود سه هزار اردوگاه و زندان را در سال بازرسی می‌کنیم، مانند کشور آمریکا که زندان‌های بسیار پیشرفته‌ای هم دارد اما ناهنجاری‌های اخلاقی و خودکشی ما را به ستوه آورده است اما چرا شما بیمار روانی ندارید و تاکنون کسی هم اقدام به خودکشی نکرده  است و برعکس همه تلاش و امید است؟ ای کاش همه اسارت گاه ها و زندانها مثل اینجا بود. برادرم در جواب او گفت: این جمله شما صحیح است اما کامل نیست کامل این است بگویم ای کاش همه دنیا مثل این اسارتگاه‌ها بود که نماینده صلیب سرخ حرف او را تأیید کرد.

وی بیان داشت: اینها همه ثمره ایمان و اتکال به خدا و ثمره حق و اخلاق است. جالب است بدانید که در طول جنگ هیچ گاه نظام از سوی اسرا متحمل فشاری برای پایان جنگ نشد بلکه اسرا در انتظار پیروزی بودند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی خبر قبول قطعنامه را به اسرا دادند آنها خوشحال نشده بلکه زانوی غم بغل گرفته بودند در حالی که عراقی‌ها جشن و پایکوبی می‌کردند این عکس‌العمل اسرای ما دشمن بعثی را به تعجب واداشت که چرا شما ناراحتید و غصه می‌خورید؟ آنها می‌گویند: ما ایستاده بودیم تا سپاه‌مان پیروز شود و راه قدس را باز کنیم.

وی در پایان سخنانش در این همایش اظهار داشت: هیچ کسی نمی‌تواند در این عالم مزد مقاومت اسرای ما را بدهد و فقط خدا می‌تواند اجرا آنها را حساب کند و امیدوارم ما شاهد سرافرازی همه آزادگان باشیم.

در پایان این همایش از تعدادی خانواده اسرایی که اکنون آزاده‌شان به شهادت رسیده است تقدیر شد.
منبع: فارس