۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
نبویان:

استیضاح‌کنندگان از طیف سیاسی خاصی نبودند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان به طیف سیاسی خاصی منحصر نبودند، گفت: نمایندگان در دفاع از حقوق ملت قد علم کرده‌اند و مجلس در مقام تعامل با دولت است.
کد خبر : ۱۹۲۳۳۴
صراط: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان به طیف سیاسی خاصی منحصر نبودند، گفت: نمایندگان در دفاع از حقوق ملت قد علم کرده‌اند و مجلس در مقام تعامل با دولت است.

سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دلایل استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری اظهار داشت:‌ رشد علمی جامعه به برکت دانشگاهیان ما است و دانشگاه وقتی به رشد می‌رسد که آرامش داشته باشد و بتواند برای جامعه کارگشا باشد.

وی با اعتقاد بر اینکه آرامش دانشگاه‌ها اصل قرار دارد،‌ادامه داد: طبیعی است کسانی‌که سردمدار اغتشاش و ناآرامی هستند نمی‌توانند آرامش را به دانشگاه بیاورند و ما هم نسبت به همین مسئله واکنش نشان دادیم و گفتیم کسانی که بر مناصب مدیریتی قرار داده‌اید باعث ناآرامی خواهند شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بی‌قانونی در معرفی رؤسای دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد:‌ اگر شخصی با عنوان رئیس دانشگاه بخواهد منصوب شود باید ابتدا به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود اما ما مشاهده کردیم که از طریق ایمیل و پیامک و یا راه‌های دیگر می‌خواستند رئیس دانشگاه تعیین کنند.

نبویان ادامه داد:‌ مشکل بعدی این بود که برخی اساتید و دانشجویان که مشکل اخلاقی داشتند و امنیت دختران دانشجو را به خطر انداخته بودند بازگشته بودند و متأسفانه نسبت به این مسئله اقدامی صورت نگرفت.

وی با تأکید بر اینکه استیضاح‌کنندگان به طیف سیاسی خاصی منحصر نبودند، بیان داشت: هدف نمایندگان دفاع از حقوق ملت است و کسانی که به استیضاح رأی دادند متعلق به هیچ طیف سیاسی خاصی نبوده‌‌اند و در دفاع از حقوق ملت قد علم کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه مجلس در مقام تعامل با دولت است، گفت:‌ به طور مثال مشکل مردم اقتصاد بود و ما هم به وزیر اقتصاد رأی بالایی دادیم، مجلس برای وزارت علوم 5 ماه مذاکره کرد و بیش از 10 جلسه برگزار کرد که این مطلب بیانگر این موضوع است که در واقع مجلس خواستار تعامل با دولت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیام مجلس این بود که خواستار تعامل با دولت است و در عین حال از حقوق مردم کوتاه نیامده و نمایندگان مردم خواستار حل مشکلات جامعه هستند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط نبویان