۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

حضور روحانی 20 تا 30 رای را جابجا می‌کرد

بنده معتقدم حضور رئیس جمهور بین 20 تا 30 رأی را جا‌به‌جا می‌کرد البته اتفاقات بسیاری در فضای رسانه‌ای کشور طی روزهای پیش از استیضاح اتفاق افتاد.
کد خبر : ۱۹۲۳۴۳
صراط: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:تعامل بین دولت و مجلس اقتضا می‌کند که رئیس جمهور حرمت رأی مجلس را حفظ کند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم امروز در همایش اقتصاد مقاومتی در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیش‌بینی بنده بر این بود که با صحبت‌های آقای لاریجانی بایستی جلسه استیضاح نتیجه غیر از آنچه اتفاق افتاد، می‌داشت.

وی بیان کرد: بنده معتقدم حضور رئیس جمهور بین 20 تا 30 رأی را جا‌به‌جا می‌کرد البته اتفاقات بسیاری در فضای رسانه‌ای کشور طی روزهای پیش از استیضاح اتفاق افتاد به نوعی که فضای روانی از سوی برخی رسانه‌ها به نمایندگان تحمیل شد و این اعتقاد و فکر رواج پیدا کرد که اگر مجلس چنان کند چنین خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: یک فضای رسانه‌ای بر مجلس هجمه افکند و از طرف دیگر حمایت رسانه‌های خارج از کشور از وزیر پیشین، رأی نمایندگان مجلس را تغییر داد؛ حمایت برخی از جریانات تند اصلاحات از فرجی‌دانا نیز زمینه رأی‌دادن به استیضاح وی را تقویت کرد.

مصباحی‌مقدم عنوان کرد: رئیس مجلس موضع قابل‌قبولی گرفت که این کار وی قابل تقدیر است اما در فرصتی که به فرجی‌دانا داده شده بود، وی از این فرصت استفاده نکرد.

وی گفت: انتصاباتی که در ستاد وزارتخانه انجام داده بودند از آن‌ها عدول نکردند یا زمینه برای استعفای آنان را فراهم نکردند حتی در جلسه استیضاح در صحبت‌های خود در این باره به صورت شفاف صحبت نکرد که این‌ها در رأی نمایندگان نقش حیاتی داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: رئیس جمهور پس از استیضاح وزیر علوم، نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم انتخاب کرد که امر پسندیده‌ای نبود، شایسته نیست رئیس جمهور افرادی را که از سوی مجلس رأی اعتماد نگرفته‌اند را دوباره برای چنین سمت‌هایی انتخاب کند.

مصباحی‌مقدم تصریح کرد: تعامل بین دولت و مجلس اقتضا می‌کند که رئیس جمهور حرمت رأی مجلس را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه سبب شد که فرجی‌دانا رأی نیاورد، شخصیت فرجی دانا یا داشته‌های بارز ایشان نبود، وی فردی متدین و با سوابق انقلابی مشخصی است آنچه مهم بوده این است که وی میدان را برای کسانی باز کرده بود که در جریان‌های سیاسی اخیر و به ویژه فتنه 88، مسیر درستی را دنبال نکرده بودند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: همین اشکال برای انتصابات جدید ایشان وارد است از طرفی نجفی که از لحاظ جسمی توانایی آن را نداشت که سازمان کوچکی مثل میراث فرهنگی را اداره کند برای وزارتخانه‌ای با این حجم کار، انتخاب وی جای سئوال دارد.
منبع: تسنیم