۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۰

آمریکا سر خبرنگارش را برید!

این بار قتل یک نوجوان سیاه پوست در فرگوسن و عکس العمل تعجب برانگیز و خشونت آمیز پلیس آمریکا نسبت به تظاهرات برگزار شده چشمهای مردم دنیا را به سمت آمریکا سوق داده است.
کد خبر : ۱۹۲۳۸۳
صراط: اعتراض های گسترده بین المللی همچنان ادامه دارد و آمریکا با بحران جدی روبرو شده است، و این بار قتل یک نوجوان سیاه پوست در فرگوسن و عکس العمل تعجب برانگیز و خشونت آمیز پلیس آمریکا نسبت به تظاهرات برگزار شده چشمهای مردم دنیا را به سمت آمریکا سوق داده است.

سازمان عفو بین‌الملل در واکنشی جدی به خشونت‌های پلیس آمریکا علیه مردم در شهر فرگوسن، اعلام کرده است که «دولت آمریکا پیش از نصیحت کردن دیگر کشور‌ها درباره رعایت حقوق بشر، باید مسائل حقوق بشری در ‌کشور خود را حل و فصل کند.»

همزمان، کشورهای مصر، چین و همچنین ایران نیز نسبت به این رویدادها واکنش نشان داده‌اند.

در واکنش به این وقایع، سازمان عفو بین‌الملل در حساب توئیتری خود نوشت: «تا زمانی که ایالات متحده سابقه خود در زمینه حقوق بشر را بهبود نبخشد، نمی‌تواند به دیگر کشور‌ها بگوید که وضعیت خود در زمینه سیاستگذاری حقوق بشر‌ و آزادی تجمعات را بهبود بخشند.»

سازمان عفو بین‌الملل به جز انتشار این مطلب‌ در توئیتر «خواستار انجام تحقیقاتی درباره تاکتیک‌های اتخاذ شده علیه معترضان توسط پلیس شده است.»

"استیون هاوکینز" مدیر اجرایی عفو بین‌الملل در آمریکا اظهار داشته است که «هیأت ما به "میسوری" سفر کرده تا به مقامات فرگوسن یادآوری کند که دنیا در حال تماشاست.»

وی افزود‌: «ما خواستار تحقیق کامل درباره مرگ مایکل براون و وقایع رخ داده پس از این ماجرا هستیم».

روزنامه "ایندیپندنت" اشاره می‌کند که «این انتقادات از دولت آمریکا، پیش از این از سوی آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران نیز بیان شده بود و ایشان ایالات متحده را به ارتکاب جنایت علیه مردم خود متهم کرده بود.»

آمریکا سر خبرنگارش را برید!

در این میان، انتشار فیلمی، به سرعت تیتر اول رسانه های دنیا شد. گروه تروریستی "داعش" روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی اعلام کرد: "جیمز رایت فولی" عکاس و خبرنگار آمریکایی را به تلافی حملات هوایی آمریکا به مواضع خود در شمال عراق، سر بریده است.

با چشم پوشی از ابهامات و سوالات اساسی در مورد ویدئوی منتشر شده، نکته ای که حائز اهمیت است این است که دولت مردان آمریکایی و حامیان غربی اروپایی آنها، با پوشش گسترده خبری این جریان، در حقیقت با یک تیر دو نشان زده اند:

- اول آنکه این تراژدی بهانه خوبی بود تا با انحراف افکار عمومی از اعتراضات گسترده مردمی در فرگوسن، اذهان عمومی را به مرگ یک آمریکایی توسط نیروهای خارجی سوق دهد.

آنچه که به مخاطب تلقین می شود این است که کشته شدن یک آمریکایی آن هم توسط یک گروه تروریستی که این روزها فجایع و جنایت هایش، مورد اعتراض جامعه بین الملل قرار گرفته، بسیار مهم تر از کشته شدن یک آمریکایی آن هم به دست یک آمریکایی است.

بالاخره "براون" را یک آمریکایی کشته؛ اما "فولی" را "تکفیری های منتسب به اسلام" [!] سر بریده اند و اینجاست که دشمن خارجی می‌تواند به کمک دولتمردان آمریکایی بیاید تا بار دیگر مشکلات بی شمار داخلی آمریکا به فراموشی سپرده شود.

- دوم اینکه جامعه خسته از جنگ ها و لشکرکشی های ایالات متحده، احتمالا پس از مشاهده آنچه بر سر فولی آمده است، اکنون بیشتر حس می‌کند که حملات محدودی که اوباما علیه داعش در عراق صورت داده، معقول و منطقی است.

وقتی پای قتل یک شهروند آمریکایی وسط باشد، کمتر کسی به این فکر می‌کند که این همان داعشی است که در سوریه با حمایت‌های غیرمستقیم و بعضا مستقیم واشنگتن سر مردم را می‌برید. کسی هم نمی‌پرسد که چرا در برابر اقدامات داعش علیه مسلمانان عراق، صدایی از کاخ سفید شنیده نشد.

سخن پایانی اینکه، بدیهی است بیشترین سود را از تحرکات تروریستهای تکفیری که به شدت چهره اسلام ناب محمدی را مخدوش کرده اند، سردمداران غربی و صهیونیسم جهانی می برند که مدتهاست پروژه "اسلام هراسی" را در پیش گرفته اند و بهترین کسانی که به این پروژه کمک می کنند،‌ تروریستهای تکفیری هستند که نشانه های آموزش آنها از سوی دستگاههای اطلاعاتی غرب و متحدانشان به وضوح نمایان است.

آمریکا سر خبرنگارش را برید!

منبع: جام نیوز
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز