۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

کارت شناسایی اهالی موصل باطل شد

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد، گروه داعش، کارت شناسایی صادر شده از سوی اداره های ثبت احوال عراق را از مردم موصل گرفته و درصدد تعویض آن با کارت های شناسایی مورد تأیید این گروه است.
کد خبر : ۱۹۲۳۹۷
صراط: این منبع امنیتی عراقی که در اداره ثبت احوال استان نینوا کار می کند، روز پنج شنبه به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: عناصر داعش از چند روز پیش ، در ایست های بازرسی وابسته به این گروه در شهر موصل، کارت های شناسایی جوانان را از آنان گرفته و کارت های آنان را پاره کرده اند.
 
منبع یاد شده که از بیم مجازات شدن از سوی داعش، خواست نامش فاش نشود، افزود: عناصر این گروه، به اهالی موصل ابلاغ کرده اند که باید به مقر جدید آنان در اداره جوانان و وزرش در شهر موصل مراجعه کنند، و کارت شناسایی خود را تحویل دهند؛ و به جای آن کارت شناسایی جدید با مهر این گروه را تحویل بگیرند.
 
درهمین ارتباط ،" شامل سالم" که صاحب یک مغازه فروش پوشاک در شهر موصل عراق است ، گفت: صبح پنج شنبه هنگام رفتن به محل کار عناصر داعش در یک ایست بازرسی، سد راه من شدند و از من خواستند که کارت شناسایی خود را ارائه کنم.
 
سالم در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تأکید کرد که عناصر داعش کارت شناسایی وی را پاره کردند و از او خواستند که به مقر این گروه در شهر موصل مراجعه کند و کارت شناسایی جدید با مهر این گروه بگیرد.
 
وی افزود که عناصر داعش به او گفتند که کارت شناسایی اداره های ثبت احوال عراق پس از مدت کوتاهی ، باطل خواهد شد.
 
هنوز هیچ منبع مستقل ، گزارش این منبع امنیتی و این شهروند عراقی را تایید نکرده است.
منبع: العالم