۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
مرفاوی:

فوتبال جای واژه‌هایی مثل زندان و شلاق نیست

سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: در حال حاضر استادیوم‌ها خالی است چون مردم و خانواده‌ها خیلی چیزها را به خوبی درک می‌کنند.
کد خبر : ۱۹۲۴۵۴
صراط: صبای قم در 4 هفته ابتدایی لیگ چهاردهم 8 امتیاز گرفت و این یک شروع خوب برای صمد مرفاوی و شاگردانش بود. با این حال مرفاوی دوست ندارد انتظارات از تیمش بالا برود و با صراحت تاکید می‌کند که در لیگ امسال دنبال مقام نیستند.

مرفاوی در مورد شروع خوب صبا و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرنگار تسنیم پاسخ داد.

شروع خوبی در لیگ‌ برتر داشتید. حتما خودتان هم راضی هستید؟

خدا را شکر راضی هستم ولی مهم این است که این روند را ادامه دهیم. برای شروع امتیازهای خوبی گرفتیم و حالا باید تلاش کنیم نتایج بهتری بگیریم.

امسال با صبا دنبال چه جایگاهی هستید؟

ما می‌خواهیم جایگاهی بهتر از سال قبل داشته باشیم و اصلا به مقام آوردن فکر نمی‌کنیم. فعلا باید این روند را ادامه دهیم.

چرا فوتبال ایران این روزها اینقدر حاشیه دارد؟

حاشیه همیشه هست و فقط مختص فوتبال نیست. حاشیه دیگر جاها هم وجود دارد، مهم این است که ما یک فرهنگ و یک رفتار درست داشته باشیم و در این میان نقش رسانه‌ها اهمیت دارد.

به نظر شما چرا تماشاگران اندکی از مسابقات لیگ در ورزشگاه‌ها دیدن می‌کنند؟

این به خاطر جو بدی است که در فوتبال ایران وجود دارد. یک زمان این بحث بود که فوتبالی‌ها زیاد پول می‌گیرند و حالا هم می‌بینید که فوتبال ما سرشار از حاشیه است. در حال حاضر مردم همه چیز را به خوبی می‌فهمند و خالی شدن استادیوم ها ریشه در مسائل اجتماعی دارد.

در حال حاضر استادیوم‌ها خالی است چون مردم و خانواده‌ها خیلی چیزها را به خوبی درک می‌کنند. وقتی در این فوتبال همه به یکدیگر توهین می‌کنند یا تهمت می‌زنند، نباید انتظار داشته باشیم ورزشگاه‌ها پر شوند. در این فوتبال همه عصبی هستند.

شما در این سال‌ها یک مربی بدون حاشیه بودید. چگونه هیچ وقت از این مسیر خارج نشدید؟

به هر حال هر فردی یک جور فکر می‌کند و سبک کاری خودش را دارد. من هم شاید ایرادهای خودم را داشته باشم و نیاز به یاد گرفتن دارم. من معتقدم بهترین چیز آرامش است ولی شما می‌بینید که بعضی‌ها نمی‌خواهند این فوتبال آرامش داشته باشد. من برای شما یک مثال می‌زنم. الان 3 سال از انتخابات فدراسیون فوتبال می‌گذرد و حالا عده‌ای می‌گویند این فدراسیون مشروعیت ندارد. اگر این فدراسیون مشروعیت ندارد پس چرا همان 3 سال پیش چنین موضوعی را اعلام نکردند. ما که به خدا و اهل بیت اعتقاد داریم چگونه کارهایی انجام می‌دهیم که نه خدا آن را قبول می‌کند و نه اهل بیت.

انتظار من این است که رسانه‌ها جنجال و حاشیه را کم کنند. شما می‌بینید که در این فوتبال همه به هم توهین می‌کنند و مدام در حال شنیدن واژه‌هایی مثل شکایت، زندان، حق‌خوری، شلاق و ... هستیم. فوتبال جای این واژه‌ها نیست.

در مورد استقلال چه صحبتی دارید؟

اصلا به من مربوط نیست درباره استقلال صحبت کنم چون در جای دیگری کار می‌کنم و باید در مورد تیم خودم حرف بزنم.

منبع: تسنیم