۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴

توصیه آیت‌الله موحدی کرمانی درمورد وزیر جدید علوم

خطیب موقت نماز جمعه تهران از رئیس‌جمهور خواست که برای معرفی وزیر جدید علوم به حساسیت‌های مجلس درباره وزیر قبلی توجه کند.
کد خبر : ۱۹۲۴۷۴
توصیه آیت‌الله موحدی کرمانی درمورد وزیر جدید علوم
صراط: آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم با اشاره به سالروز آتش زدن مسجد الاقصی توسط صهیونیستها گفت: امروز تکفیری‌ها بیش از 50 مسجد و چندین کلیسا و مرقد اصحاب رسول و ائمه اطهار را خراب کردند که انشاءالله خداوند آنها را به سزایشان خواهد رساند.

وی خطاب به آمریکا، کشورهای 1+5 و غرب گفت: به آنها می‌گویم که نصیحت ایران را بپذیرید؛ پیشنهاد ایران برد - برد است و این پیشنهاد هم به نفع منطقه، هم به نفع غرب و البته به نفع ایران هم است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران برهمین اساس اضافه کرد: اگر طرف‌های مقابل پیشنهاد ایران را نپذیرند، دیگر برد - برد نخواهد بود و برد - باخت را شاهد خواهیم بود. اما چه کسی می‌‌بازد؟ این مهم است؛ هر وقت آمریکا در مقابل ملت ایران و انقلاب ایستاد باخت.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: آمریکا تا توانست از شاه ایران حمایت کرد. تا توانست صدام را مجهز کرد، اما نتایج این کارها باخت برای خودشان بود. ایران یک وجب از خاکش را از دست نداد که در نهایت دبیرکل سازمان ملل صدام را مقصر دانست و اینجا هم باخت با آمریکا بود.

وی با بیان اینکه آمریکا جنگ در عراق را به امید سرکار آوردن حکومتی مطلوب راه انداخت، تصریح کرد: اما به کوری چشم آمریکا حکومتی اسلامی در عراق به وجود آمد. البته یک باخت اصلی که آمریکا، اسرائیل و حامیان و همراهان او داشتند، این بود که هرچه بیشتر و روز به روز بر منفورتر شدن چهره آنها در دنیا افزوده شد و مردم دنیا این جانیان را بهتر شناختند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اضافه کرد: امروز شعار "مرگ بر آمریکا" در کشورهای غربی هم به راه افتاده و به خواست خداوند این تنفر و انزجار روز به روز شدیدتر می‌شود و مرگ بر آمریکا عالم را فرا خواهد گرفت.

آیت الله موحدی کرمانی  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سخنی با دولت محترم دارم و برهمین اساس به دولت و شخص رئیس جمهور به دلیل حمایت مقام معظم رهبری از دولت تبریک می‌گویم، اظهار داشت: این حمایت و تأیید رهبر معظم انقلاب به این معنی است که آقا راضی نیستند دولت تضعیف شود. البته رهبر انقلاب فرموده‌اند که بنده همه دولت‌ها را تأیید کرده‌ام و همه دولت‌ها هم نقطه قوت و مثبت و هم نقطه ضعف دارند و معنای این جمله این است که دولت دقت کند نقاط ضعف خود را شناخته و آن را جبران کند و نگوید که این طبیعی است و هر نظام و دولتی ممکن است نقطه ضعفی داشته باشد و ما هم این ضعف را داریم؛ خیر این غلط است.

وی اضافه کرد: معنای تذکر رهبر انقلاب این است که دولت نقطه ضعف را بشناسد و آن را علاج کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در ادامه یکی از نقاط ضعف دولت را تفسیر غلط از اعتدال کرد و گفت: اعتدال معنایش این نیست که همه جا نرمش و سازندگی و یا دست به سر همه کشیدن باشد؛ معنای اعتدال این است که در جایی که نیاز به محبت است محبت کند و در جایی هم نیاز به برخورد است برخورد کند و هردوی این باید در کنار هم باشد.

آیت الله موحدی کرمانی برهمین اساس به روایتی از امام علی(ع) در خصوص سیره پیغمبر(ص) اشاره کرد و گفت: پیغمبر برای علاج جامعه و برقراری صلح از دو وسیله استفاده می‌کردند؛ هم مرهم داشتند و هم وسیله سوزاندن تا میکروب‌ها سوخته شوند. بنابراین سوزاندن هم در جای خود لازم است.

به گفته امام جمعه موقت تهران دولت باید به خدمات عزیزان رزمنده در جبهه‌ها توجه داشته باشد و خدماتی که گروه مبارز و جانباز برای دفاع از کشور در دفاع مقدس کردند و شهید و مجروح شدند در حد اعلا توسط دولت تقدیر و تشکر شود و مقام آنها بالا به حساب آید.

وی برهمین اساس با بیان این مطلب که شعار "تدبیر و امید" دولت یک انتخاب بسیار خوب بود گفت: باید به معنای این شعار توجه کنیم. تمام برنامه‌هایی که در زندگی فردی و اجتماعی با آن روبرو هستیم، اسلام تدبیری برای آن تعیین کرده است و اسلام زندگی سعادتمند را برای انسان‌ها به همراه می آورد. بنابراین در شعار تدبیر و امید باید سلیقه‌های شخصی کنار گذاشته شود و تدبیر تدبیر الهی باشد و ملاک آن‌چیزی باشد که خداوند برای رسیدن به سعادت انسان‌ها مشخص کرده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در بخش پایانی سخنانش در خطبه دوم نماز جمعه به موضوع عدم رأی اعتماد مجلس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اشاره کرد و افزود: به هر حال با عدم رأی مجلس دولت فرد دیگری را برای وزارتخانه معرفی خواهد کرد و در این راستا از رئیس جمهور تقاضا داریم که توجه کنند حساسیت های مجلس  در مورد وزیر معزول چه بود و این که وزیر رأی نیاورد چه علتی داشت.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: باید بررسی شود که نمایندگان مردم چه نقاط ضعفی را در وزیر دیدند و رأی ندادند. بنابراین تقاضا می‌کنیم فردی معرفی شود که دیگر این ضعف‌ها را نداشته باشد و از نقاط قوت بالایی برخوردار باشد.

وی اظهار داشت: اسلام در مورد بیت المال هم تدبیر دارد و باید تدبیر در بیت المال را از امیرالمومنین(ع) یاد بگیریم.

خطیب موقت نمازجمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز ضمن تسلیت ایام شهادت امام صادق(ع) خطاب به نمازگذاران تهرانی گفت: حواسمان جمع باشد که به انسان‌ها اهانت نکنیم و مومنین را سبک نشماریم و من این تذکر را به خصوص به مسئولین می‌دهم که حواسشان جمع باشد.

آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر لزوم رعایت اخلاق و ادب در جامعه گفت: آنکسی که در اداره پشت میز می‌نشیند باید بداند که عجیر مردم و جامعه است و عجیر شده تا به وظایف خود عمل کند و در مقابل نیز از بیت المال مبلغی بگیرد که اگر به وظیفه خود عمل نکند مبلغ دریافتی برای او شبهه ناک است.

وی به مسئله زیرمیزی در برخی ادارات اشاره کرد و افزود: اینها بلیه‌هایی هستند که اگر جامعه به آن مبتلا شود نظام در معرض خطر خواهد بود.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز