۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۴:۱۸

نجات کوآلای حادثه‌دیده با احیای قلبی

محیط بانان استرالیا موفق شدند یک کوآلا را که به علت برخورد با یک خودرو به شدت آسیب دیده بود با احیای قلبی به زندگی بازگردانند.
کد خبر : ۱۹۲۴۸۷
صراط: این کوآلا پنجشنبه شب در برخورد با یک خودرو مصدوم شده بود و برای پناه گرفتن به بالای یک درخت رفته بود اما بر اثر شدت جراحت‌هایش از حال رفت. در همین حین یکی از کارکنان موسسه حیات وحش ویکتوریا با مشاهده این کوآلا به بالای درخت می‌رود تا این حیوان را نجات دهد. تصاویر ویدیویی دریافتی از این عملیات نجات نشان می‌دهد که یک آتش‌نشان با کمک نرده‌بانی از درخت بالا رفته و این کوآلا را به یکی از همکارانش تحویل می‌دهد تا عملیات احیای این حیوان را انجام دهد.

در این هنگام یکی از محیط بانان داوطلب موسسه حیات وحش ویکتوریا به این کوآلا تنفس دهان به دهان و ماساژ قلبی می‌دهد ضمن اینکه کارکنان آتش‌نشانی نیز به او کپسول اکسیژن وصل می‌کنند.

به گزارش روزنامه گاردین، در نهایت تلاش‌های محیط بانان و نیروهای آتش‌نشانی موفقیت‌آمیز بود و این کوآلا عمر دوباره‌ یافت.

«امی آماتو»، سخنگوی موسسه حیات وحش ویکتوریا که به زنده ماندن این کوآلا امید داشت، گفت: درست است که ما همیشه و در همه موارد اینگونه عمل نمی‌کنیم اما این اقدام نشان می‌دهد که داوطلبان حیات وحش تا چه اندازه به نجات جان حیوانات اهمیت می‌دهند و برای آن تلاش می‌کنند.

وی افزود: کوآلاها معمولا پس از تصادف با خودروها یا گاز گرفته شدن توسط سگ‌ها به بالای درخت پناه می‌برند و متاسفانه تماس‌های فراوانی در این رابطه دریافت می‌کنیم.

آماتو حال عمومی این کوآلا را رضایت‌بخش اعلام کرده و گفت: این کوآلا اکنون در پناهگاه حیات وحش دوران نقاهت را سپری می‌کند و با مراقبت‌های صحیح، سلامتی خود را به دست خواهد آورد.

منبع: ایسنا