۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

حملات اسراییل به اندازه ۶ بمب اتم بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صهیونیست‌ها به اندازه توان تخریب بیش از ۶ بمب اتم انواع بمب و مواد منفجره را از راه زمین، هوا و دریا بر سر مردم بی‌دفاع غزه ریخته‌اند.
کد خبر : ۱۹۲۵۹۰
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صهیونیست‌ها به اندازه توان تخریب بیش از ۶ بمب اتم انواع بمب و مواد منفجره را از راه زمین، هوا و دریا بر سر مردم بی‌دفاع غزه ریخته‌اند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (شنبه) در افتتاحیه هفدهمین مجمع عمومی کنفرانس نمایندگان آسیا و اقیانوسیه پیرامون محیط زیست و توسعه که در تهران برگزار شد مراسم قدردانی خود، ملت و دولت ایران را به پاس حضور نمایندگان مجالس کشورهای آسیایی و اقیانوسیه اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که این نشست عالم هم‌افزایی، ارتقای ظرفیت و بهبود وضعیت محیط زیست در کشورهای منطقه شود و در همین زمینه خاطرنشان کرد: سال‌هاست که مسئله محیط زیست به عنوان مسئله حیاتی بشر مطرح بوده و در کنفرانس‌ها و رسانه‌ها بدان پرداخته می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به چاپ و تألیف مقالات و کتب متعدد پیرامون محیط زیست اشاره کرد و افزود: علی‌رغم وجود دغدغه‌های متعدد در این زمینه هر روز در مباحث مرتبط با محیط زیست به قهقرا رفته‌ایم که همین موضوع حیات کل زمین را به مخاطره انداخته است.

لاریجانی با طرح این سؤال که چرا انسان متجدد با بحران بی‌سابقه‌ای درباره محیط زیست مواجه شده است، گفت:‌ امروز انسان‌ها بایستی از خطری که محیط زیست را تهدید می‌کند آگاه بوده و نسبت به آن حساس باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه شاید ریشه مشکلات محیط‌زیست به این مربوط می‌گردد که علم جدید در محور سلطه قهریه بر طریقت استوار شده و از دوره رنسانس مبنا را بر تقدس‌زدایی گذاشته‌اند تصریح کرد: در واقع خردگرایی و انسانگرایی، رنسانس که زمینه ایجاد انقلاب علمی را به وجود آورد، علمی را خلق کرد که به قول فرانسیس بیکن نقش آن این بود که بر طبیعت سلطه پیدا کند و ارزش اصلی به انسان مرتبط شد.

وی با تأکید بر اینکه باید پذیرفت مشکل بحران محیط‌زیستی گرچه ظاهرش مادی است اما علت آن معنوی است، خاطرنشان کرد: تلقی ابزاری به طبیعت و تقدس‌زدایی از آن، شرایط امروز را پیش روی ما قرار داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه اسلام به موضوع محیط‌زیست در این امر مستقر است که انسان باید نفس خویش را به عنوان خلیفه خداوند در زمین، حافظ و نگهبان نظم طبیعی قرار دهد خاطرنشان کرد: بر این مبنا تخریب محیط طبیعی به معنای شکست در ایفای نقش انسانیت انسان است و این کار به معنای انجام جنایتی واقعی علیه جهان خلقت است.

«اگر امروز درد محیط‌زیست، درد مشترک بشریت است باید برای درمان آن نگاه به عالم و آدم تغییر کند و مأموریت انسان از برخورداری ابزاری از طبیعت به حافظ و نگهبان طبیعت ارتقاء یابد و این امر یک وظیفه معنوی تلقی می‌شود.»

لاریجانی با بیان اینکه جهان امروز با امواج سهمگین محیط‌زیست مواجه است و مجال زیادی در این زمینه ندارد، گفت: تغییرات آب و هوایی، بحران مواد غذایی، کمبود آب، بیابانزایی و بلایای طبیعی، شکاف عمیقی بین سه رکن اصلی توسعه پایدار یعنی رشد اقتصادی، فراگیری اجتماعی و حفاظت از محیط‌زیست به وجود آورده و رفع این مشکل نیازمند بازنگری در تلقی به طبیعت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اهتمام مجلس شورای اسلامی در این سالها باعث شد تا در تدوین قانون برنامه پنج ساله توسعه توجه بیشتر به ارتباط تنگاتنگ توسعه و حفاظت محیط‌زیست مدنظر قرار گیرد و از سال 1991 میلادی فصل مجزایی با مواد متعدد به این امر اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: به منظور تقویت و توانمندسازی ساختاری مرتبط با محیط‌زیست و منابع طبیعی، سازوکارهای لازم جهت گسترش آموزش‌های عمومی و تخصصی فراهم شد تا شاهد جلوگیری از افزایش بی‌رویه مصرف سموم دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی و همچنین مدیریت پس‌ماندها نیز باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌شک اهداف منطقه‌ای همانند اهداف بین‌المللی با اتکا به اصول انصاف و عدالت و مسئولیت متناسب باید در نظر گرفته شود، تصریح کرد: پس از اجلاس جهانی سران در سال 2012 با موضوع توسعه پایدار به نام ریو + 20 و تمایل جهانی برای تعریف اهداف توسعه پایدار به جایگزینی به اهداف توسعه هزاره، روند حرکت به سوی توسعه پایدار منسجم‌تر و سریع‌تر سامان یافته است.

لاریجانی با بیان اینکه پایان فقر و گرسنگی، دستیابی به امنیت قضایی و زندگی سالم، تأمین آموزش باکیفیت عادلانه، برابری جنسیتی، امنیت آب و بهداشت، ارتقای رشد اقتصادی قوی، احیای اکوسیستم‌های خشکی و... از جمله اهدافی است که در ماه‌های اخیر به عنوان اهداف توسعه پایدار مطرح شده است، گفت: منطقه آسیا و اقیانوسیه نیز ضرورت دارد بنا به مصالح اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی با درنظر گرفتن کمترین تأثیر منفی ناشی از اجرای برنامه‌های جهانی گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به جنایات رژیم اشغالگر قدس در حق فلسطینیان تصریح کرد: بیش از دو ماه است که رژیم صهیونیستی به اندازه توان تخریب می‌کوشد، 6 بمب اتم، انواع بمب و مواد منفجره از راه زمین، هوا و دریا بر سر مردم بی‌دفاع غزه فرو ریخته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با کمال تأسف این اقدامات جنایتکارانه با سکوت بی‌سابقه از سوی مجامع بین‌المللی به ویژه سازمان‌های مدعی حقوق بشر و بی‌تفاوتی بسیاری از دولت‌ها همچنان ادامه دارد؛ تاکنون بیش از 2 هزار انسان اغلب کودک و نوجوان، پیر و سالخورده به شهادت رسیده‌اند و هزاران نفر دیگر مجروح و معلول گشته‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان باعث تخریب ساختارها، تأسیسات شهری و منازل شده است، اظهار داشت: آنچه که به موضوع این اجلاس مربوط می‌شود تخریب بی‌سابقه محیط‌زیست غزه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین زمینه خاطرنشان کرد: چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای از سوی هم‌پیمانان صهیونیست‌ها، تروریست‌هایی که به دروغ نام خود را اسلامی گذاشته‌اند در عراق و سوریه نیز در حال انجام است؛ کشتار بی‌سابقه مردم و نابودی هر آنچه نشان از حیات انسان‌ها دارد ادامه یافته، لذا همه ما باید این فاجعه بشری و زیست‌محیطی را محکوم و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از آن به کار گیریم.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز