۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳
199 روز پس از ربوده شدن

ابهام دوباره در شهادت جمشید دانایی‌فر

در حالی که معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان شهادت جمشید دانایی‌فر را تایید کرده یک مقام وزارت کشور از تایید آن امتناع کرد.
کد خبر : ۱۹۲۵۹۶
صراط: معاون امنیتی-انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان شهادت جمشید دانایی‌فر را تایید کرد.

علی‌اصغر میرشکار با بیان این‌که شهادت جمشید دانایی‌فر مرزبان کشورمان که در 17 بهمن‌ماه سال گذشته ربوده شد، تایید شده است، به فارس گفت: تاکنون خبر شهادت این مرزبان ربوده شده از سوی مسئولان امنیتی انتظامی استان تایید نشده بود.

گفتنی است، 17 بهمن‌ماه سال گذشته پنج نفر از مرزبانان ایرانی توسط گروهک تروریستی جیش‌العدل ربوده شدند که چهار نفر از مرزبانان ایرانی فروردین‌ماه امسال از چنگال آن‌ها رهایی یافتند و به آغوش گرم خانواده‎هایشان بازگشتند.


وزارت کشور: تأیید نمی‌کنیم

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور درباره اخبار منتشرشده مبنی بر تأیید شهادت دانایی‌فر گفت: هنوز سندی به صورت رسمی به ما ارائه نشده است و هیچ خبری را در خصوص شهادت دانایی‌فر تایید نمی‌کنیم.

روح الله جمعه‌ای رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور درباره اخبار منتشر شده مبنی بر تایید شهادت دانایی‌فر، اظهارداشت: هنوز سندی به صورت رسمی در خصوص شهادت جمشید دانایی‌فر به ما ارائه نشده است و هیچ خبری را در این زمینه تایید نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنان دولت پاکستان را مسئول سرنوشت دانایی‌فر می‌دانیم.


به شهادت جمشید افتخار می‌کنیم

خواهر جمشید دانایی فر گفت: خبر شهادت جمشید اگرچه دشوار است، اما می‌پذیریم و به آن افتخار می‌کنیم.

زهرا دانایی‌فر اظهار کرد: شهادت جمشید را می‌پذیریم هرچند که جنازه او را هنوز ندیده‌ایم، هرچند همچنان چشم‌ به راه بودیم تا مسئولان خبر آزادی وی را اعلام کنند.

خواهر جمشید دانای‌ فر با بیان اینکه روز گذشته از تریبون نماز جمعه از معاون امنیتی- انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر شهادت برادرم را شنیده‌ایم، بیان کرد: این خبر خانواده ما را بسیار غافلگیر کرد زیرا منتظر شنیدن خبر آزادی جمشید بودیم، اما شهادت افتخار بزرگی است که نصیب برادرم شده، این خبر را می‌پذیریم و خوشحالیم که او در راه پاسداری از وطن به فیض شهادت نائل آمده است.

مسئولان امنیتی- انتظامی  سیستان و بلوچستان خبر شهادت مرزبان ربوده شده جمشید دانایی‌فر را تایید کردند.