۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱

عارف بدون هیاهو به کابینه می‌پیوندد؟

او هم تا "بن دندان اصلاح طلب" است و رابطه خوبی با خاتمی و دیگر طیف تند اصلاحات دارد و هم به دلیل سکوت خود در طول فتنه، حساسیت کمتری را برای اصولگرایان مجلس ایجاد می کند.
کد خبر : ۱۹۲۶۰۵
صراط: اتفاقات هفته گذشته مجلس به هیچ عنوان برای حسن روحانی و کابینه اش قابل پیش بینی نبود. روحانی حتی در اوایل سفر خود به اردبیل نیز اظهاراتی که در مورد فرجی دانا مطرح نمود حاکی از آن بود که که تصور می کرد"دانا"ی کابینه به میان وزاریش برمی گردد و از او با صفت" دانشمند برجسته" یاد نمود و تا حدی کار پیش رفت که آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز با نقل خاطره ای از پدر فرجی دانا، به کمک تیم رسانه ای بزرگ حامیان دولت و دولت شتافت تا شاید وزیر لب مرزی را از استیضاح نجات دهد.

به گزارش صراط، چمران‌نیوز با این مقدمه نوشت: در حالی که لاریجانی در آخرین صحبت های خود قبل از رای گیری از درست شدن همه چیز با تغییر دو سه مدیر سخن به میان آورده بود و حتی فکرش را هم نمی کرد بیش از نیمی از نمایندگان خانه ملت، رای به عدم اعتماد فرجی دانا دهند، اما این مهم رخ داد و نمایندگان به فرجی دانا برای باقی ماندن در پست وزارت علوم رای ندادند .

صدور حکم سرپرستی برای "نجفی" از سوی حسن روحانی دقیقا تعبیر صحبت های چند روز قبل مجید انصاری –معاون پارلمانی دولت- بود که گفت، در صورت رای آوردن استیضاح نیز، روند و راه دولت در وزارت علوم دقیقا همانی خواهد بود که فرجی دانا و معاونان ارشد او در حال پیگیری بودند.


گزینه وزارت علوم روحانی، نجفی نیست!

اینکه چرا اینقدر زود حسن روحانی با زدن حکم سرپرست برای نجفی می خواهد روابط خود را با مجلس شورای اسلامی به تیرگی و تشنج بکشاند، تحلیل قابل تاملی را نیاز دارد.

واکنش روحانی پس از خارج شدن اولین وزیر او از کابینه اش با روش استیضاح، به مراتب تند تر از دیگر روسای جمهور بوده است. او که تا ماه ها منتقد شیوه احمدی نژادی در برخورد با قضایا و مواجهه با مجلس تاکید داشت و از نقد این شیوه به روش خود توانست جایگاه ریاست جمهوری را کسب کند، خیلی زود و نه در دوره دوم ریاست جمهوری خود بلکه در سال اول دوره اول آن ، دست به تقابل جدی با مجلس زد.

این شیوه را حتی احمدی نژاد- حداقل در دوره اول ریاست جمهوری خود نیز- اجرا ننمود. این که وزیری را به عنوان سرپرست وزارت خانه حساس علوم منصوب کنی، آن هم وزیری که یک بار رای عدم اعتماد از سوی نمایدنگان همین مجلس را کسب نموده و عملکرد شبهه برانگیز او در شورای شهر و همچنین عدم توانایی جسمی او ثابت شده است، چگونه می تواند وزارت علوم که جایگاه علمی آن در یک سال گذشته رو به سقوط بوده است را حفظ کند؟

گزینه اصلی چه موقع روی میز می آید

قطعا با اتخاذ این شیوه روحانی می خواهد به خانه ملت بفهماند که تحت هیچ عنوانی کوتاه نخواهد آمد و با این سرپرست بشدت سیاسی و اصلاح طلب قصد آن را دارد که خود را بر مواضع قبلی اش مصر و جدی نشان دهد، اما این انحراف افکار عمومی قطعا برای مهیا نمودن شرایط برای ورود گزینه اصلی به اتاق وزیر علوم قبلی است.

وزیری که هم راه پر حاشیه و خاکی فرجی دانا را طی کند و هم به دلیل جو سازی روحانی قطعا بتواند در مجلس اصولگرا رای بالایی را بیاورد.

دکتر عارف به کابینه می پیوندد؟

محمد رضا عارف به دلیل روند ناقص و البته شکست خورده کادر سازی برای انتخابات مجلس و همچنین نبود اتفاق نظر در بین طیف های مختلف اصلاح طلب بر روی او برای به دست گرفتن سکان اصلاح طلبان در انتخابات مجلس، شاید گزینه خوبی برای بدست گرفتن وزرات علوم باشد.

او هم تا "بن دندان اصلاح طلب" است و رابطه خوبی با خاتمی و دیگر طیف تند اصلاحات دارد و هم به دلیل سکوت خود در طول فتنه، حساسیت کمتری را برای اصولگرایان مجلس ایجاد می کند.

او نشان داده به آرامی و بدون هیاهو کار را انجام می دهد و به دلیل کنار کشیدن در انتخابات ریاست جمهوری- که به طور غیر مستقیم به نفع حسن روحانی شد- می تواند هم در این جایگاه قرار بگیرد تا زمان باقی مانده تا انتخابات خود را مهیا کند و هم از جایگاه رسانه ای ایجاد شده و همیچنین موج خاص بوجود آمده در جامعه نهایت بهره را ببرد و البته حسن روحانی هم بدهی خود به او را تسویه کند. او رابطه خوبی با مدیران واساتید تند اصلاح طلب خانه نشین شده دارد و می تواند به اصطلاح با پنبه سر ببرد یعنی همان کاری که فرجی دانا نتوانست انجام دهد.
نظرات بینندگان
فارض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
۴۵
۱۰
صراط چرا مذبذب برخورد ميكنى؟ مگه يادت رفته كه در زمان فتنه يا زمان انتخابات اخير تو و ساير رسانه هاى اصولگرا چه تعريف و تمجيدى از عارف ميكرديد؟ حالا چى شده كه در همين مقاله چندين بار عارف رو متهم به ارتباط با لايه تند اصلاح طلبان و ..ميكنى؟
عذر ميخوام ناچارم بگم كه شما خودتون رو به نادانى ميزنيد وگرنه خوب ميدونيد كه اين خواسته عموميه و روحانى ناچاره كه در وزارت علوم چنين روندى رو در پيش بگيره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۳
۴۸
۱۴
حالا چرا انقدر جوش می زنین، صراط جان حرص نخور انقدر برات خوب نیست. دلواپستمممممممممم...