۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۱

جزئیات هواپیمای جت آموزشی بومی

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به اینکه اقتدار دفاعی امروز کشور محصول سال‌ها تلاش بی‌وقفه به خصوص بعد از جنگ تحمیلی است گفت: هواپیمای جت آموزشی که تا پایان امسال رونمایی می‌شود کاملا بومی بوده و پیش از این از هواپیماهای F5 دو کابینه که نسل سوم هواپیماها بود برای آموزش استفاده می‌شد.
کد خبر : ۱۹۲۶۴۲
صراط: امیرسرتیپ "نصرالله عزتی" معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در حاشیه مراسم هفتم درگذشت مرحوم حاج سید عبدالمطلب یاسینی پدر شهید امیر سرلشکر خلبان سید علیرضا یاسینی، بسیجی شهید سید رضا یاسینی و جانباز سرافراز سید عباس یاسینی که در مسجد آل محمد(ص) تهران پارس برگزار شد، اظهار داشت: اقتدار دفاعی امروز کشور محصول سال‌ها تلاش بی‌وقفه به خصوص بعد از جنگ تحمیلی است که امروز ما را به این سطح از توانمندی دفاعی رسانده است.
 
وی افزود: تلاش پژوهشگران صنایع دفاعی کشور بسیار موثر بوده و در سال 86 که رهبر معظم انقلاب از وزارت دفاع بازدید طولانی داشتند کارکنان این وزارتخانه را مورد تشویق قرار دادند و طبق درخواستی که از ایشان شد روز 31 مرداد ماه را به عنوان روز صنعت دفاعی نامگذاری کردند.
 
امیر عزتی درباره برنامه رونمایی از چندین دستاورد وزارت دفاع که فردا با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد، گفت: در این برنامه از 5 الی 6 دستاورد دفاعی رونمایی خواهد شد.
 
وی افزود: اقتدار نظامی می‌تواند پشتوانه مناسبی برای سیاسیون کشور باشد.
 
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تصریح کرد: همانگونه که قدرت نظامی و دفاعی می تواند برای دولت در صحنه بین‌المللی ایجاد قدرت پرستیژ کند در عرصه اقتصادی نیز می‌تواند موثر باشد.
 
امیر عزتی با اشاره به اینکه هواپیمای جت آموزشی تا پایان سال رونمایی می شود اظهار داشت: همه مراحل ساخت این جت آموزشی بومی بوده و از سوی متخصصین داخلی برای پاسخ به نیازهای آموزشی ساخته شده است.
 
وی افزود: پیش از این از هواپیمای F5 دو کابینه که نسل سوم هواپیماها بود برای آموزش استفاده می‌شد.
 
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: پیش از انقلاب اسلامی خلبانان ما به آمریکا می‌رفتند و آموزش می‌گرفتند اما بعد از انقلاب اسلامی بحث آموزشی در کشور جدی‌تر شد.
 
وی با اشاره به اقتدار نظامی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همیشه قدرت نظامی پشتوانه سیاست‌مداران انقلاب بوده و یکی از مولفه‌های قدرت ملی، قدرت نظامی است که اقتدار ملی را رغم می‌زند.