۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵

هنر ویژه افراطیون در تبدیل موافقان به مخالفان وزیر علوم!

استیضاح وزیر علوم از سوی نمایندگان انقلابی، پروژه عملیات روانی افراطیون علیه مجلس را به شکست کشاند.
کد خبر : ۱۹۲۷۰۱
صراط: افراطیون طی یک سال اخیر چنین القا می‌کردند که اکثریت مجلس اصولگرا نیست و در برابر تحرکات تندروها و نفاق جدید منفعل عمل می‌کند. اما برکناری وزیری که به عنوان مأمور نیابتی تندروها عمل می‌کرد به توهم‌پراکنی‌ها درباره هویت مجلس پایان داد.

در همین زمینه روزنامه زنجیره‌ای‌ آرمان به نقل از احمد شیرزاد (عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم) نوشت: متاسفانه این یک نقطه ضعف است که نمایندگان حامی دولت هنوز سازوکار درستی برای حمایت از دولت و توانایی تاثیر بر دیگر نمایندگان مجلس را ندارند.

وی در پاسخ این سؤال که نزدیک به 150 نفر از نمایندگان رأی به عدم صلاحیت وزیر علوم دادند، به نظر شما دلیل این تغییر در چینش آرا ضعف دولت بود یا جوسازی مخالفان؟ گفت: توقع بیشتری از مجلس اصولگرا نبود. به هر حال این مجلس یک مجلس اصولگرا است و بدنه آن را نمایندگان اصولگرا تشکیل می‌دهند. ما هم توقع نداریم این مجلس در تمام عقاید خود تجدیدنظر کند. به هر حال در حوزه فرهنگی هنوز با تنگ‌نظری‌هایی مواجه هستیم.

شیرزاد درباره معرفی محمدعلی نجفی به عنوان سرپرست وزارت علوم نیز گفت: مشخص نیست که ایشان به عنوان سرپرست در این مجموعه خدمت کنند یا با توجه به مشکلات جسمی که دارند تنها به عنوان سرپرست در وزارتخانه حضور داشته باشند.

در همین حال روزنامه اعتماد نیز با اشاره به اینکه 145 نماینده به عزل فرجی دانا رأی دادند و نمی‌توان این رأی بالا را به جبهه پایداری نسبت داد نوشت: آمارها نشان می‌دهد تعداد اعضای جبهه پایداری در مجلس آن قدرها هم زیاد نیست اما ائتلاف جبهه پایداری و نمایندگان طیف حداد عادل و احمد توکلی بود که فضای استیضاح را تغییر داد. ائتلاف این 145 نماینده شاید در یک سال گذشته زیر سایه 40 تا 50 نماینده مجلس پنهان شده بود. 145 نماینده‌ای که شاید در همه فراکسیون‌های مجلس از رهروان ولایت گرفته تا اصولگرایان و مستقلان حضور دارند و کسی از تولد ائتلاف‌شان خبر نداشته است. حالا اما همین 145 نماینده مجلس به باورهای جدیدی رسیده‌اند.

این روزنامه می‌افزاید: آرای موافق به استیضاح وزیر علوم نشان داد که مخالفان تنها در فراکسیون اصولگرایان مجلس نیستند مشخص شد که عده‌ای هم در فراکسیون رهروان ولایت هستند.

یادآور می‌شود مجلس در حالی با 145 رأی موافق استیضاح، 110 رأی مخالف و 15 رأی ممتنع از فرجی دانا سلب اعتماد کرد که 5 آبان سال گذشته با حسن ظن با وی مواجه شده بود. وی آن زمان با 159 رأی موافق، 70 رأی مخالف و 32 رأی ممتنع مورد اعتماد نمایندگان قرار گرفته بود اما عملکرد وی به عنوان گماشته مسلوب‌الاختیار افراطیون موجب شد نمایندگان از وی سلب اعتماد کنند.

مقایسه 2 رأی فرجی دانا حاکی از آن است که از تعداد موافقان وی 49 نفر کاسته شده و 75 نفر بر مخالفان وی افزوده شده است؛ ضمن اینکه آرای ممتنع درباره وی نیز از 32 نفر به 15 نفر (یعنی 17 نفر) کاهش یافته است. این جابه‌جایی از یک سو حاکی از عزم مجلس به حمایت از دولت در روز رأی اعتماد دارد و از سوی دیگر نشان می‌دهد فرجی دانا با حسن اعتماد مجلس امانتدارانه برخورد نکرده است. اکثریت مجلس با تصمیم اخیر خود نشان داد فراتر از القائات سیاسی و باندی، مجلس طرفدار اصول انقلاب است و بر مرزبندی‌های مصنوعی باور ندارد. در حقیقت روز چهارشنبه 29 مرداد روز بصیرت مجلس بود.

فرجی دانا پیش از این ضمن دریافت تذکرات مختلف نمایندگان از مجلس کارت زرد گرفته بود اما بی‌اعتنایی مکرر وی به تذکرات مراجع عظام تقلید، شورای انقلاب فرهنگی و نمایندگان موجب شد تا این بار وی از مجلس کارت قرمز بگیرد.

در عین حال به نظر می‌رسد برخی بداخلاقی‌ها از جمله دروغ‌پراکنی درباره بورسیه‌ها و ترور شخصیت نمایندگان و نیز اهانت‌های زنجیره‌ای به منتقدان دلسوز در سلب اعتماد مجلس از وزیر علوم کابینه موثر بوده است.

جلسه استیضاح یک خبر دقیق نیز با خود داشت و آن اینکه طیف انگشت‌شمار موسوم به وکیل‌الدوله فاقد کمترین پایگاه در مجلس هستند چه اینکه اگر آنان کمترین نفوذی در مجلس داشتند نباید به اعتبار فعال شدن همان‌ها، افت شدید آرای وزیر علوم در مجلس پیش می‌آمد.

منبع: کیهان