۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹
واکنش اصلاح‌طلبان به تلاش خرازی برای راه‌اندازی حزب سیاسی

به خرازی نمی‌خورد لیدر نسل دوم اصلاح‌طلبان باشد

عضو حزب منحله مشارکت با بیان اینکه باید گفته شود هیأت موسس ندا چه کسانی هستند،‌گفت: به آقای خرازی نمی‌خورد که لیدر نسل دوم اصلاح‌طلبان باشد چرا که فاصله محسوسی بین آقای خرازی و سایر دوستان تشکل ندا وجود دارد.
کد خبر : ۱۹۲۷۱۶
صراط: عضو حزب منحله مشارکت با بیان اینکه باید گفته شود هیأت موسس ندا چه کسانی هستند،‌گفت: به آقای خرازی نمی‌خورد که لیدر نسل دوم اصلاح‌طلبان باشد چرا که فاصله محسوسی بین آقای خرازی و سایر دوستان تشکل ندا وجود دارد.

احمد شیرزاد عضو شوراری مرکزی جبهه منحله مشارکت در گفت‌وگویی با روزنامه اعتماد درباره تشکیل تشکل سیاسی ندا از سوی خرازی اظهار داشت: درباره گروه‌های جدید که در بین اصلاح‌طلبان ایجاد شده مسائل جدید مطرح می‌شود و به نظر می‌رسد می‌خواهند با نگاه جدیدی وارد صحنه سیاسی شوند، رعایت اخلاق به این معناست که اگر تفکرشان در جایی با تفکر معمول اصلاح‌طلب‌ها تفاوت دارد به صراحت بیان کند.

شیرزاد افزود: نصیحت ما به گروه‌های جدید این است که سیاست مسیر پرمخاطره‌ای دارد و هرگونه کار عجولانه‌ای مخاطره‌آمیز است و منجر به عکس‌العمل‌هایی می‌شود،‌که مد نظر آنها هم نیست از این رو گروه‌ها باید با طمأنینه و صبر حرکت کنند و تلاش نکنند که یک شبه ره چند ده ساله را بروند.

این فعال اصلاح‌طلب گفت: لازم است جریان‌های جدید اسم مشخص و معنی‌دار،‌هویت جریان مشخص شود و به صراحت بیان شود که چه کسانی خواستار ایجاد تشکل جدید هستند و خط و ربط خود را نیز بیان کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود: برخی فکر می‌کنند اگر قالب جدید ایجاد شود بهتر می‌توانند فعالیت کنند و مجوز بگیرند. این امر قابل درک است اما نیاز نیست که در این مسیر پیشینیان و خاستگاه سیاسی را نقض کنند.

شیرزاد با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به اندازه کافی معارض و مخالف تریبون‌دار دارند، یادآور شد: دیگر نیازی نیست که جریان‌های جدید و نوظهور که خود را اصلاح‌طلب نیز می‌دانند به این مسئله دامن بزنند.

این فعال اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه باید گفته شود هیأت موسس این تشکل چه کسانی هستند،‌گفت: به آقای خرازی نمی‌خورد که لیدر نسل دوم اصلاح‌طلبان باشد چرا که فاصله محسوسی بین آقای خرازی و سایر دوستان تشکل ندا وجود دارد.

وی تأکید کرد: آقای خرازی اخیرا انتقادات زیادی را نسبت به پرونده هسته‌ای دولت اعتدال مطرح کرده گرچه به نظر نمی‌آید از گروه دلواپسان باشد اما تجربه کار سیاسی نشان می‌دهد فعالان عرصه سیاسی در فضای سیاست داخلی عملکرد خوبی ندارند.

محسن صفایی فراهانی عضو جبهه منحله مشارکت نیز درباره حزب جدید ندا گفت: راه‌اندازی تشکل ندا به آن معناست که اصلاحات باید با یک نگاه جدید وارد عرصه سیاست شود و به نظر من این تعریف کاملا اشتباه است.

صفایی‌فراهانی افزود:‌اصلاحات نیاز به بازنگری ندارد و از مشی سیاسی خاصی برخوردار است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط شیرزاد خرازی
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز