۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷

تبلیغ ادبیات پوچ‌گرا در بهترین تالار تهران

برنامه‌ای موسوم به «شب‌های داستان» که در تالار همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، تبدیل به محفلی برای تبلیغ ادبیات سکولار و خودنمایی نویسنده‌ها و شاعران ضدانقلاب شده است.
کد خبر : ۱۹۲۸۹۳
صراط: برنامه‌ای موسوم به «شب‌های داستان» که در تالار همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، تبدیل به محفلی برای تبلیغ ادبیات سکولار و خودنمایی نویسنده‌ها و شاعران ضدانقلاب شده است.

آخرین برنامه «شب‌های داستان» که روز شنبه در تالار همایش‌های برج میلاد برگزار شد، به عرصه‌ای برای تخطئه ادبیات انقلاب تبدیل شد. به طوری که این جلسه به جولانگاه افراد فتنه‌گر برای داستان‌خوانی تبدیل شد.

احمد شاکری، نویسنده رمان «انجمن مخفی» که در این برنامه حضور داشت به کیهان گفت: فضای حاکم بر این جلسات و معیارهای مدنظر برگزارکنندگان آن به هیچ وجه در خدمت ادبیات انقلاب نیست و آنها در پی ترویج و تبلیغ ادبیات شبه‌روشنفکری هستند.

وی افزود: هم مجری برنامه، هم اکثریت افرادی که برای ارائه آثارشان حضور پیدا می‌کنند و هم مدعوین، گویای جهت‌گیری خاص این برنامه است، به طوری که در نشست اخیر، وقتی از ممیزی دفاع کردم، همه آنها بهت‌زده شده و گویی حرف توهین‌آمیزی بر زبان آورده‌ام!

نویسنده کتاب «عریان در برابر باد» تصریح کرد: ‌ای کاش برگزارکنندگان برنامه «شب‌های داستان» آن قدر صداقت داشتند که با شجاعت، هدف و معیارهای خود را اعلام کنند. آنها از یک طرف مدعی کار برای ادبیات انقلاب هستند و از این طریق بهترین تالار در بهترین نقطه شهر تهران را در اختیار گرفته‌اند، اما در خدمت ادبیات شبه‌روشنفکری قرار داده‌اند.

شاکری ادامه داد: حضور چهره‌های ادبیات انقلاب در این برنامه بسیار محدود است و برنامه‌ریزی گردانندگان این برنامه این است که برای چهره‌های ناشناخته ادبیات شبه‌روشنفکری تبلیغ کنند.
این نویسنده در پایان تاکید کرد: در حالی که بهترین امکانات در خدمت چنین جریان‌هایی است، هیچ امکاناتی در خدمت گروه‌های مردمی و انقلابی برای برگزاری برنامه‌های مشابه قرار نمی‌گیرد.
برچسب ها: صراط ادبیات پوچ