۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
وقتی حصر سران فتنه مشکل بزرگ کشور می‌شود!

کروبی پیغام داده‌ حزب فعالیتش را آغاز کند!

حزب اعتماد ملی در حالی 9 سال از صدور مجوزش می گذرد که بعد از حوادث انتخابات 88 به کما رفت. حالا با پیام دبیرکلش بیدار شده و قصد ورود به عرصه سیاست دارد اما ...
کد خبر : ۱۹۲۸۹۵
صراط: "اعتماد ملی"، نام حزبی است که توسط یکی از سران فتنه(مهدی کروبی) پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۴ و پس از کناره‌گیری از دبیری مجمع روحانیون مبارز تأسیس شد.

اعتماد ملی پس از تأسیس، ضمن انتقاد از عملکرد اصلاح‌طلبان ایران در جریان مجلس ششم، رویکرد و خط فکری جداگانه‌ای را اتخاذ کرد و در جریان انتخابات مجلس هشتم مسیر خود را جدای از «ائتلاف اصلاح‌طلبان» اعلام کرد.

با وجود این که "مهدی کروبی" خود را اصلاح‌طلب می‌دانست، معتقد بود که محمد خاتمی به مخالفان اجازه داده است تا اصلاحات را تخریب کنند. اما کروبی نمی‌دانست که تفکرات سیاسی‌اش وی را خانه نشین خواهد کرد به نحوی که این حزب در پی اقدامات غیرقانونی دبیرکل خود (کروبی) و اعضاء آن پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388، غیرفعال شد.

پس از اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۸۸) شمار زیادی از اعضای حزب اعتماد ملی دستگیر شدند؛ از اعضای بازداشت شده می‌توان به محمد داوری، مصطفی اخوان، جوادحق‌شناس، باقر اسکویی، محمدصادق جوادی حصار، زهره آشتیانی، فیاض زاهد،صالح دلدم، سیدابراهیم امینی و هنگامه شهیدی اشاره کرد.

به قول فامیل دور: من دیگه حرفی ندارم

سکوت حزب اعتماد ملی زمانی شکست که دی ماه 92 رسول منتجب‌نیا بعنوان قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفتگویی تاکید می‌کند: «چند سالی است که به لحاظ توقف فعالیت کار حزب، کنگره برگزار نشده و به مجردی که تصمیم بگیریم، رسما فعالیت را آغاز می‌کنیم» درحالی که سال گذشته وزارت کشور از این حزب به عنوان یک حزب فعال در نشست‌های هم‌اندیشی وزیر کشور با احزاب دعوت کرده بود. بعد از گذشت مدتی همان آقای منتجب نیا اعلام کرد: حزب اعتماد ملی دیگر پلمب نیست و در حال حاضر از نظر وزارت کشور فعالیت ما منعی ندارد اما محمد جواد حق‌شناس ضمن رد اظهارات منتجب نیا گفت: وقتی که دفتر حزب استیجاری بود و پلمب شد، حزب دیگر در حال حاضر دفتر ندارد!

4 سال سکوت و یکهوووو "من اعتماد ملی هستم"

پس از اینکه به نوعی آبها از آسیاب افتاد و کمی باد به نفع اعتماد ملی وزید، "رسول منتجب‌نیا" قائم‌مقام حزب "اعتماد ملی" زمستان سال گذشته در حاشیه کنگره حزب مردم‌سالاری به نوعی دستگاه شوک را روی قلب حزب گذاشت تا به هوش بیاید و بار دیگر فعالیت حزب متبوعش را منوط به رفع حصر عنوان کرد، همان شرطی که در پاسخ به این سوال بارها از سوی وی اعلام شده بود؛ این درحالی است که در آستانه سی‌ و‌ پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی (بهمن 92) همایشی از سوی این حزب در تهران برگزار شد، که منتجب‌نیا در این همایش تاکید کرد بنا داریم همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی فعالیت رسمی را آغاز کنیم.

یک عضو اعتماد ملی: کی گفته فعال نیستیم!

حزب اعتماد ملی قدری از آمپاس در آمد و نوبت به جناب "محمدجواد حق‌شناس" عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی رسید و اعلام کرد: اعتماد ملی تعطیل نبوده ولی تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم کمتر فعالیت داشته و اکنون فعال‌تر شده است. ماجرا ادامه داشت تا اینکه بهمن 92 همایشی از سوی حزب اعتماد ملی در تهران برگزار شد، و حق‌شناس گفت: بنا داریم فعالیت حزب" اعتماد ملی" را گسترده‌تر کنیم، برای همین همایش خوبی را در تهران برگزار کردیم که هدف اصلی آن فعال کردن شاخه‌های استانی بود، استان‌ها نیز به تبعیت تهران نشست‌هایی را برگزار خواهند کرد.

الان ما کلا هستیم دیگه ...

در روزهای آغازین سال 93 رسول منتجب‌نیا استراتژی اعتماد ملی در انتخابات آتی مجلس را همگامی با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات عنوان کرد و گفت: ما بر اساس اهداف شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت می‌کنیم؛ اعتماد ملی به عنوانی حزبی اصلاح‌طلب در این چارچوب حرکت خواهد کرد.

ابطحی: خدا کروبی را رفع حصرش کند!

حالا نوبت به باز کردن نوشابه‌ها بود. چون بدون رسانه‌ای شدن نمی‌شود کار کرد. تیرماه 93 بود که "محمدعلی ابطحی" یکی از مشاوران ارشد مهدی کروبی در انتخابات سال 1388 طی متن کوتاهی که در صفحه اجتماعی خود نوشت، سالروز تاسیس حزب اعتماد ملی را به اعضای این حزب و مهدی کروبی تبریک گفته است. ابطحی در این کامنت گفته است: سالگرد تاسیس حزب اعتماد ملی را به شیخ دوست داشتنی و پر محبتمان، آقای کروبی – که خدا رفع حصرش کند – و سایر اعضای شورای مرکزی تبریک می‌گویم.

جلسات اعتماد ملی هر روز بهتر از دیروز!

"محمدرضا خباز" درباره برگزاری جلسات حزب اعتماد ملی گفته است: جلسات حزب اعتماد ملی منظم با حضور اعضای حزب برگزار می‌شود. اما جلسه‌ای درباره آغاز فعالیت حزب اعتماد ملی میان اعضا تشکیل نشده است.

تمام داستانها و روایات و احادیث و اخبار در مورد فعالیت اعتمادملی ادامه داشت تا اینکه پای کروبی هم به میان آمد. یک مرتبه جانشین دبیرکل حزب اعتماد ملی مردادماه سال جاری رسما اعلام کرد "کروبی" پیغام داده‌ است که حزب فعالیتش را آغاز و تاکید کرده‌ که حزب اعتماد ملی در شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب نماینده داشته باشد"!

چراغ حزب اعتماد ملی روشن می‌شود/تاسیس حزب نو اصلاح‌طلبی امری مبارک

نوبتی هم باشد نوبت به الیاس حضرتی مدیر مسئول روزنامه اعتماد و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی است تا در این مورد اظهار نظر کند. البته اظهار نظر کردند و همین چند روز قبل حضرتی گفت: حزب اعتماد ملی بعد از ماجرای ۸۸ با ورود و اصرار نیروهای امنیتی وقت از ادامه فعالیت بازماند و امکان تشکیل جلسات آن فراهم نبود. ساختمان آن پلمپ شد و تمام مدارک حزب توسط نیروهای امنیتی از آن مکان برده شده و تا امروز هم تحویل داده نشده است. هیچ گونه حکم قضایی برای تعطیلی حزب وجود ندارد، بنابراین اعتماد ملی به لحاظ قانونی حزبی است که مشکلی برای فعالیت ندارد، ولی در عمل نه امکان تشکیل جلسه برای آن وجود داشت و نه مکانی داشت و نه همینطور پرونده‌ای از اعضای آن وجود داشت.

الان مشکل بزرگ کشور حصر کروبی است!

وی حصر کروبی را یکی از مشکلات خیلی بزرگ و اساسی برای کشور و حزب دانست و گفت: این مشکل غیر قابل حلی نیست و باید برای حل آن تلاش کرد. ما فعالیت حزب را ادامه می‌دهیم و در کنار آن برای آزادی عزیزان در حصر تلاش می‌کنیم. ما در گیر و دار آن هستیم که چگونه و با چه شرایطی و روشی در حالیکه دبیرکل این حزب درحصر خانگی بسر می‌برد و امکانات و پرونده‌های آن نیز به آن برگردانده نشده فعالیت حزب را آغاز کنیم، در این زمینه به نتایجی هم رسیده‌ایم که تقریبا فعالیت‌هایمان را آغاز کنیم، اما کم و کیف ماجرا و جزئیات آن را بعدا اعلام می‌کنیم.
نظرات بینندگان
مازندرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۷۴
۱۲
احیانا" بیکاری 22 درصد و تورم 45 درصد و دلار 3300 و دومین ملت غمگین جهان بودن که بزرگترین مشکل مملکت نیست؟
متوسلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۲۷
۷۷
عکس شیخ خیلی مضحکه!!
گوگولی مگولی...
ههههههه
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۴۵
۵۶
ملا سوار خر گشت تقصیر احمدی شد

بایرامقلی پدر گشت تقصیر احمدی شد

در داستان گل عنبر نُه بار بچّه زایید

نُه تا همه پسر گشت تقصیر احمدی شد

دل می خورند و قلوه خوبان شهر با هم

تا شام ما جگر گشت تقصیر احمدی شد

هنگام آب خوردن دستم به مانعی خورد

لیوان ما دمر گشت تقصیر احمدی شد

یارو قمر قمر گفت گفتند بی خیالش

تا ماه ما قمر گشت تقصیر احمدی شد

دانشجویی ز کرمان از بخت بد هنر خواند

یک روز باهنر گشت تقصیر احمدی شد

یک چشم عمه چپ بود گفتند اجتماعی ست

بابا بزرگ کر گشت تقصیر احمدی شد

اشتر جمل چه زایید گفتند این عجیب است

گاو حسن بقر گشت تقصیر احمدی شد

گفتند اعتراضات کار برنج هندی ست

کوبا پر از شکر گشت تقصیر احمدی شد

روزی کنار دریا موجی عظیم آمد

شلوار … تر گشت تقصیر احمدی شد

در فوتبال روزی دروازه بان زمین خورد

دردش که بیشتر گشت تقصیر احمدی شد

عطّار نسخه ای بست گفتند شبهه ناک است

خیّام کوزه گر گشت تقصیر احمدی شد

شاعر به فکر افتاد مردن چه چیز خوبی ست

آماده سفر گشت تقصیر احمدی شد!!!
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۴۳
۶۴
آنچه مهم است و باید به آن گوش جان سپرد

رهنمودهای حضرت آیت الله هاشمی(به عنوان بنیان گذار جریان اعتدال)،

و فرامین حضرت حجت الاسلام دکتر روحانی، رهبر جریان اعتدال می باشد.

حزب اعتماد ملی ، حزب مهمی نیست، باید ببینیم که نظر آیت الله هاشمی

و جناب دکتر روحانی در خصوص این حزب چیست؟

آیا این دو بزرگوار برای حزب اعتماد ملی ارزش قائل هستند یا خیر؟


سلام بر هاشمی
درود بر روحانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۳۸
۸۳
یک راه حل خوب برای رفع حصر کروبی و موسوی وجود دارد و آن هم اعدام این دو فتنه گر م.....ن میباشد تا شرشان از سر این مردم مظلوم کم شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۴۱
۷۲
مرگ بر فتنه گر وطن فروش کافر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۳۴
۷۱
سران فتنه باید هرچه سریعتر محاکمه و اعدام شوند تا درس عبرتی برای سایرین باشد.
یارو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۳۱
۷۲
مگه این مرد... هنوز زنده است ؟چند سال قراره این عمر کنه
چراغعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۲۶
۵۷
این بابا بهتره به فکر س. ق... باشه
حسین
|
United States of America
|
۱۵:۰۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۶۰
۲۵
مشکل بزرگ کشور یا مشکل بزرگ چهارتا و نصفی تندروی متحجر مثل شما که خودشونو قیم ملت می دونن؟!
رضا فقیهیان ازساری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۳
۳۲
۵۳
مشکل بزرگ در کشور ،..... ماندن کروبی وحزبش است مشکل بزرگ وجود آدم هایی ست که هیچ خاصیتی جز ضرر برای نظام اسلامی ندارند