۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
صدای پای فرکی می‌آید

احتمال قطع همکاری با کی‌روش قوت گرفت

جزئیاتی که کروش و کفاشیان می گفتند برای تمدید قرارداد باقی مانده،همچنان مانع از امضای قرارداد سرمربی ایران شده است.
کد خبر : ۱۹۲۹۰۸
صراط: جزئیاتی که کروش و کفاشیان می گفتند برای تمدید قرارداد باقی مانده،همچنان مانع از امضای قرارداد سرمربی ایران شده است.

آریا صالحی:همه چيز از مصاحبه علي كفاشيان شروع شد. پس از توافق روز پنج​شنبه كروش و او، رئيس فدراسيون فوتبال در مصاحبه‌اي اعلام كرد هر زمان كه بخواهند با پرداخت غرامت، كارلوس را بركنار مي‌كنند. سپس خبر رسيد مبلغ غرامت مساوي با سه ماه دستمزد كروش در تيم‌ملي است اما بيش از اينكه افشاي چنين خبري و تفكر روي آن، كروش را به خشم بياورد، مصاحبه علي كفاشيان بود كه باعث شد مربي پرتغالي روز گذشته بار ديگر باب مذاكره با رئيس را باز كند.

خبرهاي رسيده از جلسه روز گذشته كفاشيان و كروش در فدراسيون كه بي‌نتيجه ماند، حكايت از بالا گرفتن بحث دو طرف بر سر همين موضوع داشت. كروش كه در جلسه روز پنج​شنبه براي فسخ قرارداد عقب​نشيني كرد، روز گذشته به علي كفاشيان گفت بايد اين بند از قراردادش حذف شود. رئيس فدراسيون فوتبال هم كه راغب نبود چنين اتفاقي بيفتد، با اين پيشنهاد كروش موافقت نكرد. روز گذشته دو طرف نزديك به 3 ساعت در اين زمينه بحث كردند و به نتيجه مشخصي نرسيدند. از نظر كروش، فدراسيون قصد داشت سنگ​اندازي كند و از نظر فدراسيون، كروش نمي‌خواست به توافقات قبلي‌‌اش عمل كند. در هر صورت، مربي پرتغالي كه گويا براي امضاي قرارداد به فدراسيون رفته بود، بدون آنكه برگه‌اي را امضا كند فدراسيون فوتبال را ترك كرد و رفت.

امروز هم قرار است دو طرف جلسه ديگري را برگزار كنند‌؛ جلسه‌اي كه بي‌شك تحت تأثير حرف‌هاي روز گذشته وزير ورزش قرار خواهد داشت. روز گذشته شايعات زيادي درباره احتمال عدم همكاري دو طرف به گوش مي‌رسيد و بايد ديد در نهايت امروز چه اتفاقي مي‌افتد.

صدای پای حسین فرکی می‌آید/کروش امشب از ایران می‌رود؟

وقتی وزیر می‌گوید کروش بهترین مربی خارجی نیست، یعنی اینکه خیلی موافق حضور این مربی در رأس کادرفنی تیم‌ملی نیست.

هم علي كفاشيان اين را خوب فهميده كه بندهاي جديدي به قرارداد كروش اضافه كرده و هم كروش كه با امضاي قرارداد جديد، مخالفت كرده است.

او به فدراسيون فوتبال تا امروز مهلت داده كه بندهاي قرارداد وي را اصلاح كنند در غير اين صورت براي هميشه از ايران مي‌رود و شايد در آينده فقط به عنوان توريست برگردد!

علي كفاشيان هم بي‌ميل نيست كه سياست‌هاي وزارت ورزش و جوانان را پياده كند چون مي‌داند اگر با اين سياست‌ها مخالفت كند، چه بسا با چالش جدي در مديريت فوتبال و همچنين تأمين منابع مالي براي اداره فوتبال مواجه شود. علي كفاشيان پيش از اين با به خدمت‌‌گيري علي دايي و همچنين بركناري او نشان داد كه تابع مديران بالادستي است!

با خروج كروش از ايران و با توجه به فرصت كم باقي‌مانده تا جام ملت‌هاي آسيا، حسين فركي مربي تيم ‌ملي خواهد شد. او اگر در جام ملت‌هاي آسيا موفق شود، طبيعتاً در مسير صعود به جام‌جهاني‌ هم همراه ما خواهد بود، در غير اين صورت مربي خارجي بعد از جام ملت‌هاي آسيا جايگزين خواهد شد. سياستي كه قرار بود عيناً بعد از جام ‌جهاني‌ پياده شود اما بازي خوب تيم‌ملي در ديدار با آرژانتين و حمايت افكار عمومي و رسانه‌ها از كروش راه جديدي را جلوي روي فدراسيون فوتبال قرار داد كه اين راه، تمديد قرارداد كروش بود.

وقتي وزير در صبح روز تمديد قرارداد كروش مي‌گويد او بهترين مربي خارجي نيست، نشان مي‌دهد كه كروش بايد برود و ديگر از دست علي كفاشيان هم كاري برنمي‌‌آيد.

چالش‌هاي جدي بين علي كفاشيان و كروش هيچ‌گاه رسانه‌اي نشد اما همه آنهايي كه در برزيل در اردو و كنار تيم‌ملي بودند، خوب مي‌دانند چه اختلافي بين طرفين در مورد پاداش نقدي به ملي‌پوشان به وجود آمد. البته با رفتن كروش از تيم ‌ملي علي كفاشيان خطاب به مردم خواهد گفت من تلاش خود را براي تمديد قرارداد كروش انجام دادم اما او به پيشنهادهاي ما براي ادامه حضور در تهران مخالفت كرد اما كروش مي‌گويد اين روزها از سمت فدراسيون فوتبال در حال بازي خوردن است.

اين داستان امشب تمام مي‌شود؛ يا با تمديد قرارداد كروش يا با رفتن او از تهران كه دومي محتمل‌تر است.