۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷

دولت برای اجرای قانون حجاب شرط دارد!

مشاور فرهنگی رییس جمهور گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب مشکلاتی دارد و تا زمانی که برطرف نشوند قابل اجرا نخواهد بود.
کد خبر : ۱۹۲۹۱۳
صراط: مشاور فرهنگی رییس جمهور گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب مشکلاتی دارد و تا زمانی که برطرف نشوند قابل اجرا نخواهد بود.

حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهور در بازدید از دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در پاسخ به سایت ایران اسلامی در باره عملکرد دولت در حوزه عفاف و حجاب گفت: اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب در دستورکار دولت است اما سوال دولت این است که آیا عدم اجرای این مصوبه ناشی از اهمال دولت ها بوده و یا ممکن است در خود مصوبه هم مشکلاتی وجود داشته باشد؟

آشنا ادامه داد: در نتیجه مصوبه باید ابتدا بازنگری شود و بعد اجرا شود.

مشاور فرهنگی رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا دولت یازدهم برخی اقدامات دولت قبل در زمینه عفاف و حجاب مانند گشت ارشاد را تعطیل کرده است، عنوان کرد: گشت ارشاد هیچ وقت کار دولت نبوده است و هیچ دولتی گشت ارشاد نداشته است.

آشنا همچنین درباره تمایل نسبت به برپایی دوباره گشت ارشاد در دولت کنونی گفت: اگر این اقدام جواب داده دوباره آن را ادامه بدهند.

مشاور فرهنگی رییس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار ایران اسلامی در خصوص اینکه نظرش در مورد وضعیت حجاب در سینما چیست، گفت: من شما را نمی شناسم و راجع به این سوال نظر نمی دهم.


* آقای آشنا با مصوبه آشنا نیستند

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک رییس کمیسسیون فرهنگی مجلس در بازدید از غرفه ایران اسلامی در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در واکنش به اظهارات آشنا گفت: احتمالا آقای دکتر آشنا با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی آشنا نیستند. این مصوبه به همه دستگاهها ابلاغ شده و در آن همه موارد شفاف بیان شده است، فقط یک چیز مهم است؛ ضمانت اجرایی.

لازم به ذکر است مصوبه 427 شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان قانون توسعه حجاب و عفاف در سال 84 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و طی آن26 دستگاه اجرایی کشور متولی اجرای قوانین گسترش فرهنگ عفاف شدند اما نه تنها تا کنون اقدامی در راستای اجرای آن صورت نداده اند بلکه همواره از پاسخگویی و گزارش دهی درمورد اقدامات محول شده به شورای عالی انقلاب فرهنگی کوتاهی کرده اند.