۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴

داعشی‌ها در فرودگاه نظامی الطبقه +تصاویر

نظام سوریه روز گذشته اعلام کرد که فرودگاه نظامی الطبقه را تخلیه کرده است و اینگونه آخرین مرکز نیروهای دولتی در این استان به چنگ داعش افتاد.
کد خبر : ۱۹۲۹۷۱
صراط: خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک مقام نظامی سوری نوشت: یگان‌های مدافع این فرودگاه به نبرد سختی با عناصر گروه تروریستی داعش پرداختند و پس از تخلیه این فرودگاه به مناطق دیگر عقب نشینی کردند اما این نیرو‌ها همچنان به گروه‌های تروریستی در این منطقه حمله کرده و تلفات و خسارت‌های زیادی به آن‌ها وارد می‌کنند.

براساس این گزارش، گروه تروریستی داعش از هفته گذشته دست به حمله گسترده‌ای به نیروهای دولتی مستقر در داخل این فرودگاه زد و چندین بار نیروهای انتحاری این گروهگ به ورودی‌های این فرودگاه حمله کرده و پس از آن صد‌ها نفر از عناصر آن وارد این فرودگاه شدند.

تروریست‌های داعش ادعا کردند که طی این حمله موفق شدند ۱۵۲ نظامی سوریه را کشته و ۲۵۰ نفر دیگر را نیر زخمی کنند.

سازمان غیر دولتی ناظران حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد طی پنج روز درگیری اخیر میان نیروهای دولتی و عناصر داعش در اطراف این فرودگاه الطبقه، ۵۴۱ نفر از نیروهای طرفین کشته شدند که تنها روز یکشنبه ۱۷۰ نیروی نظامی ارتش سوریه کشته شدند.

داعش پس از این حمله، تصاویر و اسامی تلفاتش را منتشر کرد. فرودگاه نظامی الطبقه در جاده بین المللی میان حلب، الرقه و دیرالزور واقع شده است.


منبع: ابنا
برچسب ها: فرودگاه داعش صراط