۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
دردسرهاي يک مصاحبه

گودرزی فوتبال را در آستانه تعلیق قرار داد

با توضيحات يکي از مدرسان فيفا احتمال تعليق فدراسيون فوتبال ايران پس از صحبت‌هاي امروز وزير وجود دارد!
کد خبر : ۱۹۲۹۹۱
صراط: محمود گودرزی، وزیر ورزش امروز در مصاحبه‌ای در خصوص وضعیت قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال اظهار داشت: کی‌روش مربی هر رشته‌ای هم که باشد، باید تابع قوانین فدراسیون باشد؛ رئیس فدراسیون اسکواش، اسکیت، هاکی و کشتی با کفاشیان فرقی نمی‌کند و در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال نیز اشتباه داشته باشد مجمع را برگزار و رئیس را عوض می‌کنیم.

نکته قابل توجه پس از مصاحبه امروز وزیر در جمع خبرنگاران اینکه این اظهارات به اندازه کافی حساسیت‌ها را برانگیخته و به نظر می‌رسد این مصاحبه دردسرهایی را به همراه داشته باشد.

یکی از مدرسین و کارشناسان امور فیفا در این خصوص گفت: در صورتی که مصاحبه وزیر ورزش ایران برای مسئولان کمیته اجرایی فیفا ترجمه شده یا خود این مسئولان از طریق رسانه‌ها از این مصاحبه وزیر ورزش ایران مطلع شوند، این موضوع دخالت سیاسیون در ورزش تلقی شده و به احتمال زیاد فدراسیون فوتبال ایران تعلیق خواهد شد.

به نظر می‌رسد بیشترین ایراد فیفا بیشتر به جمله «در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال نیز اشتباه داشته باشد مجمع را برگزار و رئیس را عوض می‌کنیم» بوده چرا که طبق اساسنامه برای تشکیل مجمع فوق‌العاده باید 30 درصد از اعضای مجمع با ارسال نامه به دبیر مجمع برای برگزاری مجمع فوق‌العاده، درخواست خود را ارائه کنندو وزیر ورزش در این مورد اختیاری نخواهد داشت.

به این ترتیب به نظر می‌رسد در صورت تحقق این موضوع، پس از سال‌ها یک بار دیگر فوتبال ایران رنگ تعلیق را به خود خواهد دید.
منبع: فارس