۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

یک کارگردان خادم برگزیده فرهنگ رضوی شد

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: در اختتامیه جشنواره از ۱۶ خادم برگزیده فرهنگ رضوی در داخل و خارج کشور تقدیر می‌شود که سیروس مقدم کارگردان محبوب تلویزیون و دکتر سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی-لبنانی از جمله این افراد هستند.
کد خبر : ۱۹۳۰۶۶
صراط: دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: در اختتامیه جشنواره از ۱۶ خادم برگزیده فرهنگ رضوی در داخل و خارج کشور تقدیر می‌شود که سیروس مقدم کارگردان محبوب تلویزیون و دکتر سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی-لبنانی از جمله این افراد هستند.

نشست خبری دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) با حضور سیدجواد جعفری دبیر جشنواره و ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دقایقی پیش در این سازمان برگزار شد.

جعفری در بخشی از این نشست در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر گمانه‌زنی‌ها درباره اسامی خادمان برگزیده فرهنگ رضوی گفت: امسال نیز همچون سال‌های قبل، هشت خادم در بخش داخلی و هشت خادم در بخش بین‌الملل از کشورهای سوئیس، گرجستان، پاکستان لبنان، نیجریه، ماداگاسکار، اوگاندا و اسپانیا هستند که سهیل اسعد طلبه آرژانتینی-‌لبنانی نیز در این جمع قرار دارد که در مراسم اختتامیه معرفی و از آنها تجلیل می‌شوند.

وی افزود: یکی از خادمان برگزیده در بخش داخلی، جناب آقای سیروس مقدم کارگردان کاربلد و محبوب تلویزیون هستند که در مجموعه‌های پایتخت توجه ویژه‌ای به مقوله زیارت، تکریم امامزادگان و شخصیت آقا علی‌بن موسی‌الرضا(ع) داشتند.

جعفری ادامه داد: در بخش بین‌الملل نیز آقای دکتر سهیل اسعد طلبه آرژانتینی حوزه علمیه تجلیل خواهند شد که خدمات دینی بسیار ارزشمندی در منطقه آمریکای لاتین ارائه کرده‌اند.

سیروس مقدم کارگردان 60 ساله سینما و تلویزیون است که تاکنون سریال‌های متعددی از جمله «به سوی افتخار، پلیس جوان، نرگس، اغما، رستگاران، چاردیواری، چک برگشتی، پایتخت و مدینه» را ساخته و روانه آنتن تلویزیون کرده است.

مجموعه سه‌گانه پایتخت از جمله آثار محبوب سیروس مقدم است و او در این آثار توجه ویژه‌ای به مقوله زیارت داشت. یکی از سکانس‌های تأثیرگذار و ماندگار پایتخت3، صحبت‌کردن بانو چوچانگ (نامزد چینی ارسطو) در لحظه سال تحویل با امام رضا(ع) بود.

«سهیل اسعد» با نام اصلی ادگاردو روبین، فعال‌ترین مبلغ اسلام در آمریکای جنوبی یک لبنانی‌الاصل است که تا 20 سالگی در آرژانتین زندگی می‌کرد، سپس به لبنان رفت و بعد از سه سال برای تحصیل در حوزه علمیه به ایران آمد. اکنون بیش از دو دهه است که نیمی از سال را در ایران زندگی می‌کند و نیم دیگر را به تبلیغ دین مبین اسلام در سایر نقاط جهان مشغول است.

او به دلیل تسلط بر چهار زبان عربی، فارسی، اسپانیایی و انگلیسی در 25 کشور دنیا فعالیت دارد و تاکنون واسطه مسلمان ‌شدن عده قابل توجهی از شهروندان آمریکای لاتین شده است. او که مهم‌ترین علاقه‌مندی و تخصصش فلسفه و عرفان است، مدرک دکترای الهیات را از دانشگاه تمدن اسلامی بیروت دریافت کرده و برای طلاب خارجی دروسی مانند عرفان اسلامی، شیعه‌شناسی تطبیقی، نظام سیاسی اسلام، اندیشه حضرت امام خمینی و انقلاب اسلامی تدریس می‌کند.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط سیروس مقدم